  • 31. Data: 2008-02-07 15:03:34
    Temat: Re: Migrujemy do IPv6 ?
    Od: Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>

    Lukasz Trabinski pisze:

    > Opłaty za bycie czy nie bycie LIRem, to w ogóle pomijalna kwestia, pomijąc
    > fakt, co już zostało tutaj powiedziane, że dostawca treści nie ma
    > potrzeby bycia LIRem. Największymi kosztami, jezeli już mowa o tym, to
    > przygotowanie serwisu dostarczyciela treści, tak aby komunikował
    > się natywnie po ipv6 z użytkownikiem końcowym w ten sam sposób co przy pomocy
    > ipv4. Chodzi o rekonfiguracje, poprzedzoną testami serwerów www, baz danych,
    > serwisów poczty i wszystkich innych wodotrysków.
    > Dla dostawcy treści interes w tym żaden, a koszta dosyć wysokie.

    LT wystaw mi v6 na naszym linku to mogę zacząć coś wystawiać po v6 :P

    Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>
    nic-hdl: BW1026-RIPE
    http://www.tiberium.net.pl/

  • 32. Data: 2008-02-07 15:22:58
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Bartosz Waszak <w...@t...net.pl> wrote:

    > LT wystaw mi v6 na naszym linku to mogę zacząć coś wystawiać po v6 :P

    Napisz maila, tylko się pośpiesz, bo za miesiąc, to raczej już nic nie
    będe wystawiał. :P

    --
    ŁT

  • 33. Data: 2008-02-07 15:34:54
    Od: Dariusz Sznajder <d...@s...org>

    Dnia 07.02.2008 Bartosz Waszak <w...@t...net.pl> napisał/a:
    > LT wystaw mi v6 na naszym linku to mogę zacząć coś wystawiać po v6 :P
    A potem wszystkie Viśty będą się przez jakieś tunele po v6 do Ciebie
    łaczyć i ludziska stwierdzą, że działasz do d...? :)

    DNS dający najpierw v6 ma pewne, ekhm, wady.

    --
    Dariusz Sznajder
    DSZ1-RIPE

  • 34. Data: 2008-02-07 15:40:47
    Od: Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>

    Dlatego bedzie wystawione na www.ipv6.XXXX, żeby nie psuć niczego :)

    --
    Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>
    nic-hdl: BW1026-RIPE

  • 35. Data: 2008-02-07 16:32:52
    Od: Jacek Zapala <j...@i...pl>

    On Thu, 2008-02-07 at 16:34 +0100, Dariusz Sznajder wrote:
    > A potem wszystkie Viśty będą się przez jakieś tunele po v6 do Ciebie
    > łaczyć i ludziska stwierdzą, że działasz do d...? :)

    Nie jestem przekonany.
    XP mające adres z puli 6to4 nie łączą się po v6 z serwerami o adresach
    v6 spoza 6to4 - preferują v4, bo świadome są narzutu.
    _Być może_ podobnie jest i z innymi tunelami.

    > DNS dający najpierw v6 ma pewne, ekhm, wady.

    DNS nic do tego nie ma. Zapytany o AAAA zwróci AAAA, zapytany o A zwróci
    A.

    Jacek

  • 36. Data: 2008-02-07 16:36:33
    Od: Adam Szendzielorz <a...@N...pl>

    Dnia Thu, 07 Feb 2008 15:43:24 +0100, Przemysław Gubernat napisał(a):

    > Tia.... Home, Onet, NetArt, Inotel są LIRami ;-)
    > http://www.ripe.net/membership/indices/PL.html

    Bo potrzebuja duzo adresow IP (dla https'ow przede wszystkim), a RIPE
    naciska, aby dla pul wiekszych niz /21 zostac LIRem. Wlasnie to
    przerabiam..
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 37. Data: 2008-02-07 17:06:20
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Adam Szendzielorz <a...@N...pl> writes:

    > Bo potrzebuja duzo adresow IP (dla https'ow przede wszystkim), a RIPE
    > naciska, aby dla pul wiekszych niz /21 zostac LIRem. Wlasnie to
    > przerabiam..

    Takiemu np. onetowi potrzeba wiecej niz 2000 httpsow?
    A do czego wlasciwie?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 38. Data: 2008-02-07 17:14:04
    Od: Adam Szendzielorz <a...@N...pl>

    Dnia Thu, 07 Feb 2008 18:06:20 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Takiemu np. onetowi potrzeba wiecej niz 2000 httpsow?
    > A do czego wlasciwie?

    Onetowi to moze nie ale ktos tu wspominal o Home i NetArcie :)
    Ja tez na juz wykorzystuje ok. 700 https'ow, potrzebuje nowych IPkow i chce
    pule /21 - chca mnie zLIRowac :) Tylko po co mi LIR ? Ja tej puli nie musze
    nawet na podsieci specjalnie dzielic i moj kontakt z RIPE bylby ograniczony
    tylko do wnioskow o ew. nowe adresy. Nic wiecej. Chodzi wiec tylko i
    wylacznie o przymuszenie do haraczu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 39. Data: 2008-02-07 17:30:58
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    Adam Szendzielorz pisze:

    > Bo potrzebuja duzo adresow IP (dla https'ow przede wszystkim), a RIPE
    > naciska, aby dla pul wiekszych niz /21 zostac LIRem. Wlasnie to
    > przerabiam..
    > pozdr.

    mieszasz IPv4 z IPv6 - jesli IPv6 zatrybi tak jak bylo Planowane to
    zdaje sie ze juz w pakietach miala byc informacja o AS itp.
    wogole jak sie zobaczy to co zmiana na IPv6 miala wniesc to wydaje sie
    ze to bedzie z lekka odmiana w porownianiu do IPv4 - i tu jakby od
    strony v4 nie ma co rozwazac.

    D.

  • 40. Data: 2008-02-07 17:34:41
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    Adam Szendzielorz pisze:

> [...]
    > nawet na podsieci specjalnie dzielic i moj kontakt z RIPE bylby ograniczony
    > tylko do wnioskow o ew. nowe adresy. Nic wiecej. Chodzi wiec tylko i

    Ja wiem czy haraczu.
    Za takie pule mialbys jakiegos Extra Small i oplaty mozna na raty wziac.
    Chyba ze robisz te wirtualki spolecznie. To fakt szkoda, ale jak
    zarabiasz na tym to chyba logiczne ze za wieksze mozliwosci zarabiania,
    chca oplat.

    Wydaje mi sie ze to chyba tu sie nasza polska mentalnosc odzywa - a
    niby czemu mam placic :(

    D.