  • Data: 2020-11-25 13:40:54
    Temat: Re: Miernik "identyczności faz", ale sprytnie.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:rplcha$1ap$1$P...@n...chmurka.ne
    t...
    W dniu 2020-11-24 o 21:03, Cezary Grądys pisze:

    >Nie wiem na ile częstotliwość sieci się faktycznie waha, ale
    >dopuszczone odchyłki są rzędu procent - czyli 10 tysięcy razy większe
    >niż ppm.

    Z tym, ze nam potrzebna stabilnosc krotkookresowa - w ciagu kilku
    minut.

    >Słyszałem, że przerwy w meczach, gdy wszyscy w Polsce włączają
    >czajniki są zauważalnym problemem dla energetyki.

    To nie u nas - to w Anglii.
    U nas to chyba swiatlo w toalecie sie zapala i ewentualnie hydrofor
    uruchamia :-)

    Ale Anglicy przeciez tez lubia piwo :-)

    >Częstotliwość jest chyba wspólna ogólnoeuropejska. Ale jeśli lokalnie
    >(czyli w Polsce) następuje gwałtowna zmiana obciążenia to może to
    >prowadzi to lokalnego przesunięcia fazy związanego z tym ile energii
    >i w którą stronę płynie.
    >Takie przesunięcie fazy być może natychmiast niweczy całą ideę tego
    >pomiaru.

    Z drugiej strony ... czy byloby takie duze? Czy nie wystarczy pare
    stopni ... a z drugiej strony wszystkie europejskiej elektrownie ...

    Jak widac po tych stronach monitorujacych - sa dosc spore.
    Ciekawe.

    A beda jeszcze wieksze, bo teraz duzo mocy z OZE - ktora fluktuuje
    bardziej.

    J.