  • Data: 2017-11-23 12:42:50
    Temat: Re: Metoda fotochemiczna - wywolywacz
    Od: "M.L" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > 1. Przyszła folia fotopolimerowa, zrobiłem płytkę, opiszę niżej. Folia
    > kupiona u eSambo:
    >
    > http://allegro.pl/item7035490055.html

    Na aliexpress 10m w podobnych pieniądzach maił byś 10m (tyle, że szło by
    miesiąc).

    > Z drugiej strony chyba każdy znalazł jakąś swoją metodę. Z ciekawości: w
    > jaki sposób Wy robicie negację? Macie do tego opcję w programie do PCB?

    W Eaglu wydruk negatywu robi się poprzez:
    File -> Cam_Processor -> Output (device) -> PS_Inverted

    > 3. Przed zalaminowaniem folii trzeba ją rozprowadzić palcami. Pierwsza
    > laminacja spowodowała zagięcie się folii i musiałem ją usunąć.

    Mi folia najlepiej się układa na płytce, jeśli przykleję ją jedynie do
    krawędzi płytki (tylko tak by się trzymała).
    Następnie płytkę wsuwam do laminarki unosząc folię nad powierzchnią pcb.
    Rolki laminarki pobierając pcb prawie idealnie rozprowadza i dociska folię.
    Laminarkę ustawiam na zimne laminowanie. Po przyklejeniu folii
    jeszcze raz przejeżdżam na gorąco.

    > 6. Czy wywoływacza można używać wielokrotnie, czy użyć go raz i zlać?
    > Czy można go przechowywać? Czy można pchać do niego łapy, czy obowiązkowo
    > rękawiczki jednorazowe?

    Ja wywoływacz za każdym razem robiłem nowy. Rękawiczek nie używałem ale
    myłem łapy po każdym włożeniu ich do roztworu.

    Pozdrawiam,
    Mariusz