  • Data: 2020-11-25 15:31:58
    Temat: Re: Miernik "identyczności faz", ale sprytnie.
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 25/11/2020 15:18, J.F. wrote:
    > Mogloby byc ciekawe ... tylko czy trzeba "lepszego kwarcu" ?

    Może zwykły generator kwarcowy będzie wystarczający.

    > no coz:
    > -system mamy spiety z europejskim - myslisz, ze bylyby wieksze roznice ?

    Tak sobie myślę, że gwałtowne zmiany fazy są niemożliwe w takiej skali.
    Liczę na to że moje napięcie w gniazdu nie kręci się jak kręciołek na
    stronie. Jestem ciekawy jak jest naprawdę z tą fazą. Nawet nie musi być
    w realtime, wystarczyło by zsamplować lekko zmodyfikowaną kartą
    muzyczną, napięcie, kilka h "nagrania" i analizować post factum. Czy
    karty muzyczne mają jako-tako stabilną częstotliwośc samplwania to
    prawdę mówić nie wiem, trzeba by zapytać audiofili, ale mogę się
    dowiedzieć że lepiej na lampach... to lepiej nie pytać.

    > -to PV to chyba ciagle mniejszosc ... ale moze w lokalnej sieci NN juz
    > nie ... tylko poczekac na lato,

    U mnie jest na tym samym kablu co ja, jakieś 6 falowników, w tym mój.
    Sumarycznie pewnie z 40kWp i to raczej niedoszacowuje.

    > -falowniki trzymaja faze sieciową,

    Ale przez to że wpychają prąd na rózne sposoby (w tym wymagane jest w
    pewnych sytuacjach wpychanie mocy biernej) to mam obawy czy ja tego nie
    będę widział jako asymetrii i pływania fazy.

    > Tylko czy wytyczne sa realizowane, czy nauczeni doswiadczeniem wszyscy
    > instalatorzy wylaczaja ...

    W moim jes właczone, choć moc pozorna podczas normalnej pracy nie
    wyskakuje poza dziesiątki Var. Ale za chwile odpalą kilka innych
    elektrowni w okolicy i kto wie co będzie.