  • 21. Data: 2023-02-28 09:04:43
    Temat: Re: Miernik napięcia
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 27.02.2023 o 22:58, PiteR pisze:
    > in <news:63fca94a$0$9600$65785112@news.neostrada.pl>

    > po co ten prąd mierzyć? raczej jest stały i mały.

    Już wyjaśniam, wszystkie telewizory  w chacie straciły zasięg DVB-T.
    Wymiana płytek w antenie nic nie daje. Najprawdopodobniej zasilacz padł,
    ale dioda się świeci. Jednym słowem potrzebuję czegoś czym mógłbym
    sprawdzić jego sprawność. Masz jakiś pomysł co poza zakupem, być może
    zupełnie niepotrzebnym, nowego można z tym zrobić?

  • 22. Data: 2023-02-28 10:50:46
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-02-28 o 09:04, Trybun pisze:

    > Już wyjaśniam, wszystkie telewizory  w chacie straciły zasięg DVB-T.
    > Wymiana płytek w antenie nic nie daje. Najprawdopodobniej zasilacz padł,
    > ale dioda się świeci.
    Wątpliwe, właśnie po to ona jest tam żeby pokazywać napięcie na wyjściu.
    Raczej kabel ma przerwę lub niekontakt.

    Jednym słowem potrzebuję czegoś czym mógłbym
    > sprawdzić jego sprawność.

    Tylko multimetr, najtańszy wystarczy. Mozna jeszcze
    małą żaróweczką 12V telefoniczną lub ledą '12V' ale to też trzeba kupić,
    więc multimetr lepszy, zmierzyć napięcie na stykach wzmacniacza gdzie
    kabel jest podłączony, wzmacniacz bieże prąd więc jakakolwiek przerwa
    będzie od razu wykryta.
    Jeszcze jedno, do DBVT używa się zasilaczy z regulacją, masz taki?

    --
    Janusz

  • 23. Data: 2023-02-28 11:09:29
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 28.02.2023 o 09:04, Trybun pisze:

> [...]
    > sprawdzić jego sprawność. Masz jakiś pomysł co poza zakupem, być może
    > zupełnie niepotrzebnym, nowego można z tym zrobić?

    Wymień elektrolit w zasilazu lub podłącz na chwilę baterię 9V.
    Na 99,9% przypadków jakie znam to właśnie elektrolit w zasilaczu
    przed LM78L12 wysechł jak ktoś wcześniej pisał...
    --
    pzdr, j.r.

  • 24. Data: 2023-02-28 11:10:33
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 28.02.2023 o 10:50, Janusz pisze:

> [...]
    > przerwa będzie od razu wykryta.
    > Jeszcze jedno, do DBVT używa się zasilaczy z regulacją, masz taki?

    Czyli jednak multimetr.. Wcześniejsze próby z żarówkami nic nie dawały

     Nie ma regulacji, ale w tym wypadku to nie jest przyczyną bo jeszcze
    klika dni temu na tym zasilaczu nie było problemów z sygnałem.

  • 25. Data: 2023-02-28 11:34:32
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 28 lutego 2023 o 11:10:45 UTC+1 Trybun napisał(a):

    > Czyli jednak multimetr.. Wcześniejsze próby z żarówkami nic nie dawały
    >
    > Nie ma regulacji, ale w tym wypadku to nie jest przyczyną bo jeszcze
    > klika dni temu na tym zasilaczu nie było problemów z sygnałem.

    Am może to ani zasilacz, ani antena (tzn. teraz to już mogą być jako dodatkowe,
    jeśli przy niepotrzebnym "naprawianiu" popsułeś), tylko wyłączyli nadajnik,
    na który masz skierowaną antenę?

    Ew. jak to "kilka dni temu" się stało, to może wtedy, jak wiało, i kabelek stracił
    ostatnią nitkę zewnętrznej żyły.

    A w ogóle to mówimy o DVB-T (obecnie już tylko telewizja reżimowa) czy o DVB-T2?

  • 26. Data: 2023-02-28 11:36:47
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 28 lutego 2023 o 09:03:20 UTC+1 Trybun napisał(a):
> [...]
    YHBW.
    > Tańsze niż 20zł? Bez praktycznie żadnych kosztów ubocznych..

    Prądem to można całkiem za darmo, nie licząc kosztów stałych (no bo skądś ten prąd
    o odpowiednio wysokim napięciu trzeba w domu mieć).
    Chyba że masz przy okazji nadzieję na Nagrodę Darwina ;>

    Hmmm, więc jednak sprzątanie po samobójcy obciąża masę spadkowa?

  • 27. Data: 2023-02-28 12:33:39
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    > Jprdl, miec 70 lat i nie kumać fizyki w prosty sposób. Musi umierać :]

    Chyba się zagalopowałeś. Mimo ciężkich czasów , jest jeszcze wolność
    wypowiedzi. Tak , idź się wyśpij.

    Adam Górski

  • 28. Data: 2023-02-28 13:03:32
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-02-28 o 11:09, Rutkowski, Jacek pisze:

    > Wymień elektrolit w zasilazu lub podłącz na chwilę baterię 9V.
    > Na 99,9% przypadków jakie znam to właśnie elektrolit w zasilaczu
    > przed LM78L12 wysechł jak ktoś wcześniej pisał...
    Ale to nie przetwornica tylko zwykły zasilacz, tam tak elektrolity nie
    wysychaja bo nie są przeciążone prądem impulsowym, a nawet wyschnięty w
    zasilaczu, zasilacz będzie nadal dawał napięcie.

    --
    Janusz

  • 29. Data: 2023-02-28 13:50:26
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 28.02.2023 o 13:03, Janusz pisze:

    > Ale to nie przetwornica tylko zwykły zasilacz, tam tak elektrolity nie
    > wysychaja bo nie są przeciążone prądem impulsowym, a nawet wyschnięty w
    > zasilaczu, zasilacz będzie nadal dawał napięcie.

    Wyschnięty elektrolit w TYM zasilaczu, robi taka kaszanę. Wysycha, bo
    jest tam gorąco od trafa... że zakłócenia kończą się brakiem odbioru TV.

    W analogu jeszcze dawało radę, bo było widać na ekranie jakieś paski.
    Przy DVBT jest "brak odbioru".

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 30. Data: 2023-02-28 14:01:12
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 28.02.2023 o 11:09, Rutkowski, Jacek pisze:

    > Wymień elektrolit w zasilazu

    W zasilaczu nie ma elektrolitu.
    Elektrolit jest w akumulatorach między innymi.

    --
    Wiesiaczek - dziś z DC
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: