eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaMedia Markt dla idiotów? › Re: Media Markt dla idiotów?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: MKi <e...@t...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Media Markt dla idiotów?
    Date: Wed, 22 Apr 2009 18:55:44 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 43
    Message-ID: <gsni9j$kv$1@news.onet.pl>
    References: <gs821c$4h6$1@node1.news.atman.pl> <49ecbce6$1@news.home.net.pl>
    <g...@p...onet.pl> <49ed6295$1@news.home.net.pl>
    <g...@p...onet.pl> <gskr7d$sig$1@news.onet.pl>
    <o...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: host-94-231-57-79.ip.jarsat.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1240419443 671 94.231.57.79 (22 Apr 2009 16:57:23 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 22 Apr 2009 16:57:23 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.21 (Windows/20090302)
    In-Reply-To: <o...@4...com>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:562272
    [ ukryj nagłówki ]

    > Wyjatkowo niejasny nawiasem mowiac - bo co to znaczy "niezgodnosc w
    > chwili zakupu" ?

    Ooo, termin "niezgodność" jest wysoce wygodny dla klienta. To może
    być wszystko, na upartego nawet literówka w instrukcji :)

    Kiedyś wywalczyłem w tytułowym sklepie niezgodność ekspresu do kawy.
    Miał tę (mało) sympatyczną cechę, że wibracje od pompki powodowały
    przesuwanie się filiżanki - "odjeżdżała" spod spływającego strumyczka
    kawy. Na początku patrzyli na mnie jak na wariata - Pan sobie
    przytrzyma filiżankę - usłyszałem. Poprosiłem, żeby znaleźli mi
    w instrukcji nakaz trzymania filiżanki. Wtedy się poddali.

    > Telewizor po zakupie byl dobry, dzialal bez zadnej
    > niezgodnosci. A po paru miesiacach sie zepsul. To byl niezgodny czy
    > nie byl ?

    Jak przyczyna leży po stronie wadliwego od początku elementu, to
    był. Jak przyczyną jest np. upadek z szafki, to raczej nie był
    niezgodny. W wątpliwych przypadkach tradycyjnie, sąd i rzeczoznawca...

    >
    > Ostatnio ponoc sprzedawcy zwocili uwage na tych 6 miesiecy domniemania
    > ... i jak klient przyjdzie pozniej, to sie go odsyla do sadu lub
    > serwisu gwarancyjnego. A w sadzie bez opinii rzeczoznawcy nie ma szans
    > :-)

    Jak sprzedawca powie, że nie przyjmie, to tylko sąd, nieważne,
    czy zgodnie z prawem, czy bezprawnie.

    Faktem jest zaś, że po tych 6 miesiącach bez rzeczoznawcy może
    trudno być cokolwiek uzyskać (bo wcześniej to sprzedawca potrzebuje
    rzeczoznawcy, żeby wykazać, że niezgodność nie była na początku).

    Natomiast jest w tej ustawie jeszcze jeden kruczek - reklamować
    niezgodność z umową trzeba najpóźniej miesiąc po zauważeniu owej.
    I tu sprzedawcy wykazują się maestrią - jak do takiego przyjdziesz,
    odsyła do serwisu. Serwis się guzdrze, Ty się wkurzasz, poduczasz
    i decydujesz reklamować niezgodność ustawową. A sprzedawca: był
    Pan tu ponad miesiąc temu, to już Pan wiedział. Teraz figę!

    Pozdrowienia,
    MKi

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: