  • Data: 2014-06-20 14:26:09
    Temat: Re: Mentalność wschodnio-europejska
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .06.2014 o 13:25 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > P.S.Bylem niedawno bardzo zdziwiony - jedzie sobie u nas mala
    > ciezarowka, z tylu ma wysiegnik, a na wysiegniku szczotki jak w myjni
    > i myje slupki na poboczu. Co za mechanizacja.
    >
    > Oczywiscie robi to na zwyklej krajowce, w srodku dnia, blokujac pas
    > ruchu na pare sekund ... a raczej na pare godzin.
    > Ale przy mniejszym ruchu daje sie ominac.

    U mnie taki "cudak" regularnie jeździ - oprócz słupków myje też zwykłe
    znaki drogowe, następnego dnia zamiast myjki ma na wysięgniku kosiarkę i
    kosi pobocze. Gość ma niezłą "synchronizację" - jedzie te swoje 25-30km/h
    i ogarnia drogę i kosiarką omija słupki (podnosząc ją, opuszczając lub
    odchylając na bok).

    Ja lubię jechać autostradą/ekspresówką na której jest "zielono". Wiem
    jednak, że to wszystko wymaga pielęgnacji - trawy, czy krzewów nie da się
    kosić/strzyc w nocy, coś za coś.
    Jak ktoś pierwszy raz jedzie autostradą na południu Europy to przeżywa
    lekki szok (przynajmniej ja tak miałem). Dziesiątki, setki kilometrów
    autostrad z pięknymi, kolorowymi roślinami w stanie takim jak w ogrodzie
    botanicznym - to wszystko wymaga jednak pielęgnacji powodującej
    utrudnienia w ruchu. Tego się nie da zrobić w niedzielę w nocy - to jest
    stały proces, dzień w dzień służby za to odpowiedzialne koszą, przycinają,
    podlewają, nawożą te rośliny blokując jeden pas ruchu. Nikt tam z tego
    powodu nie robi afery - to jest normalna sytuacja na drodze.

    U nas gdy na S8/S2 do Puławskiej (jeżdżę tam codziennie) raz na miesiąc
    koszą trawę i robi się 500m "korek" Jaśnie Państwo" wielkomiejskie śle
    takie bluzgi na CB, że uszy więdną - matoł jeden z drugim w dupie był i
    gówno widział ale pozuje na "światowca".

    TG