  • 1. Data: 2014-06-03 10:11:24
    Temat: Matryca 2048×1536
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Jest taka ciekawa matryca LCD DD-IPS o rozdzielczości aż 2048×1536 pikseli przy
    przekątnej 20,8 cala.
    Stosowana w monitorach Eizo FA2090, IBM T210, Iyama AQ5311DT.
    Tak z ciekawości czy ktoś z Was użytkuje taki monitor i jakie wrażenia?

  • 2. Data: 2014-06-03 16:37:20
    Temat: Re: Matryca 2048×1536
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    666 wrote:
> [...]
    > Stosowana w monitorach Eizo FA2090, IBM T210, Iyama AQ5311DT.
    > Tak z ciekawości czy ktoś z Was użytkuje taki monitor i jakie wrażenia?

    Nie, a po co tyle pikseli na małym ekranie?

  • 3. Data: 2014-06-03 20:01:09
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 6/3/2014 10:37 AM, Poldek wrote:

    > Nie, a po co tyle pikseli na małym ekranie?

    jak nie ma, jak jest i to wiecej pixeli, na ekranie jeszcze mniejszym:
    http://arstechnica.com/gadgets/2014/05/toshiba-p50t-
    review-so-many-pixels-too-much-bulk/
    <rs>

  • 4. Data: 2014-06-04 09:46:28
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 03.06.2014 Poldek <p...@i...eu> napisał/a:

    > Nie, a po co tyle pikseli na małym ekranie?

    Jak masz dobry wzrok to do 300ppi śmiało zużytkujesz. Np do dużej ilości
    danych na raz w arkuszu kalkulacyjnym czy dużej ilości kodu na raz podczas
    programowania, wymieniać dalej?
    Ja mam więcej na 13" w rmbp, więc to 'aż' to dla mnie 'tylko' :) bo na
    20" to bym szukał dla siebie coś w 4K.

  • 5. Data: 2014-06-04 10:26:24
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Może dobre dla silnych krótkowidzów lub do pracy w okularach 7/24.
    Mam 15 cali 1600x1200 i poza grafiką (mapy, rysunki) z jakimkolwiek tekstem pracuje
    się na tym fatalnie.
    Przy czym "fatalnie" m.in. z uwagi na kiepską skalowalność Win XP (na czele z
    koniecznością restartu przy zmianie wielkości czcionki
    systemowej).

    Niektórzy producenci jak HP dokładali własne oprogramowanie w rodzaju Quick menu -
    Zoom, ale to tylko obejście problemu.

    -----

  • 6. Data: 2014-06-04 13:15:47
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 04.06.2014 666 <j...@g...pl> napisał/a:
    > Może dobre dla silnych krótkowidzów lub do pracy w okularach 7/24.

    Bez okularów, spoko, nie mierz wszystkich swoimi oczyma.

    > Mam 15 cali 1600x1200 i poza grafiką (mapy, rysunki) z jakimkolwiek tekstem pracuje
    się na tym fatalnie.

    OSX ma to bardzo dobrze zrobione, więc nie narzekam. Niezależnie od ustawienia
    rozdzielczości logicznej
    co na retinie nie powoduje artefaktów bo pixel masz wielkości podwzrocznej to fonty
    skalują się _zawsze_
    z maksymalną rozdzielczością matrycy, więc też nie powodują artefaktów. To samo
    dotyczy grafiki
    rastrowej. Jedynie soft nie wspierający retiny (u mnie stary skype) nie daje rady bo
    renderuje sobie
    obraz pixel po pixelku i to mu kiepsko wychodzi. Jak aplikacja używa API ekranu do
    kontrolek to wszystko
    jest ok. Zostają tylko elementy kontrolek, ale to w większości pionowe i poziome
    linie więc nie robi im
    skalowanie szkody.

    > Przy czym "fatalnie" m.in. z uwagi na kiepską skalowalność Win XP (na czele z
    koniecznością restartu przy zmianie wielkości czcionki
    > systemowej).

    Zmień system :)

    > Niektórzy producenci jak HP dokładali własne oprogramowanie w rodzaju Quick menu -
    Zoom, ale to tylko obejście problemu.

    > -----
    raz podczas programowania, wymieniać dalej?

    możesz nie toppostować?