  • 41. Data: 2023-02-28 21:17:02
    Temat: Re: Miernik napięcia
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:ttjb76$242ti$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    user LordBluzg(R)?? pisze tak:

    > ale Trybik to 70 letnie pruchno/ignorant z
    > Wlkp/Słupca/obok Poznania/wieś "dziura" teleinfrasruktualna/no
    > GSM/No swiatło/No kabel i 70km do BTS stacji nadawczej TV

    Im bliżej jestem 70 tym bardziej robię się nerwowy słysząc takie
    tytuły. W cywilizacji tik toka mądrość życiową wywala się na śmietnik.
    Może w Japonii jeszcze jest inaczej.

    Im bliżej jestem 70 tym bardziej się zastanawiam dlaczego oni ci 70+
    nie opanowali komputerów i czego ja nie opanowałem w oczach 30 latków.
    Smartfona?

    Im bliżej jestem 70 tym niechętniej przyjmuję memento mori.

    --
    Piter

    Miłość rak i wojna są jak sraczka. Przychodzą znienacka.
    https://www.youtube.com/@hromadske_ua/videos

  • 42. Data: 2023-02-28 21:27:13
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:63fdb5a2$0$19620$65785112@news.neostrada.pl>
    user Trybun pisze tak:

    > Już wyjaśniam, wszystkie telewizory  w chacie straciły zasięg
    > DVB-T. Wymiana płytek w antenie nic nie daje. Najprawdopodobniej
    > zasilacz padł, ale dioda się świeci. Jednym słowem potrzebuję
    > czegoś czym mógłbym sprawdzić jego sprawność. Masz jakiś pomysł co
    > poza zakupem, być może zupełnie niepotrzebnym, nowego można z tym
    > zrobić?

    To trzeba sprawdzić napięcie na wyjściu zasilacza czy jest 9v albo 12v
    zgodnie z opisem na obudowie zasilacza. Potem sprawdzić czy jest tyle
    samo na płytce w antenie. Skoro dioda się świeci ta samą jasnościa to
    powstała przerwa na kablu. Najczesciej przy końcach, przy śrubce w
    antenie.

    Najtanszym multimetrem z kerfura można zdiagnozować.

  • 43. Data: 2023-02-28 21:43:17
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 28.02.2023 o 21:17, PiteR pisze:

    [...]
    > Im bliżej jestem 70 tym bardziej robię się nerwowy słysząc takie
    > tytuły. W cywilizacji tik toka mądrość życiową wywala się na śmietnik.
    > Może w Japonii jeszcze jest inaczej.

    Chyba mam inaczej, może dlatego że ciągle robię/tworzę coś innego i
    zawsze mam zajęcie a zdobywanie nowej wiedzy mam od zawsze i
    niespecjalnie zwolniłem. Może jestem też
    indywidualistą/dziwolągiem...nie wiem.

    Wiem, że moi rówieśnicy zostali daleko w tyle i nie mam z nimi już
    tematów o technicznych nawet nie wspominam. Wolę sobie pogadać z młodymi
    ale tymi raczej po wyższej uczelni. Coś się dowiem a że jestem kopalnią
    doświadczenia, to i też mam inne spojrzenie. Wiek nie jest dla mnie
    istotnią wykładnią, jeśli już to taką, że starszy ma wiedzę i
    doświadczenie a jeśli nadal to zgłębia, ucząc się na błędach, to
    następna wiedza przychodzi łatwiej. Nie wiem ile razy się
    przebranżowałem...ale zawsze staram się być lepszy niż średnia.

    > Im bliżej jestem 70 tym bardziej się zastanawiam dlaczego oni ci 70+
    > nie opanowali komputerów i czego ja nie opanowałem w oczach 30 latków.
    > Smartfona?

    Mój ojciec jest analfabetą prądowym ale jest biegły w
    mechanice...opanował kompa w wieku 70 lat bez problemu i buszuje w
    necie...Matka zasuwa na smartfonie bez zająknięcia...ale nadal nie kuma,
    że za zasięg odpowiedzialny jest operator a nie telefon :D

    > Im bliżej jestem 70 tym niechętniej przyjmuję memento mori.

    Ja zdechnę nagle, bynajmniej nie przed TV i kompletnie mnie wali ile
    wtedy będę miał lat :) Mentalnie się nie starzeję a przynajmniej
    pilnuję, żeby tak się nie stało.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 44. Data: 2023-02-28 22:37:23
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Ja zdechnę nagle, bynajmniej nie przed TV i kompletnie mnie wali ile
    > wtedy będę miał lat :) Mentalnie się nie starzeję a przynajmniej
    > pilnuję, żeby tak się nie stało.

    Czasem, kiedy idę sam w ciemnej piwnicy, to kiedyś przyspieszałem kroku.
    To się zmieniło. Teraz zwalniam i czekam żeby mnie jakiś wampir ujebał
    :) Mogę póżniej nie wyłazić z piwnicy za dnia przez setki lat :D

    Dawno temu tak miałem i też było fajnie, znaczy nie wyłaziłem z piwnicy
    w dzień (chyba że po części ale teraz jest TME i Allegro) ...siedząc nad
    drutami, jak wielu na tej grupie za młodu :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 45. Data: 2023-03-01 10:11:35
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    YHBW.
    > Prądem to można całkiem za darmo, nie licząc kosztów stałych (no bo skądś ten prąd
    > o odpowiednio wysokim napięciu trzeba w domu mieć).
    > Chyba że masz przy okazji nadzieję na Nagrodę Darwina ;>
    >
    > Hmmm, więc jednak sprzątanie po samobójcy obciąża masę spadkowa?

    Nie przemyślałeś sprawy, albo masz gdzieś co przyniesie innym twoje
    samobójstwo. A sprawa jest prosta i bez kosztów dla wszystkich - za 20zł
    kupujesz gwarant i  trumnę, zamawiasz grabarzy, wchodzisz do trumny i
    włączasz do gniazdka gwaranta, można to zrobić od razu w zakładzie
    pogrzebowym.. Czy to nie lepsze od jakichś tam skakań z mostu czy pod
    pociąg, sucha gałąź albo faszerowanie się lekami które narażają
    wszystkich na koszty, nie dają żadnej gwarancji a na dodatek mogą
    sprawić że staniesz się warzywem?

  • 46. Data: 2023-03-01 10:12:32
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 28.02.2023 o 20:04, ddddddddddd pisze:

    > Nie gwarantuje.
    > Ojciec elektryk powiedział mi, że w gniazdku mamy 220V, ale na pytanie
    > o prąd zawsze odpowiadał jakoś wymijająco (tak mi się wydawało), więc
    > pod jego nieobecność postanowiłem to zmierzyć.
    > O dziwo miernik przeżył (ale to były lata 90'te, więc i inna jakość
    > ;), a wywaliło jakieś główne zabezpieczenie, bo w całym bloku (nie
    > tylko w mojej klatce) światło zgasło ;)
    > Oczywiście do niczego się nie przyznałem i nadal nie wiedziałem jaki
    > prąd płynie w gniazdku ;-)

    Nie raz nie dwa kopnął i mnie prąd z gniazdka, widziałem elektryka który
    włożył do gniazdka dwa druty i trzymał, telepało nim ale nic mu się nie
    stało. Szło o zakład, ale później jego kumple mówili że to nie jego
    jednorazowy pokaz. Pytanie, kto się powinien bać prądu, i kogo kopnie
    tak tak że już nie wstanie, są jakieś grupy ryzyka?

  • 47. Data: 2023-03-01 10:13:14
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > Am może to ani zasilacz, ani antena (tzn. teraz to już mogą być jako dodatkowe,
    > jeśli przy niepotrzebnym "naprawianiu" popsułeś), tylko wyłączyli nadajnik,
    > na który masz skierowaną antenę?
    >
    > Ew. jak to "kilka dni temu" się stało, to może wtedy, jak wiało, i kabelek stracił
    ostatnią nitkę zewnętrznej żyły.

    > A w ogóle to mówimy o DVB-T (obecnie już tylko telewizja reżimowa) czy o DVB-T2?

    Nic z tych rzeczy, wszystko poza zasilaczem zdiagnozowane. Zanik sygnału
    zdarza się tu dość często, przepalają się płytki w antenie, tym razem na
    pewno nie o to chodzi.

