  • 11. Data: 2015-02-08 10:42:10
    Temat: Re: Minimalna moc żarówki na ściemniaczu triakowym
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2015-02-07 o 18:14, Eryk pisze:

    > Hmm.. myślałem że skoro regulatory triakowe świetnie sprawdzają się do
    > regulacji obrotów silników szeregowych (wiertarki, odkurzacze) gdzie
    > indukcyjność uzwojeń jest porównywalna z trafem... Dzięki, sprawdzę,
    > poczytam.

    Ale nie są to triaki o małym Ih czy Igt. Ponadto są inaczej sterowane
    niż w zwykłym ściemniaczu. Jeśli użyjesz "ściemniacza" przystosowanego
    do obciążeń indukcyjnych to będzie OK. Ale nie rozwiąże to problemu
    prądu podtrzymania.
    Dla LEDów zastosowałbym PWM, za transformatorem oczywiście.

    P.P.

  • 12. Data: 2015-02-09 16:54:09
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl> wrote:

    > Ale nie są to triaki o małym Ih czy Igt. Ponadto są inaczej sterowane
    > niż w zwykłym ściemniaczu.

    Napiszesz coś więcej o tym sterowaniu?

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/

  • 13. Data: 2015-02-09 17:18:44
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Eryk wrote:

    > Powszechnie wiadomo że zwykłe ściemniacze na triakach nie współpracują z
    > obciążeniami mniejszymi niż ok 40W.
    > A czy można jakoś przekonać taki ściemniacz żeby ładnie ściemniał
    > żarówkę np 15W?

    Wymienić triak. Od tygodnia wiem, że moje 1635/600G 600V/16A
    całkowicie poprawnie sterują lampami LED 3,6W.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 14. Data: 2015-02-09 17:20:55
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Eryk wrote:

    > O obciążenie żarówkami się nie boję, na pewno nigdy nie przekroczy 150W

    Ja dla testu sterowałem czajnikiem 2,2kW -- IMS dał radę. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 15. Data: 2015-02-09 22:42:09
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2015-02-09 o 16:54, Gof pisze:

    > Napiszesz coś więcej o tym sterowaniu?

    Napisałem w styczniowej Elektronice dla wszystkich.
    Alternatywnie U2008.

    P.P.

  • 16. Data: 2015-02-10 09:28:47
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl> wrote:

    > Napisałem w styczniowej Elektronice dla wszystkich.
    > Alternatywnie U2008.

    Znalazłem to (z 98 r):

    http://ep.com.pl/files/6112.pdf

    Poczytam.

  • 17. Data: 2015-02-10 11:01:26
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2015-02-10 09:28, Gof pisze:

    > Znalazłem to (z 98 r):
    >
    > http://ep.com.pl/files/6112.pdf
    >
    > Poczytam.

    Zwróć uwagę na fakt, że diody sterowane triakiem będą migać.
    Zdecydowanie polecam PWM.

    P.P.

  • 18. Data: 2015-02-10 11:18:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał
> [...]
    > http://ep.com.pl/files/6112.pdf
    > Poczytam.

    >Zwróć uwagę na fakt, że diody sterowane triakiem będą migać.

    Eee ... triakiem to jest PWM :-)

    J.

  • 19. Data: 2015-02-13 11:33:53
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Eee ... triakiem to jest PWM :-)

    Z tego co rozumiem chodziło o sterowanie grupowe, takie jak dla żarówek
    i innych obciążeń rezystancyjnych z dużą bezwładnością :)

  • 20. Data: 2015-02-13 11:58:23
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2015-02-13 11:33, Gof pisze:

    > Z tego co rozumiem chodziło o sterowanie grupowe, takie jak dla żarówek
    > i innych obciążeń rezystancyjnych z dużą bezwładnością :)

    Sterowanie grupowe to jeszcze inna bajka. Jest stosowane na przykład w
    piecach, nie do oświetlenia. Sterowanie żarówki triakiem to sterowanie
    fazowe, bezwładność włókna żarówki ogranicza migotanie. Diody, niestety,
    są szybkie i migotanie jest widoczne, zwłaszcza przy patrzeniu kątem oka.

    P.P.