    From: Maciek <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Metoda fotochemiczna - wywolywacz
    Date: Mon, 11 Dec 2017 22:01:20 +0100

    > Oj faktycznie! Ja nie biorę z TME lecz od znajomego. Pobiegłem właśnie
    > zweryfikować powierzchnię ochronną - gładziutka. Ta z TME wygląda tak
    > tak jakby ją oklejali w zasyfionym pomieszczeniu. Jeśli te górki
    > faktycznie rzutują na jakość płytki, to raczej bym to reklamował.

    Po ściągnięciu folii są parchy zatopione w lakierze, raczej to przypadek
    niż reguła. No ale niełądnie, technologia wykonania kiepska.
    Reklamować nie da rady, nawet nie pamiętam kiedy to kupiłem ;-)

    > Wiesz, jeśli jest jakikolwiek kontrast, to zawsze "coś" da się z tym
    > zrobić. Zabawa Twoja polega na: mam kiepski kontrast, może nawet
    > dziurawy, dobieram czas naświetlania na krawędzi bo -1s niedoświetli a
    > +1s prześwietli i może trafię :-) I pewnie uda się czasem trafić. W
    > końcu mnie się udawało gdy uczyłem się technologii :-)

    ...ale zauważ, że tutaj czasy naświetlania miałem od 1 minuty do 10min.
    Właściwie w przedziale 2-10min naświetlania wychodzi porównywalnie i nie
    ma mowy o obliczaniu czasu co do 1s. Niektóre niedoskonałości mogły być
    z mojej winy, z tym, że tak jak pisałem wcześniej to zostało zrobione na
    odpadach. I to kiluletnich - nie wiem czy to ma jakiś wpływ na warstwę
    lakieru UV.
    No ale nic to i tak bardziej można potraktować to jako ciekawostkę.

> [...]
    > PCB. Odpada mnóstwo problemów wtedy. Na YT widziałem jak gość przerobił
    > plujkę do takich celów i wyszło niesamowicie. Blat był metalowy i
    > ruchomy, chyba w kierunku Y tylko. PCB unieruchomiona "pigułkami"
    > magnetycznymi o grubości < PCB, rozmieszczonymi po obwodzie płytki. Nie
    > pamiętam detali już ale zaskoczyło mnie to, że tusz się nie rozpuścił w
    > kąpieli. Niczego do niego nie dodawał. Pomysł był fajny ale ... jak
    > zsynchronizować dwie strony? Tego już nie omówił bo pewnie nie dałby
    > rady przy takim podejściu. Ale raczej byłoby to wykonalne przy pewnych

    ...byłaby bajka z tym, że znowu zabawy aby taki sprzęt sobie zrobić.

    Z innej beczki, do testów kupiłem sobie ostatnio taki frez:
    https://youtu.be/7EctuSTL7-w?t=1m25s

    Przy ściętym frezie V, który dotychczas używałem:
    https://youtu.be/7EctuSTL7-w?t=3m34s

    krawędzie ścieżek tak nie wychodziły, finalnie płytkę trzebabyło czyścić
    papierem ściernym.

    Tutaj podobają mi się.
    Jeżeli tak będzie wychodzić jak na filmie to pewnie się przerzucę -
    wystarczy sam laminat, który jest tani jak barszcz i sporo paprania
    odchodzi.
    ...a przygotowanie projektu pod CNC z 5 minut, potem piwko i czekamy na
    płytkę ;-)