    Reżimowa - DVB-T2

  • 48. Data: 2023-03-01 10:13:42
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 28.02.2023 o 14:03, Jacek pisze:

    > Dla sprawdzenia podłącz do niego żaróweczkę 12 V bo zapewne tyle on ma
    > dawać.

    Tak, 12 V, ale bez reakcji, po takiej próbie  już bym go wywalił, ale ta
    diodka się świeci.

  • 49. Data: 2023-03-01 10:14:16
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 28.02.2023 o 21:27, PiteR pisze:
> [...]
    > antenie.
    >
    > Najtanszym multimetrem z kerfura można zdiagnozować.

    I właśnie mi chodzi o nazwę urządzenia czym to można by było zrobić.

  • 50. Data: 2023-03-01 16:08:51
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 1 marca 2023 o 10:13:54 UTC+1 Trybun napisał(a):

    > Tak, 12 V, ale bez reakcji, po takiej próbie już bym go wywalił, ale ta
    > diodka się świeci.

    No to po co amperomierz?
    Widać, że stracił wydajność.
    Oczywiście o ile ta żarówka sprawna.
    A diodka nadal się świeci jak podłączysz tą żarówkę?

    Kto wie, może diodka ma osobny obwód?
    I/albo sygnalizuje podłączenie 230V - a nie obecność 12V na wyjściu.

    Hmm, a ile tych płytek w antenie spalił już ten zasilacz?
    Cierpliwość miałeś do niego, ale widać w końcu ucho się urwało.

    Ale ale, w dekoderach DVB-T - nawet chyba w moim wiwa, też nie "pudełkowym",
    a takim wiszącym w gnieździe SCART telewizora i zasilanym z zewnętrznego-wtyczkowego
    zasilacza 5V
    (który oryginalny wzion i po jakimś czasie umar, więc zastąpiłem innym), była opcja
    zasilania anteny.
    Prawie na 100% była w tym, który kupiliśmy dla teściowej, a to chyba też był ten
    wtykany w SCART,
    i nawet go chyba gdzieś mam.
    I chyba testowałem, ale tam akurat było tak blisko do nadajnika, i praktycznie
    lineo-of-sight,
    bo wioska na jednej górce, a nadajnik na drugiej (a w dolinie miasto), że bez
    problemu
    łapało na antenie przymocowanej przy oknie na parterze - więc też nie było żadnej
    różnicy czy zasilałem antenę z zewnętrznego zasilacza, czy (podobno) z dekodera czy
    też jej w ogóle nie zasilałem.

    Nie wiem, czy dekodery DVB-T2 mają tą opcję - raczej nie podejrzewam o to mojego wiwa
    h.265 mini,
    bo on też wtykany w gniazdo, tylko już HDMI, ale zasilany z USB (choć HDMI też ma
    5V),
    ale te "pudełkowe" to może dadzą radę.
    Chyba że wycięli tą opcję - ostatnio się przekonałem, że pewnych rzeczy brakuje,
    np. jak włączysz nagrywanie przyciskiem rec (a nie z listy) to w tym DVB-T2 nie ma
    (albo nie znalazłem) możliwości
    ustawienia, po jakim czasie ma się nagrywanie skończyć - a w DVB-T była.

    I też wciąż nie wiem - czy reżimowa czy DVB-T2...

    Aha, tak jeszcze w dyskusji a propos dekoderów z zegarkiem - to są i pudełkowe bez
    zegarka,
    ale są też i te mini wtykane w gniazdo HDMI z zegarkiem - odbiornika pilota nie
    podłącza
    się tam przez 4-stykowego mikrego jacka, tylko przez mini-usb - i na odbiorniku
    pilota jest zegarek.
    Ja nie potrzebuję, bo mam na wieży - tzn. miewam, bo debile wymyślili "tryb
    oszczędzania energii",
    w który wieża wchodzi gdzie po godzinie po uśpieniu jej przyciskiem "operate" - i
    wtedy wyłącza zegarek
    na wyświetlaczu.
    No bo przecież jak sobie kupujesz wieżę to nie ma robić za zegarek, tylko ma grać ;P
    No to mam też na kuchni.