-
41. Data: 2015-07-23 21:59:16
Temat: Re: Miękki start silnika wyciągarki
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
badworm pisze:
>> rozstrzelania przez powieszenie. Z ręcznych napędów, to zamiast wioseł
>> lepiej do takiego trollowania zrobić łódke nakręcaną. Kilka razy przegiąć
>> jakąś pałę, napiąć sprężynę -- i można płynąć dobre pół godziny.
>
> Przypomniała mi się scena z filmu Kingsajz, gdy jadący
> samochodem-zabawką na kluczyk musieli wysiąść i nakręcić sprężynę ;)
Bo to proroczy film jest, tak jak Seksmisja. A tak poważnie, to w tym
przypadku "nakręcanie" nie jest złe -- energii do poruszania nie trzeba
wiele, lepiej się sprężyć raz a dobrze, niż co chwilę chlapać wiosłem.
--
Jarek
-
42. Data: 2015-07-23 22:16:14
Temat: Re: Miękki start silnika wyciągarki
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello badworm,
Thursday, July 23, 2015, 9:36:56 PM, you wrote:
>> Hamowanie tonowego samochodu osobowego z prędkości 100km/h do zera na
>> 40 metrach to ok. 100kW w ciągu kilku sekund.
>> E=mv^2/2 - dla 50km/h i 10 ton wychodzi prawie 1MJ - życzę powodzenia
>> w magazynowaniu takich energii w krótkim czasie.
> Może nie na kolei ale w sieciach trolejbusowych stosuje się już
> zasobniki superkondensatorowe, montowane na podstacjach.
Chyba w Rosji...
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
43. Data: 2015-07-23 23:10:06
Temat: Re: Miękki start silnika wyciągarki
Od: AlexY <a...@i...pl>
Jarosław Sokołowski pisze:
[..]
> Może to głupie pytanie, ale ponieważ troling jest zawsze on topic, więc
> spytam. Skoro z akumulatorem 60 Ah można ten troling uprawiać przez cały
> dzień, to oznacza, że potrzeba do tego ledwie kilkadziesiąt watów mocy.
> Czemu więc zamiast drogiego sterownika nie użyć osobnego małego silniczka
> z właściwie dobraną śrubą? To bardzo tanie rozwiązanie, a sprawnością
> przewyższające użycie w takich warunkach kilkukilowatowego silnika.
W życiu nie miałem takiego sprzętu w łapach ale obstawiam że silnik ma
kilka uzwojeń, nawet na osobnych komutatorach i przełącznik załączający
co trzeba lub silnik BLDC, te są baaardzo elastyczne.
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
-
44. Data: 2015-07-23 23:21:48
Temat: Re: Miękki start silnika wyciągarki
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
AlexY pisze:
>> Może to głupie pytanie, ale ponieważ troling jest zawsze on topic, więc
>> spytam. Skoro z akumulatorem 60 Ah można ten troling uprawiać przez cały
>> dzień, to oznacza, że potrzeba do tego ledwie kilkadziesiąt watów mocy.
>> Czemu więc zamiast drogiego sterownika nie użyć osobnego małego silniczka
>> z właściwie dobraną śrubą? To bardzo tanie rozwiązanie, a sprawnością
>> przewyższające użycie w takich warunkach kilkukilowatowego silnika.
>
> W życiu nie miałem takiego sprzętu w łapach ale obstawiam że silnik ma
> kilka uzwojeń, nawet na osobnych komutatorach i przełącznik załączający
> co trzeba lub silnik BLDC, te są baaardzo elastyczne.
BLDC byłby OK, ale ja stawiam jednak na oldskulowy komutator -- była
wzmianka o zasilaniu go szpilkami. Problem jednak nie polega wyłącznie
na elastyczności silnika. Ważny jest też pędnik, czyli śruba, który
nie jest nieskończenie elastyczny. No i te wszystkie tarcia w dużym
silniku.
--
Jarek
-
45. Data: 2015-07-24 00:50:36
Temat: Re: Miękki start silnika wyciągarki
Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>
Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:mop6q5$977$1@usenet.news.interia.pl...
> Witajcie.
>
> W jaki sposób można zrealizować "miękki start" silnika wyciągarki
> samochodowej?
> Średniej wielkości wyciągarka (np. 10000LB) szarpie ok. 400A.
> Chciałbym uzyskać efekt miękkiego startu przez czas ok. 1 sekundy.
