eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaMiękki start silnika wyciągarkiRe: Miękki start silnika wyciągarki
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.fsmpi.
    rwth-aachen.de!newsfeed.straub-nv.de!eternal-september.org!feeder.eternal-septe
    mber.org!mx02.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: AlexY <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Miękki start silnika wyciągarki
    Date: Sat, 25 Jul 2015 00:40:30 +0100
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 34
    Message-ID: <mouiak$fk0$1@dont-email.me>
    References: <mop6q5$977$1@usenet.news.interia.pl> <mop8qv$phs$1@dont-email.me>
    <moqb46$k0b$1@usenet.news.interia.pl> <moqc7c$k2q$1@dont-email.me>
    <moqdkr$p4u$1@usenet.news.interia.pl>
    <9...@p...pl.invalid>
    <moqr5q$kt4$1@usenet.news.interia.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <morl4s$mtl$1@dont-email.me>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <morrpv$i3c$1@dont-email.me>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <mot739$a52$1@dont-email.me>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Fri, 24 Jul 2015 23:39:00 +0000 (UTC)
    Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
    posting-host="3c393d4b42ca9c6b628c01981a00310b";
    logging-data="16000";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1+FEnh9fRjCSDXuuxPuhIfl"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:36.0) Gecko/20100101 Firefox/36.0
    SeaMonkey/2.33.1
    In-Reply-To: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Cancel-Lock: sha1:/93qn4JJbLjcF3uP1foolxjcd8c=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:683846
    [ ukryj nagłówki ]

    Jarosław Sokołowski pisze:
    > AlexY pisze:
    >
    >>>>> BLDC byłby OK, ale ja stawiam jednak na oldskulowy komutator -- była
    >>>>> wzmianka o zasilaniu go szpilkami. Problem jednak nie polega wyłącznie
    >>>>> na elastyczności silnika. Ważny jest też pędnik, czyli śruba, który
    >>>>> nie jest nieskończenie elastyczny. No i te wszystkie tarcia w dużym
    >>>>> silniku.
    >>>>
    >>>> Tarcie w silniku elektrycznym?
    >>>
    >>> A co, on na łożyskach magnetycznych? Komutatora nie ma? Śruba też bez
    >>> przekładni, bez żadnych uszczelnień? Napęd łodzi o mocy nominalnej 2 kW
    >>> pracujący z mocą 50 W może mieć straty na tarcie na poziomie nie do
    >>> pominięcia.
    >>
    >> Czytasz to co piszesz? BLDC zgodnie z nazwą nie ma szczotek, łożyska
    >> kulkowe czy też rolkowe mają opory pomijalne, opory przekładni nie są
    >> oporami silnika tak jak uszczelnienie.
    >
    > Czytam to co piszę, ale przede wszystkim czytam co piszą inni. Nic nie
    > wskazuje na to, że rzecz dotyczy silnika BLDC, a wiele wskazuje na to,
    > że jednak czego innego, najpewniej silnika komutatorowego zasilanego
    > szpilkami. Komutator na prąd 200 A nie jest taki całkiem beztarciowy.

    Nawet się nie rozgrzewa od tego tarcia, prądy robią to znacznie
    intensywniej. W "autku" elektrycznym mam takiego szczotkowca który 400A
    przy 48V bierze. A o BLDC sam wspomniałeś - pierwsza linijka powyżej.


    --
    AlexY
    http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: