  • 1. Data: 2011-05-24 09:32:46
    Temat: Mikrofalówka po zbiciu szyby - czy jest bezpieczna dla zdrowia?
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Mam pytanie do znawców tematu kuchni mikrofalowych.
    Jestem w posiadaniu kuchenki mikrofalowej o zbitej zewnętrznej szybie w
    drzwiczkach.
    Jest to model RHM2505 firmy Russell Hobbs taka jak tutaj:
    http://allegro.pl/mikrofalowka-grill-russell-hobbs-2
    5-litrow-190-i1598808690.html.
    Podejrzewam, że to jakas chińszczyzna robiona pod różnymi nazwami?
    Konstrukcja drzwiczek jest następująca:
    Od wewnatrz znajduje się jak zwykle w kuchniach mikrofalowych uszczelniona
    szyba, potem gruba metalowa maska (siatka) z małymi otworami, a na zewnatrz
    (była) szyba pokryta od zewnatrz prawdopodobnie irydem albo jakimś innym
    ciemnym metalem tak jak boczne lusterka samochodowe. Być może kiedyś udałoby
    mi sie dokupic całe drzwiczki z jakiejsc uszkodzonej mikrofali, ale na razie
    nie ma na to szans. Chciałbym wtawić tam powiedzmy jakąś (prawdopodonie
    poliweglanową) szybkę i użytkować mikrofalówkę na działce, ale nie wiem czy
    będzie bezpieczna dla zdrowia? Chodzi o ewentualne wydostawanie się mikrofal
    na zewnatrz kuchni.
    Nie wiem czy to metaliczne pokrycie zewnętrznej szyby to tylko dekoracja,
    czy tez ma to istotne znaczenie dla bezpieczeństwa użytkowania kuchni
    mikrofalowej?
    Na koniec dodam, że pozostałe elementy drzwiczek mikrofalówki są
    nieuszkodzone.
    Byłbym wdzieczny za odpowiedz w tej sprawie

    pozdrawiam - Janusz

  • 2. Data: 2011-05-24 09:58:01
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]
    > poliweglanową) szybkę i użytkować mikrofalówkę na działce, ale nie wiem
    > czy będzie bezpieczna dla zdrowia? Chodzi o ewentualne wydostawanie się

    http://www.atel.com.pl/grupa.php?grupa=NAR13
    MT-99

    --
    Desoft

  • 3. Data: 2011-05-24 10:30:42
    Od: gary <g...@c...pl>

    W dniu 2011-05-24 11:58, Desoft pisze:
    > [...]
    >
    > http://www.atel.com.pl/grupa.php?grupa=NAR13
    > MT-99

    możesz używać.
    Barierą dla mikrofal jest właśnie siatka metalowa o małych oczkach.
    Twoja rozbita szybka to tylko dekoracja możesz tam zamontować cokolwiek.

    (to MT-99 to jakiś FET z otwartą bramką ? :)

  • 4. Data: 2011-05-24 10:45:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gary" <g...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > oczkach.
    > Twoja rozbita szybka to tylko dekoracja możesz tam zamontować

    wsadz do srodka komorke i zadzwon na nia.
    Slabo ekranuje mikrofala, oj slabo.
    Moze ta szybka nie jest taka dekoracyjna :-)

    J.

  • 5. Data: 2011-05-24 11:07:34
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Tue, 24 May 2011 12:45:44 +0200, J.F. napisał(a):

    > Użytkownik "gary" <g...@c...pl> napisał w wiadomości
    >
    > wsadz do srodka komorke i zadzwon na nia.
    > Slabo ekranuje mikrofala, oj slabo.
    > Moze ta szybka nie jest taka dekoracyjna :-)
    >
    > J.

    Komorka pracuje na dlugosci=mikrofale???