> Napięciowo? Czy jakoś na zasadzie PWM?
>
> A może są gotowe układy?
>
> Dopuszczam regulator prędkości zamiast miękkiego startu - może to nawet
> lepiej.
>
Moze, przy starcie, zostawiaj troche luznej liny...?
Taka wyciagaeka 10000[lb], to okolo 5 [kW], przy 12[V], to prawie dokladnie
te 400 [A].
--
-
46. Data: 2015-07-24 01:03:46
Temat: Re: Miękki start silnika wyciągarki
Od: AlexY <a...@i...pl>
Jarosław Sokołowski pisze:
[..]
> BLDC byłby OK, ale ja stawiam jednak na oldskulowy komutator -- była
> wzmianka o zasilaniu go szpilkami. Problem jednak nie polega wyłącznie
> na elastyczności silnika. Ważny jest też pędnik, czyli śruba, który
> nie jest nieskończenie elastyczny. No i te wszystkie tarcia w dużym
> silniku.
Tarcie w silniku elektrycznym?
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
-
47. Data: 2015-07-24 01:12:07
Temat: Re: Miękki start silnika wyciągarki
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
AlexY pisze:
>> BLDC byłby OK, ale ja stawiam jednak na oldskulowy komutator -- była
>> wzmianka o zasilaniu go szpilkami. Problem jednak nie polega wyłącznie
>> na elastyczności silnika. Ważny jest też pędnik, czyli śruba, który
>> nie jest nieskończenie elastyczny. No i te wszystkie tarcia w dużym
>> silniku.
>
> Tarcie w silniku elektrycznym?
A co, on na łożyskach magnetycznych? Komutatora nie ma? Śruba też bez
przekładni, bez żadnych uszczelnień? Napęd łodzi o mocy nominalnej 2 kW
pracujący z mocą 50 W może mieć straty na tarcie na poziomie nie do
pominięcia.
--
Jarek
-
48. Data: 2015-07-24 09:27:19
Temat: Re: Miękki start silnika wyciągarki
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5...@p...pl.inv
alid...
Hello Sebastian, Thursday, July 23, 2015, 4:07:40 PM, you wrote:
>>> Pierwszy z brzegu przykład:
>>> http://www.dragonwinch.com/dwm_13000_hd_en_1/
>> Ciekawe, przy max obciązeniu mamy 450A * 12V. 5.5kW? Sporo do
>> rozproszenia.
>Rozprasza się ułamek tej mocy. Większość idzie na wykonanie
>konkretnej
>pracy w konkretnym czasie.
no nie calkiem
5897kG*0.9m/min = 866W
2722kG*2.4m/min= 1068W (elektrycznej juz tylko 3kW)
Cos mi sie widzi, ze silnik robi sie goracy, przekladnia robi sie
goraca, i kable zasilajace robia sie gorace ...
J.
-
49. Data: 2015-07-24 12:44:25
Temat: Re: Miękki start silnika wyciągarki
Od: MM <m...@t...pl>
Byłem na wycieczcze w Sevilli, widzę tory - znaczy tramwaj, ale gołego
konduktora nie ma. Za chwilę jedzie tramwaj ale bez pantografu. Za
zakrętem przystanek, tramwaj zatrzymuje się i wysuwa pantograf do
kilkumetrowych szyn. Postał może 2 minuty, schował pantograf i pojechał
dalej. https://en.wikipedia.org/wiki/MetroCentro_(Seville)
Wygląda że szybkoładujące akumulatory.
--
Pozdrawiam
MM
---
Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe
Avast.
https://www.avast.com/antivirus
-
50. Data: 2015-07-24 13:16:33
Temat: Re: Miękki start silnika wyciągarki
Od: AlexY <a...@i...pl>
MM pisze:
> Byłem na wycieczcze w Sevilli, widzę tory - znaczy tramwaj, ale gołego
> konduktora nie ma. Za chwilę jedzie tramwaj ale bez pantografu. Za
> zakrętem przystanek, tramwaj zatrzymuje się i wysuwa pantograf do
> kilkumetrowych szyn. Postał może 2 minuty, schował pantograf i pojechał
> dalej. https://en.wikipedia.org/wiki/MetroCentro_(Seville)
> Wygląda że szybkoładujące akumulatory.
"the system uses advanced technology ACR (Acumulador de Carga Rápida)
fast charging batteries"
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html