  • 21. Data: 2008-02-07 11:37:18
    Temat: Re: Migrujemy do IPv6 ?
    Od: wer <b...@n...pl>

    Bartosz 'xbartx' Nowakowski napisał(a):

    > A po co? Skoro może pracować na publicznym, który się wpisze do karty
    > gwarancyjnej i serwis będzie jej zdalne doglądał, ewentualnie jakieś złe
    > chłopaki ją jeszcze do kilku bootnetów podłączą ;)

    Osobiście wolałbym mieć za natem lodówkę i inne sprzęty domowe. Chociażby dlatego,
    żeby ktoś się
    zdalnie nią nie bawił, rozmroził, albo tak zamroził, że rano mleko musiałbym młotkiem
    do szklanki
    wlewac.
    Swoją drogą sam problem bezpieczeństwa sprzętów domowych niedługo zacznie robić się
    problemem.
    Sprzęty domowe z wbudowanym komputerem to już robot. Robot, który może zrobić kuku
    fizycznie.

    wer

  • 22. Data: 2008-02-07 11:51:56
    Od: Konrad Bechler <u...@...sygnatury>

    Witam,

    > Zwiększy się za to liczba oddzielnie adresowanych gadżetów i sprzętów,
    > na jedno wychodzi - większy ruch.

    To nasza-klasa będzie chodzić jeszcze wolniej? :-)

    --
    Konrad Bechler
    konrad (at) konsol (dot) eu

  • 23. Data: 2008-02-07 11:58:50
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    Bartosz Waszak pisze:

    > No właśnie dostawcy treści nie mają żadnego interesu w tym, póki ISP
    > zapewniają im pule adresową i RIPE przyzna PI dla v4. Więc tymbardziej
    > utrudnienia w uzyskaniu puli IPv6 w prosty sposób będzie zniechęcać do
    > migracji.

    A coż ty się czepił tego PI.
    Akurat dostawców treści to stać żeby sobie LIRa wykupić. Gorzej z malymi
    operatorami ale to tez nie sa jakies hiper wydatki
    Poza tym wiekszosc korzysta z kolokacji to co za problem korzystac puli
    operatorow.

    D.

  • 24. Data: 2008-02-07 12:16:08
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Sied@r <s...@d...lub.pl> wrote:

    > Akurat dostawców treści to stać żeby sobie LIRa wykupić. Gorzej z malymi
    > operatorami ale to tez nie sa jakies hiper wydatki

    Dostawca treści, to niekoniecznie operator, więc po co mu status LIRa?

    > Poza tym wiekszosc korzysta z kolokacji to co za problem korzystac puli
    > operatorow.

    Sugerujesz, że tacy dostawcy treści jak onet,wp,gazeta korzystają z kolokacji
    u operatora zewnętrznego?

    --
    ŁT

  • 25. Data: 2008-02-07 13:11:51
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    Lukasz Trabinski pisze:

    > Dostawca treści, to niekoniecznie operator, więc po co mu status LIRa?

    > Sugerujesz, że tacy dostawcy treści jak onet,wp,gazeta korzystają z kolokacji
    > u operatora zewnętrznego?

    Nie sugeruje - sugeruje ze RIPE na pewno zadba o to by interesy takich
    operatorow/dostawcow byly spelnione.
    Wszystko pewnie okaze jak sie zacznie migracja - moze wprowadza jakies
    mniejsze oplaty itp. z czegos musza w koncu zyc.

    D.

  • 26. Data: 2008-02-07 13:39:58
    Od: Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>

    Sied@r pisze:
    > Nie sugeruje - sugeruje ze RIPE na pewno zadba o to by interesy takich
    > operatorow/dostawcow byly spelnione.
    No na razie nie widać tego.

    > Wszystko pewnie okaze jak sie zacznie migracja - moze wprowadza jakies
    > mniejsze oplaty itp. z czegos musza w koncu zyc.

    To nie jest kwestia opłat.
    Tylko dostawca treści NIE ma potrzeby być LIRem, zapotrzebowanie na
    adresy IP ma w miare stałe, nie podpina klientów na tej adresacji ani
    tym bardziej nie ma potrzeby przydzielać jej swoim klientom, LIR dla
    dostawcy treści to przerost formy nad treścią.

    --
    Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>
    nic-hdl: BW1026-RIPE

  • 27. Data: 2008-02-07 14:09:24
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Sied@r <s...@d...lub.pl> wrote:

> [...]
    > Wszystko pewnie okaze jak sie zacznie migracja - moze wprowadza jakies
    > mniejsze oplaty itp. z czegos musza w koncu zyc.

    Opłaty za bycie czy nie bycie LIRem, to w ogóle pomijalna kwestia, pomijąc
    fakt, co już zostało tutaj powiedziane, że dostawca treści nie ma
    potrzeby bycia LIRem. Największymi kosztami, jezeli już mowa o tym, to
    przygotowanie serwisu dostarczyciela treści, tak aby komunikował
    się natywnie po ipv6 z użytkownikiem końcowym w ten sam sposób co przy pomocy
    ipv4. Chodzi o rekonfiguracje, poprzedzoną testami serwerów www, baz danych,
    serwisów poczty i wszystkich innych wodotrysków.
    Dla dostawcy treści interes w tym żaden, a koszta dosyć wysokie.

    --
    ŁT

  • 28. Data: 2008-02-07 14:43:24
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    Bartosz Waszak pisze:
> [...]
    > tym bardziej nie ma potrzeby przydzielać jej swoim klientom, LIR dla
    > dostawcy treści to przerost formy nad treścią.

    Tia.... Home, Onet, NetArt, Inotel są LIRami ;-)

    http://www.ripe.net/membership/indices/PL.html

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 + ML 145

    +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    =-=-=-=-+

  • 29. Data: 2008-02-07 14:48:06
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Przemysław Gubernat <r...@w...r3pc10.pl.na.newsach> wrote:

    > Tia.... Home, Onet, NetArt, Inotel są LIRami ;-)
    >
    > http://www.ripe.net/membership/indices/PL.html

    Są, ale własne PI oraz AS w zupełności powinny wystarczyć. Schody właśnie
    zaczynają się w przypadku chęci pozyskania ipv6 /32 nie dla LIRa.
    Na szczęscie istnieje jeszcze taki proposal:
    http://ripe.net/ripe/policies/proposals/2006-01.html

    --
    ŁT

  • 30. Data: 2008-02-07 14:55:55
    Od: Marcin Gondek <d...@e...net>

    Lukasz Trabinski pisze:

> [...]
    > zaczynają się w przypadku chęci pozyskania ipv6 /32 nie dla LIRa.
    > Na szczęscie istnieje jeszcze taki proposal:

    Tylko community długo zatwierdza.

    --
    Marcin Gondek / Drixter
    http://drixter.e-utp.net