  • Data: 2014-11-18 15:03:10
    Temat: Re: Mini szlifierka - wybór
    Od: taurus <_...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-11-18 11:08, BartekK wrote:

    > A ten "mini statyw" to jest pic na wodę - to jest kij z
    > hakiem, byś sobie szlifierkę powiesił koło biurka, by ci
    > wałek elastyczny dyndał przy miejscu pracy. Równie dobrze
    > można żyć bez tego.

    Tak myślałem :)

    > Wg mnie -wąż jest pic na wodę - bo stawia dość znaczne opory
    > (i grzeje się okrutnie), a równocześnie jest tak sztywny -
    > że i tak nie jest wygodnie z nim robić.

    Czasem mógłby być pomocny w trudno dostępnych miejscach ale
    pewnie da się też bez tego żyć.

    > Dużo bardziej warto zainwestować w futerko dodatkowe - takie
    > "wiertarkowe" zamiast zaciskowe, zależnie od gwintu - albo
    > od proxxona, albo z TME od ichnich niemieckich wiertareczek
    > (nie pamiętam nazwy)

    Futerko mam w mojej starej maszynie:

    http://pics.tinypic.pl/i/00598/fwdujvtmaurc.jpg
    http://pics.tinypic.pl/i/00598/bejb4hwk6yxz.jpg
    http://pics.tinypic.pl/i/00598/cexvl2h7bulb.jpg

    Dziś ją rozkręciłem i zrobiłem konserwację, nie wiem ile jeszcze
    wytrzyma bo słychać chyba jakieś łożysko. Trzaski i chrobotania
    (powiedzmy, że w miarę delikatne). Do tego wiertarka jest na 12V
    i czasem łatwiej podpiąć się bezpośrednio do 230V.

    Nie wiem jaki to model bo napisy są pościerane, może ktoś będzie
    w stanie zdekodować typ.

    Możecie polecić jakiś zestaw narzędzi do tego, taki który byłby
    przyszłościowy i pasował do nowszych modeli?

    Pozdrawiam,
    --
    taurus