-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: AL <a...@s...tam>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Megane Scenic i Xsara Picasso
Date: Mon, 08 Nov 2010 15:12:56 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 79
Message-ID: <ib90h6$9j3$1@inews.gazeta.pl>
References: <ib8tmo$t7j$1@news.mm.pl> <b41yf7nbv7yo$.dlg@lepper.institute.com>
NNTP-Posting-Host: 83-238-171-48.ip.netia.com.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1289225575 9827 83.238.171.48 (8 Nov 2010 14:12:55 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 8 Nov 2010 14:12:55 +0000 (UTC)
X-User: alstd2
In-Reply-To: <b41yf7nbv7yo$.dlg@lepper.institute.com>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2324214
[ ukryj nagłówki ]Waldek Godel pisze:
> Dnia Mon, 08 Nov 2010 14:22:45 +0100, LEPEK napisał(a):
>
>> Wolałbym benzynę, niż diesla, ale jak mnie ktoś skutecznie przekona...
>> Nie chciałbym jakiegoś dychawicznego motorka, dla tego w Renault wpadł
>> mi w oko 2.0 16v 140 KM. Ewentualnie 1.6 16v, ale sporo słabszy... Jeśli
>> chodzi i Citroena, to mam słabe rozeznanie, co do silników.
>> Co byście polecili (zarówno, jak chodzi o Renault, jak i Citroena)? Czy
>> są jakieś silniki, wersje, roczniki itp., których się należy ystrzegać
>> ze względu na usterkowość?
>
> Bierz Pikusia, od lat na pierwszym miejscu w rankingach niezawodności,
> taniutkie i łatwo dostępne części (bo identyczne z Berlingo/Partnerem),
> prosta, niezawodna konstrukcja.
> No i jednak zdecydowanie polecam diesla, dużo lepiej sobie radzi z wysoką
> budą i sporo mniej pali (różnica jest w okolicach 3 litrów).
> Silnik 1.6 jest trochę za słaby (zwłaszcza, że ma moment obrotowy wysoko
> dosyć), 1.8 i 2.0 już sporo palą, z benzynowych chyba najlepiej jednak 2.0
> W cenach w które celujesz raczej będziesz mieć osiołka 2.0 HDi 90 KM -
> demon predkości to nie jest, ale bardzo dobrze sobie daje radę z autem przy
> normalnej jeździe. Nie ma FAP, nie ma dwumasy (tylko koło pasowe które już
> jest tane i poprawione).
> Bardzo duży bagażnik, który bije auta o klasę wyższe (w tym kiedyś już tu
> porównywany z Pikusiem Opel Vectra C kombi - pikuś bije go bagażnikiem i
> każdym wymiarem miejsca w środku oprócz szerokości na tylnych fotelach,
> gdzie jest gorszy o - z pamięci - 4 mm)
> W Scenicu będziesz jak w socjaliźmie dzielnie walczył z problemami które
> nie występują w innych modelach, np. z kartą która zastępuje kluczyk.
>
Picasso jest wiekszy od Scenika i wg statystyk mniej awaryjny.
Podkreslam slowo 'statystyk.
W Picasso nie ma silnikow 2.0 z manualem - tylko automat - i nie ma ich
na rynku zbyt wiele - po FL w 2004/5 zniknely te silniki z rynku
europejsckiego (sa dalej produkowane na Ameryke Pln ze skrzynia
automatyczna jak i manualna, czego w Europie nigdy nie bylo)
Nieprawda jest, ze banzyna 1.6 16V pali 3l/100km wiecej niz diesel
(2l/100KM to sie zgodze).
Nieprawda jest, ze 1.6 16v radzi sobie z buda Picasso gorzej niz 1.6 HDI
0 jest to tylko odczucie osob, ktore przyzwyczajone sa do diesla
1.6 16v jest sprawdzona i chwalona konstrukcja, mialem ten silnik w
Xsarze II, mam w C4 i Xsarze Picasso.
Srednia z ostatniego roku to 7.6l/100km. Wyjazdy wakacyjne po 4kkm
koncza sie w granicach 7.1l/100km. W miescie wychodzi ok 8.5l/100km
(bez stania czestego w korkach).
Prawda jest, ze 1.8 16v lubi brac olej, ale jest mozniejszy od 23KM od
1.6 16v - czego jednak w prowadzeniu sie nie czuje.
Ze wzgl. na budzet pewnie bedziesz juz bral rocznikowo benzyne 1.6 16v
(1.8 byly do 2005r bodajze)
Co do wielkosci bagaznika - to nie pialbym az takich peanow: bagaznik
jak bagaznik - natomiast Picasso dzieki mozliwosci aranzacji wnetrza
bije wiele na pozor wiekszych samochodow na glowe. Z tylu masz
niezalezne fotele (mozesz je poskladac badz pojedynczo wymontowac.
Spokojnie przewieziesz dlugie przedmioty - ok 2.40m z zamknieta klapa -
wystarczy zdemontowac srodkowy tylni fotel i masz plaska podloge az do
kokpitu kierowcy.
Do Picasso wchodza spokojnie przedmioty, ktore za skarby nie wsadzisz do
Mondeo/VectryC - chodzi o gabaryt objetosciowy.
Na autostradzie nie jest to demon predkosci - ale spokojnie 130-140
sunie bez dychawki (Max 180km/h - ale to nie jest juz przyjemne).
Uwaga na boczny wiatr.
Przednie fotele sa wygodne - tylne juz tak nie bardzo.
Tapicerka - mimo, ze jazna - nie ma tendencj do brudzenia.
Masa schowkow i innych udogodnien (czesto przez innych zwanych jako
'udziwnienia').
Ogolnie jak na 10-cio letnia konstrukcje - auto warte zainteresowania.
Po 3-ch latach eksploatacji - nie mam zastrzeżeń.
--
pozdr
Adam (AL)
TG
Następne wpisy z tego wątku
- 08.11.10 15:50 GR
- 08.11.10 16:05 AL
- 08.11.10 16:08 krzysiek82
- 08.11.10 16:12 AL
- 08.11.10 16:12 krzysiek82
- 08.11.10 16:15 AL
- 08.11.10 16:18 Waldek Godel
- 08.11.10 16:17 krzysiek82
- 08.11.10 16:23 AL
- 08.11.10 16:26 Waldek Godel
- 08.11.10 17:00 AL
- 08.11.10 17:02 Waldek Godel
- 08.11.10 17:40 AL
- 08.11.10 20:42 Jacek
- 08.11.10 23:00 Jacek_P
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-03-07 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-03-07 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-03-07 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-07 Piaseczno => Developer .NET <=
- 2025-03-07 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i