  • 11. Data: 2013-07-31 22:59:22
    Temat: Re: Microchip 32MX695F512H - BLOKOWANIE
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Baza była na micro sd. We flashu mcu były tylko fonty.
    A to zmienia postać rzeczy:-)
    Ja tam marzę i czekam, aby w jednym chipie był kontroler i 2GB Flasha.
    Po co tam jakieś złącza, karty, dziury w obudowie.
    A jaki transfer osiągałeś z karty SD?
    S.

  • 12. Data: 2013-07-31 23:24:03
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Sylwester Łazar napisał:
    > A to zmienia postać rzeczy:-)
    > Ja tam marzę i czekam, aby w jednym chipie był kontroler i 2GB Flasha.
    > Po co tam jakieś złącza, karty, dziury w obudowie.
    > A jaki transfer osiągałeś z karty SD?

    Flash w końcu padnie, wolisz wymienić kartę czy proca?

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 13. Data: 2013-08-01 00:37:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 31 Jul 2013 22:59:22 +0200, Sylwester Łazar<i...@a...pl>
    wrote:
    > A jaki transfer osiągałeś z karty SD?

    Używam tylko trybie SPI, z tego co pamietam max ok 600-700 kB/s. Być
    może dałoby się więcej ale używałem sprzętowego spi (główny zegar
    80Mhz) i wychodził BRG dla spi albo ok 12MHz albo od razu powyżej 20
    przy których karta nie chciała działać. Te transfery to przy spi na
    poziomie ok 12Mhz.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2013-08-01 00:47:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 31 Jul 2013 22:24:03 +0100, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > Flash w końcu padnie, wolisz wymienić kartę czy proca?

    Ile flashy w mcu Ci już padło z przeflashowania? Kiedyś czytałem, że
    ktoś się uparl i flashowal jakiegoś picka przez miesiąc 24h, po
    miesiacu się znudził i przestał, z obliczeń wyszło mu że przekroczył
    gwarancję ilości zapisów deklarowaną przez producenta dwukrotnie,
    picek po tym teście nadal flashowal się bez błędów.

    Ale przyznaję, mniej boli "zużyta" karta niż mcu.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2013-08-01 01:33:58
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > się znudził i przestał, z obliczeń wyszło mu że przekroczył gwarancję
    > ilości zapisów deklarowaną przez producenta dwukrotnie, picek po tym

    Takich zabaw nie robiłem, ale katalog /var/log linuxa zabił kartę
    pamięci w miesiąc. Jeśli flash będzie tylko na program to ok, aczkolwiek
    ciężko mi znaleźć zastosowanie tak dużej pamięci w uC, domyślnie
    zakładam dostępność tej pamięci do zapisu przez program i tu już może to
    boleć.

  • 16. Data: 2013-08-01 02:00:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    PaN AlexY napisał:

    > Takich zabaw nie robiłem, ale katalog /var/log linuxa zabił kartę
    > pamięci w miesiąc.

    Po pierwsze, logować tylko to, co niezbędne. Po drugie, partycję zamontować
    z opcją "noatime" -- rzadko jest potrzebne zapisywanie informacji, kiedy
    każdy plik był czytany. Po trzecie -- montować z parametrem "commit" o dość
    dużej wartości. Na przykład commit=300 spowoduje, że bufory będą się
    synchronizowały z tym flashem co 5 minut, a nie co 5 sekund. Przy takim
    potraktowaniu karta wytrzymuje wiele lat.

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2013-08-01 10:13:11
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    > 80Mhz) i wychodził BRG dla spi albo ok 12MHz albo od razu powyżej 20
    > przy których karta nie chciała działać. Te transfery to przy spi na
    Czyli filmu się nie odczyta.
    Zdaje się Microchip robi trick, że z 4 pixeli robi jeden poprzez
    aproksymację.
    Zdaje się, że wtedy i tak musi odczytać 4 pixele z karty podczas wysyłania
    obrazu.
    Ciekawe jak oni to robią? Może tam jest jeszcze spowolnienie odświeżania do
    x fps.
    S.

  • 18. Data: 2013-08-01 10:19:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 1 Aug 2013 10:13:11 +0200, Sylwester Łazar<i...@a...pl>
    wrote:
    > Czyli filmu się nie odczyta.

    Lucio di Jasio odtwarzal filmy na pic32:

    http://www.youtube.com/watch?v=bm5Or11FYwI&feature=y
    outube_gdata_player

    chyba na jego stronie jest opis jak to zrobił.

    --
    Marek

  • 19. Data: 2013-08-01 10:42:29
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl>

    Jest 01 Aug 2013 00:00:50 GMT, Jarosław Sokołowski pisze:

> [...]
    > synchronizowały z tym flashem co 5 minut, a nie co 5 sekund. Przy takim
    > potraktowaniu karta wytrzymuje wiele lat.

    Lub też użyć systemu plików dedykowanego do pracy z pamięcią flash.

    k.
    PGP key at: http://s.debian.org.pl/gpg/gpgkey * ID: 3C38979D

  • 20. Data: 2013-08-01 12:13:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Krzysztof Gajdemski napisał:

    > Lub też użyć systemu plików dedykowanego do pracy z pamięcią flash.

    To oczywiście oczywista oczywistość. Z tym że to już wymaga chwili
    zastanowienia, choćby nad wydzieleniem części tylko do odczytu, którą
    pakuje się na cramfs (skompresowane i szybkie dość). Jeśli chodzi
    o zabawy, to podane wskazówki są wystarczające.

    --
    Jarek