  • Data: 2010-07-29 20:13:55
    Temat: Re: Mirrorless rośnie w siłę
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-07-26 09:01, gebi wrote:
    > Nie rozumiem czemu nie zgadzasz się z moją argumentacją o prezencie,
    > skoro jak napisałem *ist DS ukazał się rok wcześniej (a powstawał pewnie
    > z 2.5 roku wcześniej) niż rozpoczęto współpracę między dwoma firmami.
    > Uważasz, że 2.5 roku pracy nie jest nic warte i można je komuś dać bez
    > żadnych profitów z drugiej strony?

    Prezenty to są pod choinkę. Między firmami tego pokroju nie ma
    bezinteresownej miłości tylko wredny interes.

    > Wydaje mi się, że Pentax przetrwał dzięki swojej pracy i ciekawie i
    > dobrze zaprojektowanym lustrzankom a niekoniecznie współpracy z Samem.

    W dobie kryzysu bardzo trudno się utrzymać, tym bardziej jeśli
    konkurencji, sporo większej wokół siebie dużo. Lepiej się z kimś
    sprzymierzyć i to właśnie pentax zrobił. Teraz kupili ich hoyowcy, którzy
    przyznali, że to był błąd i bez współpracy z kimś będzie źle. Bo niestety
    podwykonawcy muszą mieć drożej. Firmy czysto z tradycją fotograficzną
    muszą się albo szybko zmienić na elektroniczne (np. canon) albo mieć kogoś
    za plecami grubego.

    > O tym jak bardzo Samsungowi zależało na lustrzankach, niech świadczy
    > choćby fakt, że do tej pory nie ma do nich wsparcia w wywoływarce
    > Capture One - miałem przyjemność rozmawiać wielokrotnie z supportem od
    > tego programu i twierdzą, że Samsung nie reagował na prośby o RAW-y i
    > prośby o współpracę w oprogramowaniu ich aparatów (nie wiem, może
    > chodziło o wsparcie w $ dla firmy PhaseOne, pewnie praktykuje się coś
    > takiego, żeby dany program wspierał aparaty producenta gdy jest już
    > wystarczająco popularny, żeby warto było o niego zabiegać).

    Szczęśliwie jest dcraw i zapaleńcy, którzy potrafią z niego korzystać i do
    niech wkładać nowe, noworozpracowane pliki z różnych wynalazków. Na jednym
    z for foto developer znanego programu do RAW wypowiadał się kiedyś, jak
    bardzo widać, że algorytmy w szeregu programów są z tego miejsca brane.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_