  • Data: 2012-02-03 21:31:56
    Temat: Re: Miniaturowa przetwornica 230V -> 12V
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello saper/nolin11,

    Friday, February 3, 2012, 7:16:28 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    >>> http://www.feryster.pl/polski/der-215.php?lang=pl
    > Pozwolę sobie ponarzekać ;)
    > Znalazłem nawet aukcje z tym zasilaczem, no ale :( te elementy:
    > - 1u/25V 1206 ceramiczny 25zł/100szt (min - maritex)

    TME - CC1206KKX7R8105 - 14.90/100 netto.
    CL31B105KAHNNNE - 6.90/100 netto

    > - 1n/1kV 0805 ceramiczny 86zł/100szt (!!! min !!! - tme: 1n/2kV 1206 )

    TME - CC1K-1N - 2.80/10 - przewlekany
    Nie mam pojęcia co za idiota tu wstawił SMD.
    Ja w ogóle wstawiłbym tam transila zamiast RC.

    > - 10u/25V 1206 ceramiczny XXXzł/1000szt (chyba 72gr/szt znalazłem - min
    1k szt => 720zł :( )

    TME - C1206C106K3PAC - 39/100
    Poza tym - akurat tu może być spokojnie elektrolit albo tantal.

    > Prócz tych niedostępnych części do prototypu, zasilacz prezentuje się
    > ciekawie, reszta elementów to raptem 5-7zł .

    Ale czy jakas siła Cie zmusza do stosowania drogich i niedostepnych
    elementów SMD? Zrób płytke z wykorzystaniem elementów THT.

    Poza tym - dziwi mnie to narzekanie. Gotowe - wybrzydzasz, że za
    drogie. W kicie nie pasuje Ci to, że elementy podstawowe trzeba mieć.
    Też jestem w trakcie robienia prototypu dla klienta. I też musiałem
    kupić właśnie 100 sztuk ceramicznych 10uF/25V za 39PLN+VAT. Użyję 2
    sztuk. Ale 98 sztuk będę już miał dla innych klientów.

    > Wiem, że przy zamówieniu hurtowym te ceny inaczej się rozkładają...
    > Do prototypu ten zasilacz jest poza zasięgiem :/ z powodu tych wartości
    > które są "niedostępne" dla Kowalskiego ;)

    Przerób PCB i będziesz miał w zasięgu.

    > A jeszcze pytanie o RF1 - on robi "za bezpiecznik" - mógłby się znaleźć
    > tam metalizowany rezystor 2W 10R czy jednak mus ten co podaje BOM ?

    TME - NFR1W-10R - 2.40/10 - przy tak małej mocy wystarczy

    > A może Feryster oferuje zmontowanie takie zasilacze ?

    Nie. Kity z Ferystera (tak naprawdę, to sa projekty Power Integration)
    traktuj jako rozwiązanie dla prototypu albo wzorcowe a nie jako
    ostateczne. Te rozwiązania pokazują amatorom, jak położyc elementy w
    zasilaczu impulsowym, żeby było dobrze.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl