  • 1. Data: 2016-03-23 12:17:18
    Temat: Mikrokontroler od Raspberry Pi w swoim projekcie?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Wiele osób zna i stosuje moduł Raspberry Pi.
    Czy ktoś pokusił się o użycie samego mikrokontrolera
    tam używanego w jakimś większym swoim projekcie?
    Interesował się ktoś gdzie można kupić tą kostkę
    w ilościach 100-1000 sztuk, i ile ona kosztuje?

  • 2. Data: 2016-03-23 12:21:19
    Od: cezar <c...@t...invalid>

    On 23/03/2016 11:17, Pszemol wrote:
    > Wiele osób zna i stosuje moduł Raspberry Pi.
    > Czy ktoś pokusił się o użycie samego mikrokontrolera

    tak dla ścisłości - to nie są mikrokontrolery. To System on Chip.
    Potrzebujesz zewnętrzny ROM i (xxx)ROM

    c.

  • 3. Data: 2016-03-23 12:51:10
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    cezar pisze:

    > tak dla ścisłości - to nie są mikrokontrolery. To System on Chip.
    > Potrzebujesz zewnętrzny ROM i (xxx)ROM

    I RAM, i regulatory zasilania. Może się okazać że taniej jest użyć
    gotowego raspberry niż przechodzić cały proces projektowania. Firma
    robiąca dość niszowy rodzaj pojazdów tak zrobiła w swoim kontrolerze,
    nie opłacało im się uruchamiać własnej produkcji, zrobili tylko
    międzymordzie.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 4. Data: 2016-03-23 13:41:44
    Od: cezar <c...@t...invalid>

    On 23/03/2016 11:51, AlexY wrote:

    > I RAM,

    no tak. Miało być RAM i (xxx)ROM

    >Firma robiąca dość niszowy rodzaj pojazdów tak zrobiła w swoim
    >kontrolerze, nie opłacało im się uruchamiać własnej produkcji, zrobili
    >tylko międzymordzie.

    zwłaszcza że jest ddostępny jako 'compute module' ze złączem typu SO-DIMM

    https://www.raspberrypi.org/products/compute-module/

    c.

  • 5. Data: 2016-03-23 21:36:06
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 23.03.2016 o 12:17, Pszemol pisze:
> [...]
    > tam używanego w jakimś większym swoim projekcie?
    > Interesował się ktoś gdzie można kupić tą kostkę
    > w ilościach 100-1000 sztuk, i ile ona kosztuje?

    Trochę nie tak. RAsberi pi to (jak zapewnie wiesz) "prawie" komputer z
    łatwo dostępnymi wejściami wyjściami. Dość drogi, tzn starego lapka da
    się taniej kupić. natomiast mikrokontrolery to moim zdaniem dużo
    mniejsze układy. naprzykład arduino, (który i tak najtańszy nie jest),
    natomiast jako sterownik zrobi to samo co rasbery pi. tyle że właśnie
    arduino jest tanie. Cena elektroniki w chinach jest niższa niż zrobienie
    samej płytki i przylutowanie do niej czegokolwiek w Polsce/Usa.
    Napisz może co próbujesz zrobić, zbudować - tak będzie prościej.

    ToMasz

  • 6. Data: 2016-03-24 11:04:09
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-03-23 o 21:36, ToMasz pisze:

> [...]
    > mniejsze układy. naprzykład arduino, (który i tak najtańszy nie jest),
    > natomiast jako sterownik zrobi to samo co rasbery pi.

    Tyle tylko, że czasami granica się zaciera. Mikrokontroler na rdzeniu
    ARM zwykle wykonuje bezpośrednio kod realizujący jakieś zadanie. Można
    też odpalić na nim jakiegoś RTOS-a. Po podpięciu odpowiednio dużej
    ilości zewnętrznego RAM-u i flasha/karty pamięci można jednak uruchomić
    Linuksa. Wtedy to już będzie komputer.

  • 7. Data: 2016-03-24 11:40:42
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 23.03.2016 um 21:36 schrieb ToMasz:

> [...]
    > samej płytki i przylutowanie do niej czegokolwiek w Polsce/Usa.
    > Napisz może co próbujesz zrobić, zbudować - tak będzie prościej.

    Ale Laptop zajmuje miejsce, którego np nie mam na biurku. Raspberry Pi
    używamy w dużych ilościach (znaczy jakaś setka już jest "w świecie"). I
    naprawdę zły nie jest. A przy moim komputerze wisi (dosłownie!")
    Raspberry Pi 3, na którym np kompiluję programy na Raspberry 2, których
    to używamy do produkcji. Łączę się z nim przez remote desktop i mogę
    robić wszystko, co zapragnę bez okupowania mojego głównego komputera.

    Waldek

  • 8. Data: 2016-03-24 11:47:29
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    > Ale Laptop zajmuje miejsce, którego np nie mam na biurku. Raspberry Pi
    > używamy w dużych ilościach (znaczy jakaś setka już jest "w świecie"). I
    > naprawdę zły nie jest.

    A jak ze stabilnością tych RPi?
    Nie mam doświadczenia w tym temacie i z ciekawości pytam ponieważ rozważałem
    zastosowanie w domu; do podlewania ogrodu i takiej tam prostej automatyki
    sterowanej z basha.

    jp

  • 9. Data: 2016-03-24 11:54:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldemar" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >Pi używamy w dużych ilościach (znaczy jakaś setka już jest "w
    >świecie"). I naprawdę zły nie jest. A przy moim komputerze wisi

    Teraz jest konkurencja, np taka
    http://www.morele.net/komputer-modecom-freepc-portab
    le-pc-mc-freepc-32gb-win10-g1-816708/
    http://www.morele.net/komputer-gigabyte-brix-gb-bace
    -3150-768446/

> [...]
    >których to używamy do produkcji. Łączę się z nim przez remote desktop
    >i mogę robić wszystko, co zapragnę bez okupowania mojego głównego

    Czyli jednak okupujesz glowny komputer.

    Moze by to byl jakis argument, gdyby tamta kompilacja godzine trwala

    J.

  • 10. Data: 2016-03-24 12:03:37
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 24.03.2016 um 11:54 schrieb J.F.:
> [...]
    >
    > Czyli jednak okupujesz glowny komputer.
    >
    > Moze by to byl jakis argument, gdyby tamta kompilacja godzine trwala ...

    pewnie, mógłbym to robić wszystko na VM z linuxem, ale to małe cudo jest
    jednak fajne ;-)

    Waldek