  • Data: 2017-12-12 22:44:00
    Temat: Re: Metoda fotochemiczna - wywolywacz
    Od: Maciek <n...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Moment moment... mimo, że wyraźnie o minutach napisałeś, to podświadomie
    > przyjąłem, że o sekundy chodzi, bo to typowe czasy naświetleń. To czym
    > to naświetlałeś tak długo? Bo... jakoś nie chce mi się wierzyć, że w/w
    > kartka zaolejona aż tak bardzo UV tłumi, że z sekund robią się długie
    > minuty. Tzn. nie przeczę, że w ten sposób zrobiłeś całkiem skuteczny
    > filtr UV :-)

    Popatrz z innej strony, może zaczernienie na papierze przy tej "plujce"
    jest całkiem niezłe, stąd zasłonięte obszary nie naświetlają się.

    Naświetlarka nic specjalnego:
    https://zapodaj.net/64c313f6a5ce2.jpg.html

    Starałem się dobrać ledy pod laminat. Ogólnie coś koło 18W.

    > Szkoda czasu na to :-)

    Też tak myślę, bardziej traktuje to jako ciekawostkę ;-)

    > Owszem. Ale skoro lubisz się bawić, to ten temat można by spróbować w
    > biznes przekuć - o ile to faktycznie działa. To może być całkiem fajny
    > temat.

    Faktycznie fajny i faktycznie może chwycić ;-)

    > Znalazłem ten film:
    > https://www.youtube.com/watch?v=JPva4kMxmpg
    >
    > Swoją drogą mam drukarkę, która może drukować bezpośrednio na PCB więc
    > sam może w wolnej chwili sprawdzę metodę :-) Oczywiście będzie docelowo
    > mało przydatna z uwagi na druk jednostronny. Trzeba by zastosować metodę
    > mocowania PCB znaną z maszyn CNC rzeźbiących w nich obwody.

    Niezłe. No to czekam na wyniki ;-)

    > I to jest bajka :-) W dodatku łatwo dwustronnie pracować. Minusem jest
    > jednak precyzja, przynajmniej przy tradycyjnej Vce. 10 mils to granica
    > nie do przeskoczenia. Nie wiem jak z tym frezem będzie. Daj znać.

    Wrzuciłem wcześniej zdjęcie jak te frezy wyglądają.
    ...aż boje się ich użyć, mam nadzieję, że ich nie połamię :)
    Jeden jest praktycznie do totalnego szpica. Ciekawy jestem jakie są
    parametry wymagane do frezowania czymś takim, dopuszczalne bicie
    wrzeciona itp.
    Chyba muszę trochę łyknąć wiedzy. Dam znać co z tego wyszło na razie mi
    to leży i czeka.