  • 11. Data: 2008-02-06 22:03:15
    Temat: Re: Migrujemy do IPv6 ?
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Grzegorz Staniak pisze:

    > Zwiększy się za to liczba oddzielnie adresowanych gadżetów i sprzętów,
    > na jedno wychodzi - większy ruch.

    Twierdzisz, że moja lodówka będzie chciała poczytać portal pudelek.pl?

    M.

  • 12. Data: 2008-02-06 22:14:32
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 06.02.2008, Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> wroted:

    > Twierdzisz, że moja lodówka będzie chciała poczytać portal pudelek.pl?

    Jak producent wbuduje jej domyślnie korzystanie z tuzina feedów RSS
    z przepisami i poradami kuchennymi, ile gospodyń domowych z Gdańska
    pofatyguje się je wyłączyć?

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 13. Data: 2008-02-07 00:03:53
    Od: Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>

    Maciej Bebenek pisze:

    > Wytłumacz mi, jak chłop krowie na rowie, jaki biznes mają mieć dostawcy
    > treści w IPv6?

    No właśnie dostawcy treści nie mają żadnego interesu w tym, póki ISP
    zapewniają im pule adresową i RIPE przyzna PI dla v4. Więc tymbardziej
    utrudnienia w uzyskaniu puli IPv6 w prosty sposób będzie zniechęcać do
    migracji.

    --
    Bartosz Waszak
    Network Infrastructure Engineer

  • 14. Data: 2008-02-07 01:30:10
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Maciej Bebenek pisze:

    > Twierdzisz, że moja lodówka będzie chciała poczytać portal pudelek.pl?
    >
    > M.

    moze pudelek jej akurat nie bedzie interesowal, ale np brak piwa juz tak
    i np bedzie mogla zamowic za Ciebie brakujacy towar;).

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 15. Data: 2008-02-07 06:47:18
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    SlawcioD pisze:

    > moze pudelek jej akurat nie bedzie interesowal, ale np brak piwa juz tak
    > i np bedzie mogla zamowic za Ciebie brakujacy towar;).

    To wiem - prawie 10 lat temu byłem na prezentacji ericssonowskiej
    inteligentnej lodówki i trochę sobie z nią pogadałem. Ale zdalne zakupy,
    szczególnie generowane automagicznie, niewiele mają wspólnego z
    dostawcami treści.
    Na zwiększenie ruchu w tym zakresie wpływ mają generalnie dwa czynniki:
    - zwiększenie liczby *żywych* użytkowników
    - zwiększenie dostępnych treści
    a wprowadzenie lub nie IPv6 w niewielki sposób wpływa na te dwa
    parametry. I o to mi chodziło w tym pytaniu. Internetowa lodówka, pralka
    czy TV mogą ściągać content na "własne" potrzeby (wspomniane RSSy z
    przepisami) lub na żądanie uzytkownika, ale wiąże się to ze zwiększeniem
    treści z odpowiednią zawartością i w odpowiedniej formie (protokole). A
    zwiększenie ruchu poprzez udostępnienie nowych serwisów jest wykonywane
    już dziś.
    Dla dostawców treści wprowadzenie lub nie IPv6 jest w zasadzie obojętne,
    no może za wyjątkiem koniecznych inwestycji (jak dla każdego).

    M.

  • 16. Data: 2008-02-07 07:01:27
    Od: wer <b...@n...pl>

    Grzegorz Staniak pisze:
> [...]
    >
    > Jak producent wbuduje jej domyślnie korzystanie z tuzina feedów RSS
    > z przepisami i poradami kuchennymi, ile gospodyń domowych z Gdańska

    A jakie to ma znaczenie? Lodówka nie może pracować na 10.0.0.2?

    wer

  • 17. Data: 2008-02-07 07:04:02
    Od: Pawel Rutkowski <s...@N...Ol.Sl.Pl.Al.M.rsc.pl>

    > Twierdzisz, że moja lodówka będzie chciała poczytać portal pudelek.pl?

    Ona moze nie, ale na wyswietlaczu beda Ci sie przewijac feedy RSS :)

    Pozdrawiam
    Pawel

    --
    Pawel Rutkowski

  • 18. Data: 2008-02-07 08:27:05
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Thu, 07 Feb 2008 08:01:27 +0100, wer napisał(a):

    > A jakie to ma znaczenie? Lodówka nie może pracować na 10.0.0.2?

    A po co? Skoro może pracować na publicznym, który się wpisze do karty
    gwarancyjnej i serwis będzie jej zdalne doglądał, ewentualnie jakieś złe
    chłopaki ją jeszcze do kilku bootnetów podłączą ;)

    Xenocide

  • 19. Data: 2008-02-07 08:31:17
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Thu, 07 Feb 2008 01:03:53 +0100, Bartosz Waszak napisał(a):

> [...]
    > zapewniają im pule adresową i RIPE przyzna PI dla v4. Więc tymbardziej
    > utrudnienia w uzyskaniu puli IPv6 w prosty sposób będzie zniechęcać do

    Dostawcy treści może i nie mają, ale ci wszyscy co walczą z terroryzem
    itd itp? Przypisze się każdemu człowiekowi jakąś klasę IP do dowodu i
    bigbrother jak się patrzy :/

    Xenocide

  • 20. Data: 2008-02-07 09:17:19
    Od: Marcin Gondek <d...@e...net>

    Bartosz Waszak pisze:

> [...]
    > zapewniają im pule adresową i RIPE przyzna PI dla v4. Więc tymbardziej
    > utrudnienia w uzyskaniu puli IPv6 w prosty sposób będzie zniechęcać do

    No tak, lepiej czekać do samego końca jak już RIPE adresów PA i PI nie
    będzie rozdawało bo nie będzie miało z czego.
    Chyba lepiej jest wcześniej potestować, wdrożyć niż czekać na ostatnią
    chwilę.

    --
    Marcin Gondek / Drixter
    http://drixter.e-utp.net