  • 21. Data: 2013-08-01 14:58:51
    Temat: Re: Microchip 32MX695F512H - BLOKOWANIE
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > To oczywiście oczywista oczywistość. Z tym że to już wymaga chwili
    > zastanowienia, choćby nad wydzieleniem części tylko do odczytu, którą
    > pakuje się na cramfs (skompresowane i szybkie dość). Jeśli chodzi
    > o zabawy, to podane wskazówki są wystarczające.
    Wracając do wątku.
    Rozpocząłem dyskusję (już ze 2 tygodnie) w Microchip Support.
    Jedyną informację, jaką dostałem, to że mam spróbować połaczyć PGEC1 z PGEC2
    i PGED1 z PGED2.
    Jednak jest to niepotwierdzone, a ja jednak wylutowałem i wlutowałem (3 raz)
    chip i teraz uważam, aby configuration bits ustawiać dokładnie tak jak ma
    być.
    Wydaje mi sie, że jest tam jakiś bag pozwalający zablokować chip w taki
    sposób,
    że procek nie daje objawów komunikacji z powodu braku taktowania.
    S.

  • 22. Data: 2013-08-01 20:10:28
    Temat: [OT] Re: Microchip 32MX695F512H - BLOKOWANIE
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
    > PaN AlexY napisał:
    [..]

    > Po pierwsze, logować tylko to, co niezbędne. Po drugie, partycję zamontować
    > z opcją "noatime" -- rzadko jest potrzebne zapisywanie informacji, kiedy
    > każdy plik był czytany. Po trzecie -- montować z parametrem "commit" o dość
    > dużej wartości. Na przykład commit=300 spowoduje, że bufory będą się
    > synchronizowały z tym flashem co 5 minut, a nie co 5 sekund. Przy takim
    > potraktowaniu karta wytrzymuje wiele lat.

    Ależ prawie wszystko to było wykonane (z wyjątkiem commit'a bo nie
    znalazłem opisu jak się go modyfikuje) a w miejscu /var/log miał być
    symlink do dysku twardego o którym zapomniałem. To była sytuacja
    awaryjna prowizorycznie naprawiona (a skoro działa to po co ruszać) przy
    użyciu 2-ch czytników z kartami jako /usr i /var. Nie bawiłem się z
    innymi systemami plików bo to debian a nie chciało mi się jaja kompilować.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 23. Data: 2013-08-01 20:49:30
    Temat: Re: [OT] Re: Microchip 32MX695F512H - BLOKOWANIE
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    PaN AlexY napisał:

> [...]
    > przy użyciu 2-ch czytników z kartami jako /usr i /var. Nie bawiłem
    > się z innymi systemami plików bo to debian a nie chciało mi się jaja

    Ten commit, to akurat kluczowy dla całej sprawy. Przy podanym ustawieniu
    może zwiększyć żywotność karty 60 razy, a pozostałe rzeczy są w takiej
    sytuacji głównie dla porządku. Ale i tak coś mi się widzi, że ta karta
    musiała być jakaś delikatna. Mnie się nigdy żadnej wykończyć nie udało,
    ale może słabo się starałem. Właściwie to nawet nie wiem w jaki sposób
    one zdychają. Nagły szlag je trafia, czy agonia jest długa? Od razu cała
    jest do bani, czy zawodzi tylko część, na przykład jedna partycja?

    --
    Jarek

  • 24. Data: 2013-08-01 21:52:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 1 Aug 2013 14:58:51 +0200, Sylwester Łazar<i...@a...pl>
    wrote:
    > Jedyną informację, jaką dostałem, to że mam spróbować połaczyć
    PGEC1 z PGEC2
    > i PGED1 z PGED2.

    A tak formalnie zapytam, czy na pewno podlaczyles prawidłowo
    wszystkie piny wymagane do poprawnego programowania wg. opisu w
    dokumentacji (szczególnie avdd, avss itp.)?

