    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Miganie wyświetlacza 2x16 przy przewijaniu tekstu
    Date: Tue, 22 Apr 2014 08:18:50 +0200

    W dniu 2014-04-22 08:07, Artur Miller pisze:

    > hd44780 ma swoj generator znaków, nie trzeba softłerowo gasić pixli...

    Nikt tego nie robi... Miałem na myśli wysyłanie znaków pojedynczo, za
    pomocą funkcji lcdPutchar().

    W każdym razie regulacja kontrastu nic nie dała. Poszperałem trochę po
    pudełkach z częściami i udało mi się znaleźć jeszcze jeden wyświetlacz -
    najbardziej typowy, z czarnymi znakami i zielonym podświetlaniem. W jego
    przypadku jest nieporównywalnie lepiej. Co prawda jeśli bardzo mocno
    wytężyć wzrok, też da się zauważyć przez krótki moment ten ślad po
    znikającej literce. Jednak natężenie tego zjawiska jest znacznie
    mniejsze i już nie rzuca się w oczy podczas normalnego oglądania
    przesuwającego się napisu. Kod się nie zmienił, wychodzi więc na to, że
    powodem zjawiska jest bezwładność samych pikseli, większa w tym
    pierwszym modelu.