    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Media podały ...
    Date: Fri, 14 Aug 2015 19:14:29 +0200

    news:myo4p0kd3c9u$.eml6as9x920k.dlg@40tude.net...

    > Podobny przypadek kiedys tu linkowalem - praca na granicy,
    > zabezpieczenie zadzialalo, i kawalek kraju bez pradu.

    Ja myślę, że często zabezpieczenia źle działają, w tym sensie, że odłączają
    nie to i nie tak, jak trzeba.
    Np. Pewien obszar staje się problematyczny, to buch, zabezpieczenie przepina
    go na inną linię, na której już siedzi coś. Więc doprowadza to do
    przeciążenia kolejnego odcinka, który jest zapinany do kolejnego i jeb,
    czarna dziura. Tymczasem, czy nie powinno byc tak, że w pierwszeństwie jest
    odpinany problematyczny obszar, lub przepinany do osobnej linii rezerwowej,
    by nie przeciążać pozostałych odcinków, automatyka rozkminia temat i może
    np. wystarczy odłączyć sekcję nr jakiś tam, bo np. zaszło zwarcie, lub
    nadmierny pobór, a resztę obszaru włączyć ponownie do ruchu.
    Hmmm... łatwiej by mi było narysować i na rysunku objaśnić, o co mi chodzi.
    W 2 słowach chodzi mi o to, by problematyczne miejsce odcinać od reszty
    obszarów, by problem nie narósł lawinowo i nie odpięło nagle połowy kraju,
    czego podobno bloki energetyczne bardzo nie lubią, jak im nagle spada
    obciążenie.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205