  • Data: 2012-01-08 23:13:56
    Temat: Re: Mikropascal na AVR'y - co o tym sądzicie ??
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-01-08 23:44, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Kiedy własnie dostaję czkawki od tych dupereli. Przede wszystkim od
    > zabawy operatorami :(

    Nikt nie wymusza zabaw z nimi. Nie chcesz - zlewaj. Operatory to nie
    tylko zabawa - zobacz boost.org (w kontekście uC rownież).

    > Ale Delphi to też Pascal...

    Tak. To wypudrowany trup. W dodatku puder marnej jakości, generyki po 20
    latach od reszty świata itp. Delphi się trzyma tak samo jak COBOL. Bo
    nie da się nagle wyciągnąć wtyczki. Ale zaraz sama wypadnie.

    > Problem w tym, że ja potrzebuję podpowiedzi na jeszcze niższym
    > poziomie - czyli od jakiegoś zestawu startowego - programator, płytka
    > uruchomieniowa, i komlet softu, który umożliwi mi uruchomienie
    > migającej diody bez wielomiesięcznego kopania w Sieci.

    Gwarantuje Ci że na zajeciach ze studentami migającą diodę miałem po 20
    minutach dysponując kilkoma drutami, płytka uniwersalna i kablem z LPT
    oraz AVRem w DIP w miedzyczasie instalując środowisko na Linuxie. Kilku
    zaszczepiłem bakcyla.

    Płytka - w zupełności wystarczy uniwersalna stykowa.

    Programator - byleco z allegro.

    Komplet softu - WinAVR i Yagarto (ARM). Soft do programowania załączony.

    Migająca dioda - exampl do napisania w 2 minuty bez żadnych makefile.

    > Już wiem, że
    > programatory mają jakiś swój standard i warto kupić taki, który tego
    > się trzyma.

    AVR - ISP, ARM - JTAG. Narzedzia darmowe. Programatory tanie.