  • Data: 2019-01-15 13:13:29
    Temat: Re: Mikrofalówka wywala B10 -- czy powinna?
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Pęd w ograniczaniu mocy strat powinien mieć rozsądne granice

    Tylko zależy, co kto uznaje za rozsądne. Z jednej strony masz
    nonsensowne wyścigi akademickie, którymi jest wypełniona większość
    publikacji o przetwornicach:

    -- moja przetwornica ma 99,2%!
    -- a moja 99,21%, lamerze!

    Z drugiej dołożenie prostownika synchronicznego to naprawdę
    nie jest rocket science, a oszczędności na prądzie szybko Ci
    zrekompensują droższe rozwiązanie.

    Dla mnie osobiście rozsądek to obecnie 92%, wliczając PFC.
    W ciągu kilku tygodni będę miał działające PFC na węgliku krzemu
    w topologii totem pole/CCM, to się pochwalę wynikami. Sprzęt
    już prawie jest (muszę dopracować drivery), tylko trzeba się
    wziąć za programowanie FPGA, bo gotowych kontrolerów jeszcze
    nikt na świecie nie robi.

    > ZAWSZE zalecam moim klientom użycie
    > większego fizycznie przekładnika o mniejszym przełożeniu.

    Ale to rozmiary fizyczne, a nie sprawność.

    Pozdrawiam, Piotr