    --
    Marek

  • 25. Data: 2013-08-01 22:06:37
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > A tak formalnie zapytam, czy na pewno podlaczyles prawidłowo
    > wszystkie piny wymagane do poprawnego programowania wg. opisu w
    > dokumentacji (szczególnie avdd, avss itp.)?
    Wydaje mi się, że tak. Wszystko zgodnie z karta katalogową.
    Projekt na tym etapie już ukończyłem i wszystko ładnie działa.
    Problem następuje po błędnym zaprogramowaniu słów konfiguracyjnych.
    Wtedy koniec. Komunikat:
    RIErr0035: Failed to get Device ID
    Poniżej korespondencja z Microchipem. Pierwsza odpowiedź:

    ***** AUTOMATED MESSAGE - DO NOT RESPOND *****
    Hello Sylwester Lazar,
    Microchip Engineering Support has added comments to support Ticket 254885.
    Comments:
    HI Sylwester
    Please upload schematics and the configuration bits that you programmed
    wrong.
    Best regards,
    Horia

    Problem Description:
    Hello!
    I had twice such a problem:
    When I was try to implement asm example with core Timer, the chip start to
    be" not answering" anymore.
    That is what I have received in MPLAB 8.91:
    MPLAB REAL ICE detected
    Connecting to MPLAB REAL ICE...
    Firmware Suite Version...... 01.28.74
    Firmware type......................PIC32MX
    MPLAB REAL ICE Connected.
    Target Detected
    RIErr0035: Failed to get Device ID
    It happened probably after programing with not proper configuration bits
    set.
    That is second time, when I need to replace chip.
    How to program it again without desoldering chip?
    Best Regards,
    Sylwester

  • 26. Data: 2013-08-01 23:37:27
    Od: AlexY <a...@i...pl>

> [...]
    > one zdychają. Nagły szlag je trafia, czy agonia jest długa? Od razu cała
    > jest do bani, czy zawodzi tylko część, na przykład jedna partycja?

    Z commit'em wierzę, chciałem zmienić ale nie znalazłem jak. Co do
    zdechnięcia to nagle karta przestała istnieć, jest nieczytelna,
    nierozpoznawalna i ogólnie martwa, jako że to był domowy serwer nie
    ruszany czasem tygodniami to nie wiem czy były jakieś oznaki umierania.

  • 27. Data: 2013-08-02 00:10:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    PaN AlexY napisał:

> [...]
    > nierozpoznawalna i ogólnie martwa, jako że to był domowy serwer nie
    > ruszany czasem tygodniami to nie wiem czy były jakieś oznaki umierania.

    Skoro "nie ruszany czasem tygodniami", to pewnie też będzie trudno
    zweryfikować, czy "katalog /var/log linuxa zabił kartę pamięci w miesiąc".

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2013-08-02 00:29:49
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
    > PaN AlexY napisał:
    [..]
    > Skoro "nie ruszany czasem tygodniami", to pewnie też będzie trudno
    > zweryfikować, czy "katalog /var/log linuxa zabił kartę pamięci w miesiąc".

    Nic innego nie mogło, ewentualnie /var/run, dochodzenia nie będzie :)
    Karta od /usr żyje nadal.

  • 29. Data: 2013-08-02 00:37:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    PaN AlexY napisał:

    > Nic innego nie mogło, ewentualnie /var/run, dochodzenia nie będzie :)

    Ale to, że "w miesiąc", to skądeś wiadomo?

    > Karta od /usr żyje nadal.

    To tam więcej niż jedna była? Jak serwer ma być do serwowania, a nie
    do logowania, to mu można w ogóle sysloga wyłączyć i podlinkować to
    co trzeba do /dev/null.

    --
    Jarek

  • 30. Data: 2013-08-02 00:56:49
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    > Ale to, że "w miesiąc", to skądeś wiadomo?

    Przestał być widoczny w sieci, WWW jest w /var

    > To tam więcej niż jedna była? Jak serwer ma być do serwowania, a nie
    > do logowania, to mu można w ogóle sysloga wyłączyć i podlinkować to
    > co trzeba do /dev/null.

    Podałem wcześniej, były 2, na jedną było za dużo danych. Miał być
    pełnoprawnym systemem z normalną funkcjonalnością, zwykła skleroza że
    zapomniałem o symlinku na logi. Już po znalazłem że katalog gdzie miały
    one być był pusty.