  • 11. Data: 2009-09-17 09:55:05
    Temat: Re: Microsoft kasuje zdalnie aplikacje z telefonów i Zune HD
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "Jan Strybyszewski" <k...@...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Albo totalna zaleta - mozna kupic w wielu miejscach i miec w d*
    > kasowanie przez sklep.

    Nie mozna... przynajmniej w Zunes HD ktore jest jak mowia plotki
    Windowsem CE 7. Dlatego jest niekompatybilne z WM 6.5 to tez strzal w
    stope ze strony MS.

    > Dla iPhona ktos sie tak odwazyl ?
    > A propos - regulamin cos wspomina o zwrocie pieniedzy po skasowaniu ?

    Zapis wyciekl z prezentacji dla Developerow wiec dotyczyl strony
    technicznej. O ile wiem i w Appstore i w Marketplace wedle licencji NIE
    KUPUJESZ programu i nie stanowi on twojej wlasnoscia.

  • 12. Data: 2009-09-17 11:12:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Emulator Commodore narusza licencje na ROM i chyba to jest
    > problem

    O ile rozumiem to rozwiazany w jakis sposob.

    > poszło chyba tez o uruchamianie "jezykow programowanie wewnatrz
    > aplikacji".

    I tu pozostaje miec nadzieje ze MS az takie zasadnicze nie bedzie.

    J.

  • 13. Data: 2009-09-17 15:22:23
    Od: Piotr Karocki <p...@i...org>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in news:h8suhh$ti6$1
    @news.onet.pl:
    > Dla iPhona ktos sie tak odwazyl ?

    Wersja 1 iPhone w ogole nie przewidywala aplikacji zewnetrznych. Wersja z
    marca 2008 miala juz "opublikowany" SDK, ale:

    * nie wolno opowiadać nie tylko jak się pisze aplikacje dla iPhone, ale i
    co się chciało napisać, czy też co się pojawi w nowej wersji. A nuż Apple
    nie zdecyduje się pozwolić użytkownikom na instalację nowszej wersji?

    * oprogramowanie, by mogło być zainstalowane na iPhone, musi się znaleźć w
    App Store. A Apple nie każde oprogramowanie dopuści. Nie tylko blokuje
    oprogramowanie ze złośliwym kodem (co im należy zaliczyć na plus), ale
    także takie, które "duplikuje" już istniejące programy, jak propozycje
    programów pocztowych (po prostu były konkurencją dla funkcjonalności
    wbudowanej w system iPhone).

    * firma ma placic firmie Apple 30 % przychodu, a jak firma nie będzie
    płacić, to nie tylko aplikacja zniknie z App Store, ale też zostanie
    zablokowane jej działanie i u tych, którzy aplikację ściągnęli i kupili
    uprzednio. No i oczywiście to, że teraz jest 30 %, nie znaczy, że nie może
    to w każdej chwili ulec zmianie, np. na 90 %.

    (dokladniej: zapraszam do lektury Communications of ACM, numer ze stycznia
    tego roku)

  • 14. Data: 2009-09-17 16:10:03
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Jan Strybyszewski pisze:

> [...]
    > 6 pazdziernika z WM 6.5 ale i tak tylko z aplikacjami MS nie liczac tych
    > 3 aplikacji dzisiaj dostepnych dla Zune ktore nie sa kompatybilne z WM
    napisałem sobie program pod WM o nazwie "im rich" wyświetla taki
    klejnot. Bzdeta taka, ale mnie i mojemu dziecku sie podoba. Powiedz mi
    prosze jak microsoft mi go skasuje. telefon samsung, soft legalny, nie z
    xda. Windowsa XP nie posadam, wiec Activesync jest mi prawie obcy

    ToMasz

  • 15. Data: 2009-09-17 18:23:43
    Od: Szadzik <s...@o...pl>

    Jan Strybyszewski pisze:

> [...]
    > 6 pazdziernika z WM 6.5 ale i tak tylko z aplikacjami MS nie liczac tych
    > 3 aplikacji dzisiaj dostepnych dla Zune ktore nie sa kompatybilne z WM

    Haha, ciekawe, bo pewnie apple miało w appstore miliony aplikacji
    jeszcze lata zanim zaprojektowali iphonea. buhahahaha.

    Oczywiste jest, że skoro dopiero co założyli to, jeszcze nie jest nawet
    oficjalnie otwarte, to nie będzie tam milionów aplikacji.

