-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!news.nask.pl!news.nask.
org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.giganews.com!nnt
p.giganews.com!postnews.google.com!d19g2000yqb.googlegroups.com!not-for-mail
From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Materiał na tarcze hamulcowe
Date: Wed, 25 Feb 2009 00:53:39 -0800 (PST)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 35
Message-ID: <f...@d...googlegroups.com>
References: <gni6jv$gsm$1@news.interia.pl>
<b...@a...googlegroups.com>
<go1k7k$t2i$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 195.224.69.146
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1235552019 18536 127.0.0.1 (25 Feb 2009 08:53:39 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Wed, 25 Feb 2009 08:53:39 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: d19g2000yqb.googlegroups.com; posting-host=195.224.69.146;
posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR
1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506.30; .NET CLR
3.0.04506.648; .NET CLR 3.5.21022; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR
3.5.30729),gzip(gfe),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:23090
[ ukryj nagłówki ]On 24 Feb, 20:10, "Adrian S." <n...@w...pl> wrote:
> Konrad Anikiel wrote:
> > On 19 Lut, 00:59, "Zygmunt M. Zarzecki"
> > <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
a.com> wrote:
> >> Chciałbym wyciąć laserem tarcze hamulcowe do roweru.
> >> Jakiego materiału użyć, by nie wykonywać dodatkowej obróbki cieplnej?
> >> 2H13, 3H13, 4H13 to dobry wybór?
>
> > A masz gdzie wygrzebać kawałek hardoxa/armoxa czy czegoś w rodzaju
> > kuloodpornej blachy?
>
> nawet jeśli bym uwierzył że tarcze hamulcowe za ok 30zł sztuka są
> produkowane z hardoxu to jest jeszcze mały kruczek: hardox jest produkowany
> standardowo w grubości od 3mm wzwyż, rowerowe zaciski hamulcowe wraz z
> standardowymi klockami hamulcowymi przyjmują tarcze o grubości od 1,8 do
> 2,1mm, więc więcej (czyli te typowe 4mm dla Hardox 400 z którym ja mam do
> czynienia) nie wejdzie albo będzie wymagało klocków hamulcowych o grubości
> na granicy zużycia.
>
44S jest od 2.4mm, MARS-300 od 2.5mm. Amerykańskie w rodzaju 4340 TOD
albo 4130 można mieć poniżej 1.6mm. Wspomniany martenzytyczny 410
występuje już od grubości żyletki, ale utwardzane wydzieleniowo 17-4
już takie cienkie nie bywają. Obrobiony cieplnie HSS też występuje w
postaci cienkich blach. Tak czy siak, pancerny rower da się zrobić :-)
Najnowsze wątki z tej grupy
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=