  • Data: 2013-03-17 15:49:12
    Temat: Re: Mit nieodwracalności zmian w JPG
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-03-17 15:18, JDX pisze:

    > Pierwsze dwa linki które mi się nawinęły:
    > http://www.pages.drexel.edu/~par24/rawhistogram/40D_
    Demosaicing/40D_DemosaicingArtifacts.html

    http://www.linuxphoto.org/html/test_demosaicing.html

    Wiem, że są różne algorytmy ale tak jak powiedziałem - to się odbywa
    PRZED powstaniem użytecznej bitmapy. JPG czy TIFF służy do czego innego
    niż RAW. Bitmapa rozszerza możliwości edycyjne a zadaniem RAWa jest
    tylko wygenerowanie bitmapy po wstępnych "niskopoziomowych" korektach,
    których zdecydowana większość mogłaby się odbyć na poziomie bitmapy.

    > Taki RawTherapee oferuje do wyboru ze 4 czy 5 algorytmów
    > demosaicing-u.

    Ciekawe jak oni to robią. Dla dowolnego aparatu fotograficznego można je
    zastosować?
    Z tego co się orientuję, to każdy producent ma dowolność definiowania
    jak zbudowany jest plik RAW lub ARW. Jedynie jeden format uległ
    standaryzacji Dxx (nie pamiętam nazwy). Tak więc nie bardzo sobie
    wyobrażam jak taki program mógłby "zrozumieć" plik z danymi wejściowymi.

    Marek