  • 31. Data: 2023-02-28 14:03:49
    Temat: Re: Miernik napięcia
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Tue, 28 Feb 2023 09:04:43 +0100, użytkownik Trybun napisał:

    > Masz jakiś pomysł co poza zakupem, być może zupełnie niepotrzebnym,
    > nowego można z tym zrobić?

    Dla sprawdzenia podłącz do niego żaróweczkę 12 V bo zapewne tyle on ma
    dawać.

    --
    Jacek

  • 32. Data: 2023-02-28 14:34:17
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 28 Feb 2023 14:01:12 +0100, Wiesiaczek napisał(a):

    > W zasilaczu nie ma elektrolitu.
    > Elektrolit jest w akumulatorach między innymi.

    Byłeś zahibernowany?
    O kondensatorach elektrolitycznych nie słyszałeś?
    W Twojej szkole podstawowej nie było fizyki?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 33. Data: 2023-02-28 14:44:11
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 28.02.2023 o 14:34, Adam pisze:

    > Byłeś zahibernowany?
    > O kondensatorach elektrolitycznych nie słyszałeś?
    > W Twojej szkole podstawowej nie było fizyki?

    "Elektrolit" i "kondensator elektrolityczny" to są dwie absolutnie różne
    rzeczy ciemny człowieku.
    I nie wyjeżdżaj mi tu ze szkołą bo przegrasz.

    --
    Wiesiaczek - dziś z DC
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 34. Data: 2023-02-28 17:18:48
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 28 Feb 2023 14:44:11 +0100, Wiesiaczek napisał(a):

    > "Elektrolit" i "kondensator elektrolityczny" to są dwie absolutnie różne
    > rzeczy ciemny człowieku.
    > I nie wyjeżdżaj mi tu ze szkołą bo przegrasz.

    Zauważ, że jesteśmy na grupie pl.misc.elektronika i w tym kontekście
    rozmawiamy.
    Tutaj _każdy_ elektronik Ci powie, że "elektrolit" to kondensator
    elektroniczny.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 35. Data: 2023-02-28 17:31:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 28 lutego 2023 o 14:44:12 UTC+1 Wiesiaczek napisał(a):

> [...]
    > rzeczy ciemny człowieku.
    > I nie wyjeżdżaj mi tu ze szkołą bo przegrasz.
    Już nie masz stopki z " salwa Ukrainie" w dupę jebany kacapie? Wypierdalaj do swoich
    panów to cie wyślą na wojnę. Mam cichą nadzieję że zdechniesz tam od wideł a nie
    humanitarnie od kulki. Mam lepszy dla ciebie scenariusz. Niech ci dłonie odetną. Do
    końca życia sam sobie dupy nie wytrzesz. Tak wiem że to na wyrost z tym wytarcie bo
    kacapy nie wycieraja tylko co jakiś czas zaschnięte rodzyny w obrywają.

  • 36. Data: 2023-02-28 18:20:08
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 28.02.2023 o 17:18, Adam pisze:

    > Zauważ, że jesteśmy na grupie pl.misc.elektronika i w tym kontekście
    > rozmawiamy.
    > Tutaj _każdy_ elektronik Ci powie, że "elektrolit" to kondensator
    > elektroniczny.

    Po pierwsze: Nie każdy.
    Po drugie: Pytanie zadał nie elektronik a człowiek, który chciał
    "zmierzyć prąd w zasilaczu".
    Po trzecie znam więcej takich żargonowych skrótów, ale to nie nobilituje
    mnie od razu do grona "znawców" (chociaż jestem specjalistą w tym zawodzie).

    Przy czym używanie żargonu zwykle oznacza jakiegoś amatora co to chce
    się dowartościować.

    Tak więc rozumiem, że teraz jesteś "fachman" :)))

  • 37. Data: 2023-02-28 18:36:19
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Wyschnięty elektrolit w TYM zasilaczu, robi taka kaszanę. Wysycha, bo
    > jest tam gorąco od trafa... że zakłócenia kończą się brakiem odbioru TV.
    >
    > W analogu jeszcze dawało radę, bo było widać na ekranie jakieś paski.
    > Przy DVBT jest "brak odbioru".

    Tak tylko dodam, że ten co popełnił tam transofrmator (w tym zasilaczu)
    to spierdolił na całej linii ale nie do końca. Używane tam jest trafo,
    które było projektowane na 220V a nie na 230, co dodatkowo powoduje
    grzanie...i tak tłuką te trafa od 30 lat. W ogóle nie rozumiem, żeby
    zasilacz 12V o wydajności prądowej 100mA miał tak dobrany transformator,
    że robi za pompę ciepła w domu :) ...ale 2 lata gwarancji działają :) i
    biznes się kręci.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 38. Data: 2023-02-28 18:41:50
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 28.02.2023 o 12:33, Adam Górski pisze:

    > Chyba się zagalopowałeś. Mimo ciężkich czasów , jest jeszcze wolność
    > wypowiedzi. Tak , idź się wyśpij.

    Sorry. Stara zasada: piłeś nie pisz:/ no i popełniłem...

    Nic mnie tak nie wkurwia, jak megaignorancja osoby, która prosi o
    rozwiązanie, wytłumaczenie problemu itd. i robi to nagminnie kompletnie
    ignorując fakty, wyniki, pomiary, cokolwiek a przedewszystkim
    interlokutorów którzy poświęcają swój czas na rozwiązanie JEGO problemu.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 39. Data: 2023-02-28 20:04:51
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 27/02/2023 13:43, Trybun wrote:

    > Grozi czy gwarantuje, samobójcy mogą kupować w ciemno?

    Nie gwarantuje.
    Ojciec elektryk powiedział mi, że w gniazdku mamy 220V, ale na pytanie o
    prąd zawsze odpowiadał jakoś wymijająco (tak mi się wydawało), więc pod
    jego nieobecność postanowiłem to zmierzyć.
    O dziwo miernik przeżył (ale to były lata 90'te, więc i inna jakość ;),
    a wywaliło jakieś główne zabezpieczenie, bo w całym bloku (nie tylko w
    mojej klatce) światło zgasło ;)
    Oczywiście do niczego się nie przyznałem i nadal nie wiedziałem jaki
    prąd płynie w gniazdku ;-)

    Lukasz

  • 40. Data: 2023-02-28 20:07:42
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 28.02.2023 o 20:04, ddddddddddd pisze:

    > Oczywiście do niczego się nie przyznałem i nadal nie wiedziałem jaki
    > prąd płynie w gniazdku ;-)

    ...a wystarczyło odczytać z bezpiecznika :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>