  • 6. Data: 2011-05-24 11:23:10
    Od: <a...@g...pl>

    > Komorka pracuje na dlugosci=mikrofale???

    jak ma BT bądź WIFI to jej się zdarza :)

  • 7. Data: 2011-05-24 11:25:39
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    > Użytkownik "gary" <g...@c...pl> napisał w wiadomości
    >
    > wsadz do srodka komorke i zadzwon na nia.
    > Slabo ekranuje mikrofala, oj slabo.
    > Moze ta szybka nie jest taka dekoracyjna :-)
    >
    > J.

    ----

    Na pewno ma jakieś znaczenie? To jest warstwa metalu jak na lustrze
    półprzepuszczalnym.
    Pytanie tylko czy juz siatka nie jest wystarczająca? Byc może wykorzystuje
    się też jakieś szkło z dodatkami?
    Można w necie kupic specjalne odporne na wysopkie temperatury folie, które
    niby ma sie naklejać w przypadku uszkodzenia warstwy wewnetrznej.
    http://north.pl/karta/folia-na-drzwi-do-mikrofalowki
    -350x500mm,2477767.html
    Ale tutaj mamy do czynienia z brakiem szyby zewnetrznej, reszta jest O.K!
    Zrobiłem doświadczenie z dzwonieniem na komórkę umieszczona wewnatrz
    mikrofałowki.
    Nie próbowałem dzwonić gdy szybka była na miejscu, ale teraz da się
    dodzwonić.
    Ale co ciekawe mam drugą mikrófalówkę: stary dobry Opticook Mulinexu i tam
    się tez da dodzwonić.
    Trzeba by próby podobic na innych jeszcze mikrofalówkach, ale być może to
    zależy od częstotliwości fal?
    Dla mikrofal siatka może stanowic przeszkodzę, a dla fal wykorzystywanych
    przez komórki już nie?
    I pewnie tak właśnie jest?!

    Janusz

  • 8. Data: 2011-05-24 11:51:14
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-24 13:07, Jacek pisze:

    > Komorka pracuje na dlugosci=mikrofale???

    1800 vs 2450. Przy ocenie skuteczności ekranowania, nie jest to bardzo
    duża rócznica. Ale lepiej włączyć w niej WiFi i obserwować jak spada jej
    moc po zamknięciu w mikrofali.

    MD

  • 9. Data: 2011-05-24 13:05:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <a...@o...pl> napisał w

    > Komorka pracuje na dlugosci=mikrofale???

    Mniej wiecej - umts 2.1GHz, kuchenka 2.45.
    1.8GHz tez niedaleko, a i 900MHz, nie jest jakos calkiem roznie.

    Jak wroce do domu to przetestuje Bluetootha i jego 2.4Ghz.

    J.

  • 10. Data: 2011-05-24 13:21:53
    Od: ptoki <s...@g...com>

    cinews:irg28f$n8m$1@news.onet.pl...

> [...]
    > Ale tutaj mamy do czynienia z brakiem szyby zewnetrznej, reszta jest O.K!
    > Zrobi em do wiadczenie z dzwonieniem na kom rk umieszczona wewnatrz
    > mikrofa owki.
    > Nie pr bowa em dzwoni gdy szybka by a na miejscu, ale teraz da si
    > dodzwoni .
    > Ale co ciekawe mam drug mikr fal wk : stary dobry Opticook Mulinexu i tam
    > si tez da dodzwoni .
    > Trzeba by pr by podobic na innych jeszcze mikrofal wkach, ale by mo e to
    > zale y od cz stotliwo ci fal?
    > Dla mikrofal siatka mo e stanowic przeszkodz , a dla fal wykorzystywanych

    Rozbierz mocowanie szyby i zobacz czy hdzies sa slady po jakims
    laczeniu ktore zapewnia przewodnictwo elektryczne. Szczegolnie od
    strony tej metalizacji. Jelsi dali jakas siatke na gabce to pewnie
    metalizacja byla wazna. Jesli wkleili i nie dali nawet drucika to byla
    _raczej_ tylko dekoracja...