    Szadzik

  • 16. Data: 2009-09-18 05:15:08
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Piotr Karocki pisze:
    > "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in news:h8suhh$ti6$1
    > @news.onet.pl:
    >
    > Wersja 1 iPhone w ogole nie przewidywala aplikacji zewnetrznych. Wersja z
    > marca 2008 miala juz "opublikowany" SDK, ale:

    Jedynym sposobem wgrania aplikacji do iphona fabrycznego jest iTunes a
    ze iTunes nei mial takiej opcji podobnie jak IphoneOS 1.0 to prawda tyle
    ze Appstore od zawsze byl w planach.

    Czyli dokladnie jak za chwile w Marketplace MS

    > * nie wolno opowiadać nie tylko jak się pisze aplikacje dla iPhone, ale i
    > co się chciało napisać, czy też co się pojawi w nowej wersji. A nuż Apple
    > nie zdecyduje się pozwolić użytkownikom na instalację nowszej wersji?

    To sa zapisy w kazdym devkicie czy Androida 1.6 czy WM 6.5, informacje o
    systemie sa poufne na papierze. Co oczywiscie jest fikcja.

> [...]
    > płacić, to nie tylko aplikacja zniknie z App Store, ale też zostanie
    > zablokowane jej działanie i u tych, którzy aplikację ?cišgnęli i kupili

    Nie firma placi, tylko Apple placi 70% przychodu. Co wedle rynkowych
    danych stanowi i tak lepsza oferte niz wydanie gry BOXowej gdzie dev
    dostaje od 5 do 30% przychodu wydawcy.

    Ma ten sam model kropka w kropke wprowadza Microsoft.

    >No i oczywi?cie to, że teraz jest 30 %, nie znaczy, że nie może
    > to w każdej chwili ulec zmianie, np. na 90 %.

    Mozna nie zakceptowac tej zmiany przymusu nie ma.

  • 17. Data: 2009-09-18 05:16:59
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    ToMasz pisze:

> [...]
    > prosze jak microsoft mi go skasuje. telefon samsung, soft legalny, nie z
    > xda. Windowsa XP nie posadam, wiec Activesync jest mi prawie obcy

    Nie skasuje podobnie jak w iphonie po Jailbreaku.
    Owo zdalne kasowanie w Microsofcie bedzie dzialac zapewne przy
    synchronizacji lub wejsciu do sklepu "np via telefon".

    Pozbawienie sie jednak Marketplace to uposledzenie funkcjonalnosci.

  • 18. Data: 2009-09-18 05:17:58
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Szadzik pisze:

    > Oczywiste jest, że skoro dopiero co założyli to, jeszcze nie jest nawet
    > oficjalnie otwarte, to nie będzie tam milionów aplikacji.

    No to po co domagasz sie przykladu dla tezy o takim zapisie czyli
    skasowania aplikacji w nieistniejacym systemie i nieistniejacym poki co
    sklepie ?

  • 19. Data: 2009-09-18 07:46:43
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 17 Sep 2009 19:23:43 +0100, Szadzik <s...@o...pl> wrote:

    >Oczywiste jest, że skoro dopiero co założyli to, jeszcze nie jest nawet
    >oficjalnie otwarte, to nie będzie tam milionów aplikacji.

    Wiesz - wyznawcom Stiva Dżobsa nie dogodzisz. Niedawno na grupie o
    jabłkowych kompach parę osób pałało świetym oburzeniem że sklep Nokii
    oferuje muzykę tylko na Nokie. Za to ajkoś nikt nich nie pałał
    oburzeniem że sklep Apple oferuje muzykę tylko na produkty Apple. No
    bo przecież ogólnie wiadomo że Apple może oferować tylko dla swoich
    produktów mając pozstałych w d....ie ale w zamian za to inni
    producenci mają obowiązek oferowac wszytkim ze szczególnym
    uwzględnieniem kościoła Apple. ;-)

    Zdrówko

  • 20. Data: 2009-09-18 08:01:53
    Od: Szadzik <s...@o...pl>

    Jan Strybyszewski pisze:

    > No to po co domagasz sie przykladu dla tezy o takim zapisie czyli
    > skasowania aplikacji w nieistniejacym systemie i nieistniejacym poki co
    > sklepie ?

    Czytanie ze zrozumieniem. Napisałem o tym w kontekście Twoich zarzutów o
    brak aplikacji w MS Store.

    A póki nie ma przykładu, to tylko regulamin, czy będzie przestrzegany,
    to się okaże jak już zaczną blokować. Pytanie, czy zaczną? Apple blokuje
    i to jest fakt. A MS to nadal tylko regulamin.

    Szadzik