  • 1. Data: 2012-02-10 14:42:10
    Temat: Miernik pokazujacy faze w gniazdku 1-faz
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Mam sobie miernik do instalacji elektrycznych, taki combo do
    wszystkiego polskiej firmy (przepraszam nie pamietam dokladnie firmy),
    który mierzy pętle zwarcia, bada roznicowki itp.
    Ale jest tam cos co mnie w nim zaskoczylo. Koncowke miernika w postaci
    zwyklej wtyczki 1 fazowej z bolcem wkladam do gniazda i na
    wyswietlaczu pokazuje sie oznaczenie fazy L1. wkladam wtyczke do
    innego gniazda pokazuje L2. Nie chodzi mi o rewelacje ze pokazuje L1
    lub L2 ale skad miernik "wie" jaka to faza. bo faktycznie kazde z
    gniazd bylo na innej fazie jedno na L1 a drugie na L2.
    Pytajac inaczej jak przy pomocy wtyczki jednofazowej okreslic faze?

  • 2. Data: 2012-02-10 15:53:50
    Temat: Re: Miernik pokazujacy faze w gniazdku 1-faz
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    x.googlegroups.com...
[...]

    Tak teoretycznie: synchronizujemy wewnętrzny generator 50 Hz z sygnałem z
    pierwszego gniazdka, po podłączeniu do drugiego gniazdka sprawdzamy
    przesunięcie fazy. Przy dostatecznie krótkim czasie pomiędzy pomiarami mamy
    zadowalającą dokładność określenia fazy.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 3. Data: 2012-02-10 16:25:51
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Ten miernik nie pamięta ze wtyczka była przed chwila w innym gnazdku.
    Nawet po wylaczeniu lub wyjeciu baterii pokazuje jak opisalem w jednym
    L1 a drugim L2 wiec synchronizacja raczej nie.

  • 4. Data: 2012-02-10 17:20:13
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 10 Feb 2012 08:25:51 -0800 (PST), slawek7 napisał(a):

    > Ten miernik nie pamięta ze wtyczka była przed chwila w innym gnazdku.
    > Nawet po wylaczeniu lub wyjeciu baterii pokazuje jak opisalem w jednym
    > L1 a drugim L2 wiec synchronizacja raczej nie.

    No to coś zmyślasz (albo zmyśla producent/instrukcja) bo IMO jeśli pomiarów
    faz dokonujemy niejednocześnie to pamięć poprzedniego jest wymagana.
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2012-02-10 17:37:54
    Od: Adam <b...@a...pl>

    W dniu 2012-02-10 17:25, slawek7 pisze:

    > Ten miernik nie pamięta ze wtyczka była przed chwila w innym gnazdku.
    > Nawet po wylaczeniu lub wyjeciu baterii pokazuje jak opisalem w jednym
    > L1 a drugim L2 wiec synchronizacja raczej nie.

    Mi się wydaje, że on po prostu mierzy przesunięcie fazy pomiędzy swoim
    wewnętrznym generatorem i częstotliwością sieci. Określone zakresy
    przesunięć są oznaczane jako L1, L2 i L3.

    --
    Adam

  • 6. Data: 2012-02-10 17:45:02
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    t.googlegroups.com...
    Ten miernik nie pamięta ze wtyczka była przed chwila w innym gnazdku.
    Nawet po wylaczeniu lub wyjeciu baterii pokazuje jak opisalem w jednym
    L1 a drugim L2 wiec synchronizacja raczej nie.

    Czy po resecie miernika i podłączeniu do drugiego gniazdka pokazuje L2 czy
    L1?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 7. Data: 2012-02-10 17:53:09
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Fri, 10 Feb 2012 06:42:10 -0800 (PST), slawek7 <s...@w...pl>
    wrote:

    A jesteś pewien że on wskazuje to co myślisz? Najlepiej byłoby gdybyś
    podał model i producenta.
    --
    Grzegorz Krukowski