-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
rnetia.pl!not-for-mail
From: badworm <n...@p...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Miękki start silnika wyciągarki
Date: Sat, 25 Jul 2015 14:01:27 +0200
Organization: Netia S.A.
Lines: 66
Message-ID: <1dam0y553g9j0$.dlg@badworm.pl>
References: <mop6q5$977$1@usenet.news.interia.pl> <mop8qv$phs$1@dont-email.me>
<moqb46$k0b$1@usenet.news.interia.pl> <moqc7c$k2q$1@dont-email.me>
<5...@g...com>
<mordvv$njl$1@node1.news.atman.pl> <4...@b...pl>
<moueja$svi$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 87-205-239-101.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1437826982 4653 87.205.239.101 (25 Jul 2015 12:23:02 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 25 Jul 2015 12:23:02 +0000 (UTC)
X-Tech-Contact: u...@i...pl
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl Hamster/2.0.0.1
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:683883
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sat, 25 Jul 2015 00:35:15 +0200, ACMM-033 napisał(a):
> Elektronika jednak delikatniejsza jest... nie mówię, że gorsza, tylko nic za
> darmo nie ma, np. kosztem mniejszych rozmiarów i większej sprawności
> elektroniki jest m.in. to, że także sieje zakłóceniami. Dobry filtr je
> oczywiście przygasi...
Nikt się już w rozruch klasyczny nie bawi nie tylko z powodu zysków na
samych przekształnikach ale także dzięki temu, że pozwalają one
korzystać z silników asynchronicznych czy PMSM, które są o wiele
bardziej niezawodne i niemalże bezobsługowe.
> Ależ tak! I wiem, co to, po co to, spoko. Tylko z doświadczenia
> niekoniecznie swojego wiem, że to tylko minimalizuje, ale nie likwiduje
> ryzyka. Oczywiście, z tradycyjnym układem też się pewne ryzyka wiążą, ale
> spodziewam się, że prostszy układ będzie też bardziej serwisowalny np. w
> trasie, gdy trzeba będzie choćby jeden oporek uruchomić, by chociaż
> sprowadzić loka do najbliższej stacji/mijanki.
Od tego jest coś takiego jak koordynacja izolacji i ochrona
przeciwprzepięciowa, by nie dopuścić do uszkodzeń przekształników. W
pojazdach z klasycznym rozruchem prędzej w razie wyładowania
atmosferycznego gdzieś szlag izolację trafi niż przepali się jeden z
oporów rozruchowych.
> I całe szczęście, cieszę się z tego, oby nigdy! Ale, jak ci 100 kA poleci po
> gołym konduktorze biegnącym wzdłuż pociagu (proponuję skrót GKBWP)
> No, czemu miejskie tramwaje buczą przy starcie? Przecież nie od małych
> czerwonych krasnali, tylko od elektronów w półprzewodnikach, że tak
> uproszczę.
W razie bezpośredniego trafienia w sieć trakcyjną zapewne dojdzie do jej
przepalenia w miejscu uderzenia i tym samym opadnięcia na tor(y). Nic
wówczas i tak nie pojedzie. Trafienia w pobliżu generują przepięcia,
skutecznie ograniczane przez iskierniki rożkowe na słupach trakcyjnych i
odgromniki w podstacjach. Byłem nieraz na podstacji trakcyjnej w trakcie
burzy - wyłączniki szybkie strzelają aż miło, czasem dojdze do
zadziałania ochrony ziemnozwarciowej (na skutek pojawienia się zbyt
dużej różnicy potencjałów między ziemią a szynami kolejowymi w trakcie
wyładowania) ale przez niemal 8 lat pracy w tym fachu nie słyszałem o
poważniejszych usterkach sieci trakcyjnej bądź pojazdów kolejowych na
skutek wyładowań atmosferycznych.
> Przy "mojej" podstacji energetycznej jest szafa sterownicza, gdzie załączane
> jest chyba pół oświetlenia Al. USA na TŁ. Jest w niej stycznik, który od
> kilkunastu chyba lat wieczorami jak się załączy, to buczy, jakby się słoń
> bobu nażarł i ciurem pierdział. I jakoś się popsuć skubaniec nie chce przez
> tyle lat, czasem mu się trafi, że rdzeń chyba się inaczej ułoży i buczy
> całkiem cicho. Nie mieszkam nad nim, w ogóle u mnie podstacje nie są
> wbudowane w bloki mieszkalne, tylko w dedykowanych im domkach sobie stoją. I
> współczuję tym, co mają do niej (bo tylko przy "mojej", jest ich chyba ponad
> 10 muszę policzyć, stwierdzam takie buczenie) kilka metrów i latem okna
> otwierać muszą.
No dobra, ale co to ma wspólnego z tematem? 40-letnie wyłączniki mocy nN
typu APU wciąż pracują i przy tym nie buczą jak wspomniane przez Ciebie
styczniki bo mają mechanizm z zapadką.
> Znając życie, to tylko kwestia statystyki, kiedy jednak trzaśnie tak, że
> odgromnik zapewni tylko tyle, że się lok nie zjara. W tramie, to ekipa
> przyjedzie, wymieni i jadziem, w loku to trochę dalej, jak gdzieś hen w polu
> stanie, to nie chciałbym w środku nocy czekać "na cud".
Cóż, ochrona odgromowa generalnie opiera się na statystyce. Dla
najwyższego, I poziomu ochrony przyjmuje się skuteczność 0,98 i
maksymalny prąd wyładowania 200kA. IV klasa ochrony to skuteczność 0,8 i
prąd 50kA.
--
Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kropek}pl
GG#2400455 ICQ#320399066
Następne wpisy z tego wątku
- 25.07.15 16:19 Maciek
- 25.07.15 18:00 Paweł Pawłowicz
- 25.07.15 18:04 ACMM-033
- 25.07.15 18:14 ACMM-033
- 25.07.15 19:39 ACMM-033
- 25.07.15 20:43 Paweł Pawłowicz
- 27.07.15 12:10 Adam
- 27.07.15 15:07 ACMM-033
- 27.07.15 16:34 Piotr Wyderski
- 27.07.15 16:37 Piotr Wyderski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
- Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- ciekawy układ magnetofonu
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=