  • Data: 2011-12-10 16:03:12
    Temat: Re: Mini instalacja solarna
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello AlexY,

    Saturday, December 10, 2011, 4:03:39 PM, you wrote:

    > Nie wnikam ile % dziennie działa, jeśli słońce dociera to działa i w zimę.

    Jeśli dociera. A jak nie dociera, to trzeba marnować pieniądze i
    korzystać z drugiego systemu.

    > Podobnie jak każde inne (prawidłowo wykonane i wyregulowane) systemy
    > ogrzewania, czy to na węgiel czy to na słońce, minus jest taki że słońca
    > może być za mało i trzeba dogrzewać drogim nośnikiem energii.

    Nie. Pompa cieplna nie ma sredniej wydajności w wysokosci 5%
    szczytowej - jak alternatywne źródła energii. Nie wymaga 20-krotnego
    przewymiarowania, jeśli chce się mieć okreslona ilośc energii. I nie
    ma problemu z nadmiarem energii gdy warunki są dobre.

    Panele słoneczne w upalne lato się gotują i trzeba włazić na dach i je
    zasłaniać, energii z baterii słonecznych może być nadmiar - Czesi maja
    rozregulowany w lecie cały system energetyczny, bo tam pchają nadmiar
    do sieci i trzeba awaryjnie bloki energetyczne włączać i wyłączać w
    zależnosci od tego, jak akurat chmury zasłaniają.
    Wiatrak - to samo - zazwyczaj produkuje za mało a jak zacznie wiać, to
    znów energia się marnuje.

    > Konta tam nie mam i mieć nie zamierzam.

    Nie trzeba mieć konta, żeby przegladać grupy dyskusyjne w
    wyszukiwarce.

    > Nie jest to utrudnienie, lubię to, terminy mnie nie gonią, procków luzem
    > jeszcze parę mam

    Jest utrudnienie, bo procek pradu w locie pilnować nie potrafi a jak
    się pomylisz i program zwiśnie, to diodę szlag trafi.

    > http://www.ebay.co.uk/itm/130595806838
    > http://www.ebay.co.uk/itm/250910375685
    > ogólnie słowa kluczowe LED 100W projector

    Nie powaliły mnie ceny tych projektorów.

    > Jest tylko jedno ale: 800x600, to co strugam będzie HD ready 1280x800.

    Czyli będzie lepszy.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl