    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mikrofalówka wywala B10 -- czy powinna?
    Date: Thu, 13 Sep 2018 13:07:25 +0200

    Hello Paweł,

    Thursday, September 13, 2018, 11:36:07 AM, you wrote:

    > A gdyby zastosować wzmacniacz zero-drift?

    Jest kwestia kosztów i dostępności. Oczywiście, że w pojedynczym
    egzemplarzu, przeznaczonym do użycia do własnych pomiarów, można sobie
    poradzić nawet z uA709 - przez lata sobie radzono. Można zastosować
    współczesny wzmacniacz o małym offsecie i dryfcie i odseparować
    składową stałą. Ale to co dobre w rozwiązaniu dla siebie nie udało się
    zastosować seryjnie.

    > O ile dobrze pamiętam, Autor chciał zastosować fabryczny przekładnik.
    > Jakie pasmo uzyska (w porównaniu z przekładnikiem zmajstrowanym na
    > rdzeniach podanych w EE)?

    Ogólnie jestem przeciwnikiem przekładników o dużych przełożeniach.
    Mają za duże parametry pasożytnicze. Pęd w ograniczaniu mocy strat
    powinien mieć rozsądne granice - bez względu na to, czy chodzi o
    pomiar proądu żelazka czy też pomiar impulsów prądowych w
    zaawansowanej przetwornicy. ZAWSZE zalecam moim klientom użycie
    większego fizycznie przekładnika o mniejszym przełożeniu. Nie na darmo
    takie właśnie są przekładniki do pomiarów zużycia energii w klasie
    dokładności 0.1%

    --
    Best regards,
    RoMan