  • 11. Data: 2011-05-24 13:28:56
    Temat: Re: Mikrofalówka po zbiciu szyby - czy jest bezpieczna dla zdrowia?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sofu" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:irg4jk$vf9$1@news.task.gda.pl...
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości
    >>
    > Na pewno ma jakieś znaczenie?

    A cholera wie, poki czlowiek sam nie ma miernika i nie zmierzy to
    sie nie dowie :-)

    > To jest warstwa metalu jak na lustrze półprzepuszczalnym.

    Aha - jak tam na szybie natezenie mikrofal bylo duze, to by ta
    warstwa szybko odparowala.

    No ale nadal zostaje niepewnosc czy np po samej siatce nie ma 5W, a
    po szybce 0.5W.
    Pomacac czy szybka ciepla ? :-)

    > Zrobiłem doświadczenie z dzwonieniem na komórkę umieszczona
    > wewnatrz mikrofałowki.
    > Nie próbowałem dzwonić gdy szybka była na miejscu, ale teraz da
    > się dodzwonić.

    Z szybka tez sie da. Slabo te kuchenki ekranuja - strach po kuchni
    chodzic, a na pewno nie nalezy sie przez drzwiczki gapic :-)

    > Trzeba by próby podobic na innych jeszcze mikrofalówkach, ale być
    > może to zależy od częstotliwości fal?
    > Dla mikrofal siatka może stanowic przeszkodzę, a dla fal
    > wykorzystywanych przez komórki już nie? I pewnie tak właśnie
    > jest?!

    To akurat dziala odwrotnie - siatka bedzie przeszkadzala bardziej
    dluzszym falom z komorki.

    Choc 2.4GHz to fala 12cm, 900MHz co 33cm, wiec w zasadzie dla obu
    siatka powinna dobrze przeszkadzac.

    J.

  • 12. Data: 2011-05-24 17:12:03
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Kiedyś instalowałem w pewnym obiekcie alarm z czujkami mikrofalowymi.
    Czujki były w pomieszczeniach biurowych i miały "wystawać" zasięgiem poza
    okno (był tam taras).
    Wszędzie działo OK poza biurem prezesa. Za cholerę nie można było nic
    "wykryć" za oknem.
    W tym pomieszczeniu, jako jedynym były okna lekko przyciemnione (jakoś
    domieszkowane szkło).
    Tłumienie było bardzo mocne - ostatecznie tam czujka łapała tylko wnętrze.

    Tak, że być może i tutaj szkło jest "specjalne".
    Jakkolwiek trudno porównać moc mikrofali do mocy czujki :)

    Ale, może jako dodatkowe zabezpieczenie...

  • 13. Data: 2011-05-24 17:53:03
    Od: "SP4OLN" <S...@g...com>

    "sofu" <m...@o...pl> wrote in message
    > Mam pytanie do znawców tematu kuchni mikrofalowych.
    > Jestem w posiadaniu kuchenki mikrofalowej o zbitej zewnętrznej szybie w
    > drzwiczkach.
    > Jest to model RHM2505 firmy Russell Hobbs taka jak tutaj:
    > http://allegro.pl/mikrofalowka-grill-russell-hobbs-2
    5-litrow-190-i1598808690.html.
> [...]
    > jakąś (prawdopodonie poliweglanową) szybkę i użytkować mikrofalówkę na
    > działce, ale nie wiem czy będzie bezpieczna dla zdrowia? Chodzi o
    > ewentualne wydostawanie się mikrofal na zewnatrz kuchni.
    > Nie wiem czy to metaliczne pokrycie zewnętrznej szyby to tylko dekoracja,
    > czy tez ma to istotne znaczenie dla bezpieczeństwa użytkowania kuchni
    > mikrofalowej?
    > Na koniec dodam, że pozostałe elementy drzwiczek mikrofalówki są
    > nieuszkodzone.
    > Byłbym wdzieczny za odpowiedz w tej sprawie

    Uszanowanie

    Niektóre źródła podają , że sprawne kuchenki
    bada się raz w roku , a nie zaszkodzi co 6 miesięcy,
    ale to Polski nie dotyczy , tu inna panuje kultura
    techniczna . Proponuję po prostu użyć testera
    i sprawdzić - porównać z innymi modelami ,
    niekoniecznie tej samej marki .
    Osobiście uważam , że nawet sprawna kuchenka
    jest dość silnym źródłem pola EM i warto trzymać
    się jak najdalej w czasie pracy .
    http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=tes
    ter+mikrofal

    --
    SP4OLN

  • 14. Data: 2011-05-31 07:53:25
    Od: DECTer <d...@o...pl>

    W dniu 2011-05-24 11:32, sofu pisze:
> [...]
    > poliweglanow?) szybke i u?ytkowaae mikrofalówke na dzia?ce, ale nie wiem czy
    > bedzie bezpieczna dla zdrowia? Chodzi o ewentualne wydostawanie sie mikrofal
    > na zewnatrz kuchni.
    > Nie wiem czy to metaliczne pokrycie zewnetrznej szyby to tylko dekoracja,
    > czy tez ma to istotne znaczenie dla bezpieczenstwa u?ytkowania kuchni
    > mikrofalowej?
    > Na koniec dodam, ?e pozosta?e elementy drzwiczek mikrofalówki s?
    > nieuszkodzone.
    > By?bym wdzieczny za odpowiedz w tej sprawie

    Poczytaj kiedy zbierają elektrośmieci i oddaj.
    Próba naprawy może skończyć się śmiercią a użytkowanie nieszczelnej jest
    szkodliwe dla zdrowia.
    Kup nową za 150 zł.
    Decter