eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaMikrofalowa kuchenka z inverterem Panasonic NN-GD358W błąd H.97 - brak mikrofal › Re: Mikrofalowa kuchenka z inverterem Panasonic NN-GD358W błšd H.97 - brak mikrofal
    From: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mikrofalowa kuchenka z inverterem Panasonic NN-GD358W błšd H.97 - brak
    mikrofal
    Date: Mon, 3 Jan 2011 19:55:48 +0000 (UTC)

    On Mon, 03 Jan 2011 17:21:24 +0100, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale czy te sprzed 20 lat maja RTC ? :-)
    >
    > Niestety - ale takie ciagoty u producentow kraza.

    RTC to może niekoniecznie, bo skąd byłoby wiadomo, kiedy produkt
    zostanie sprzedany; ale licznik czasu pracy lub liczby włączeń -
    dlaczego nie.

    Na razie mamy "bomby zegarowe" w elementach wymiennych (baterie w
    laptopach, głowice drukarek). Zważywszy, że praktycznie każdy obecnie
    produkowany sprzęt elektroniczny ma w sobie mikroprocesor, programowe
    ustalenie przez producenta "czasu życia" produktu jest łatwiejsze,
    niż dobieranie analogowych elementów pod względem ich trwałości.

    I nie potrzeba wcale teorii spiskowej - wystarczy przyzwyczajać
    konsumentów do takiego stanu rzeczy (koniec gwarancji - produkt na
    śmietnik i kupuję następny), co chyba w ostatnich latach się
    dzieje. 20 lat temu sprzęt psujący się po paru latach nazwano by
    bublem; obecnie nikogo to nie dziwi. A jeszcze jak dojdzie do tego
    wsparcie wylobbowanymi przepisami prawa...

    Artur Stachura