-
Data: 2011-03-28 19:53:51
Temat: Re: Miasteczko Ferrari
Od: Przemek V <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 28 Mar, 19:26, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
> > Koszty zabijaj ?
> >Czego koszty? Napraw? Na razie jakieś psujące się pierdoły usuwają na
> >gwarancji
>
> No tak, chciałem zapytać o auto z tematu, a Wy znowu szyframi gadacie o
> jakichś niemieckich padłach. ;-)
>
> Koszty Ferrari rzecz jasna.
Przez 4 lata serwis w ASO pochłonął jednorazowo 10 tys zł za wielki
przegląd z rozrządem, paskami, płynami, filtrami, świecami, wymianą
różnych mocowań sparciałych itp itd. Poza tym wymieniane oleje,
filtry, klocki, akumulator i opony kosztują jak w każdym innym aucie.
Przez ponad 4 lata zrobione ok. 25 tys km i o dziwo nic się nie
popsuło, auto ani razu nie zawiodło. Jedyne z czym walczę to
niedostępna nigdzie część, która powoduje, że przy niskich
temperaturach falują lekko obroty na biegu jałowym. Część ta jest
produkcji... Boscha. O dziwo zawieszenie jest w stanie idealnym ale z
drugiej strony większość przebiegu jest na w miarę równych trasach
krajowych a 10 tys km zrobione poza Polską. Strasznie obrywa lakier
(jendoskładnikowy, bez klaru) na dziobie od mikroodprysków i pluję
sobie w brodę, że nie ofoliowałem przodu zaraz po zakupie. Żal mi
lakierować bo jest wciąż oryginalny a chyba tylko ja widzę te
odpryski :).
No i najlepsze jest to, że przez te 4 lata właściwie auto jest warte
dalej mniej więcej tyle samo co 4 lata temu. Ciężko mówić o jakichś
cenach transakcyjnych takich specyfików bo każdy jest inny ale
porównywalne roczniki z podobnymi przebiegami w Niemczech są obecnie
jakieś 20% droższe niż zapłaciłem i ceny rosną o kilka % rocznie. Moja
jest ponadprzeciętnie oryginalna - ma wszystkie papiery od 1988 roku,
oryginalne narzędzia, koło zapasowe, książki serwisowe i inne gadżety,
które dla osób kupujących takie wydumki są dosyć ważne. Przy okazji
wątku o C63 AMG Megrimsa miałem taką refleksję, że jego tyle straciło
na wartości przez pół roku ile moje mniej więcej było i jest warte.
Nie jest to inwestycja i nie po to była kupowana ale z finansowego
punktu widzenia jest dużo bardziej racjonalnym wydatkiem niż np jakieś
nowe cabrio.
Jeszcze jeśli chodzi o bezawaryjność to rok się orientowałem zanim
wiedziałem, że chcę 328. Jest to najbardziej pancerne i niezawodne ze
wszystkich Ferrari. Wcześniej jest kosmos cenowy i radosna ręczna
twórczość. Później zaczynają się zabawy Włochów z elektroniką. A 328
to podstawowa konstrukcja, którą w 1988 roku już prawie 10 lat tłukli
i właściwie pozbawiona felerów. 20 lat to dla Ferrari dołek cenowy gdy
już kończą tracić na wartości a jeszcze nie zaczynają być coraz
droższe. Dzisiaj dobra 328 jest już w cenie 348 i 355 przy czym tamte
jeszcze tanieją a szczególnie 355, która uwielbia się psuć i jest
koszmarnie nieporęczna w serwisowaniu.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.03.11 01:13 Rafał Grzelak
- 29.03.11 08:03 Przemek V
- 29.03.11 10:42 Jakub Witkowski
- 29.03.11 13:16 Kamil
- 30.03.11 20:19 Pete
- 30.03.11 21:48 Przemek V
- 09.04.11 10:51 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Cięcie wysokich tui
- 2025-03-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-03-08 Prawo "gminne"
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS