  • 82. Data: 2017-03-03 20:18:49
    Temat: Re: Masakra w silniku
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik viktorius v...@i...pl ...

    > No to z olejem i filtrem 150-200 przy własnej wymianie.

    Co ty za olej lejesz?
    U mnie sam olej to ponad 200, do tego filtr oleju, filtr paliwa - znowu
    ponad 200...

    Ostatnio jak mi serwisowo wypalili DFP bez mojej zgody i zwróciłem im
    uwage, ze producent zaleca wtedy wymiane oleju to patrzyli na mnie jak na
    wariata...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"

  • 81. Data: 2017-03-03 20:18:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Olej bierze z pewnością (w przeciwnym razie po co niby trzeba było lać
    > olej niskopopiołowy, skoro silnik "nie bierze ani grama"?) -- tylko że
    > jest rozrzedzany ON -- to może nie być widać, że bierze. :P
    >
    > Ps. Po co częściej wymieniać niż trzeba? :P

    Ja nie wiem, to nie moje auto.
    Ja wymieniam tak jak pokazuje komp czyli gdzies tak po 40.000 ale niektorzy
    twierdza ze nie wierza w taka zywotnosc i wymieniaja czesciej.
    Ich cyrk, ich małpy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Demokracja prowadzi do dyktatury"

  • 83. Data: 2017-03-03 20:36:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 3 Mar 2017 19:18:49 +0000 (UTC), Budzik

    > Co ty za olej lejesz?
    > U mnie sam olej to ponad 200, do tego filtr oleju, filtr paliwa - znowu
    > ponad 200...

    Pytanie raczej co Ty za olej lejesz, skoro mój "rekomendowany" i "firmowy"
    kosztuje niecałe 120zł/5L (wchodzi do silnika 4L). ;) Oczywiście,
    "zamiennik" Millera kosztuje blisko 200 z tego co patrzyłem po łebkach.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 84. Data: 2017-03-03 21:00:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Czytaj ze zrozumieniem. Napiałem chyba wyraźnie, że filtra _nie_ _trzeba_
    > wymieniać -- innymi słowy nie jest to konieczne przy _serwisowym_
    > _wypalaniu_ _DPF_.

    olej wymienisz, potem bedziesz na tym filtrze jezdził do nastepnej wymiany
    oleju, co sprawi ze w najgorszym wariancie filtr przepracuje >150%
    normalnego czasu uzytkowania.
    To nei jest szkodliwe?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Henry Louis Mencken

  • 85. Data: 2017-03-03 21:36:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

> [...]
    > "firmowy" kosztuje niecałe 120zł/5L (wchodzi do silnika 4L). ;)
    > Oczywiście, "zamiennik" Millera kosztuje blisko 200 z tego co

    Najczesciej castrola, wychodzi jakies 30zł za litr a wchodzi jakies 6,5l.
    No i filtr paliwa dośc drogi.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze

  • 86. Data: 2017-03-03 21:44:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak bys rozebral filtr oleju to zauwazysz ze jest w nim zawor ktory puszcza czesc
    oleju poza filtrem. Jak filtr nowy to przepuszcza mniej za to filtr gorzej filtruje,
    bo filtry zaczynaja dobrze filtrowac jak sa troche zapchane. Jak filtr sie zapcha to
    lepiej filtruje ale wiecej przepuszcza nie filtrowanego. Mniej wiecej tak to wyglada.
    Byly konstrukcje w ktorych nie bylo wymiennego filtra oleju. Np 126p. I specjalnie
    nic sie zlego nie dzialo z tego powodu. Malo kto wie ze wal wykorbiony w silniku jest
    bardzo dobrym filterm oleju. Dziala jak filtr odsrodkowy. Ma nawet na ta okolicznosc
    przestrzenie najczesciej zabite brokami i w czasie remontu powinno sie broki wybic i
    wyczyscic z syfu wal w srodku.

  • 87. Data: 2017-03-06 09:49:40
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-03-03 o 13:27, miumiu pisze:
> [...]
    iczny
    ml
    starczaja

    > Ciekawe czemu nie stosuje się powszechnie tego rozwiązania, przecież to
    > żadna wysublimowana technologia, a jako bonus odpadają straty energii na
    > ciagle wciskanie spręzyn. Podejrzewam ze na te sprezyny to idzie z 10-20%
    > energii silnika jak nie lepiej.

    Weź to wyreguluj gdy lekko zawory siądą. Sprężyna zapewnia z automatu
    szczelność zamkniętego zaworu. W desmo musiałbyś dodatkowo krzywkę
    zamykająca regulować.

    W cytowanym artykule na autokult.pl masz info, że we współczesnych
    silnikach wyczynowych stosuje się sprężyny gazowe.

    --
    viktorius

  • 88. Data: 2017-03-06 10:31:06
    Od: viktorius <v...@i...pl>

> [...]
    przestrzenie najczesciej zabite brokami i w czasie remontu powinno sie broki wybic i

    Może źle pamiętam ze szkoły, ale zawór przelewowy w filtrze jest
    nadciśnieniowym, ma zadziałać gdy wkład filtrujacy jest już przytkany,
    albo zimny olej na tyle gęsty że nie przejdzie przez wkład i ryzykujemy
    jego uszkodzenie.
    Wtedy zawór się otwiera i puszcza olej bez filtracji.
    Całkiem nowy filtr nie powinien puszczać nic bokiem bez filtracji.

    Żywotność silnika od malucha była znikoma w porównaniu z obecnymi
    silnikami, pewnie w jakimś stopniu również przez nieidealność filtrowania.

    A broki w wale zamykają otwory technologiczne po nawiercaniu kanałów,
    olejowych. Całkowicie przy okazji może tam zebrać się brud.

    --
    viktorius

  • 89. Data: 2017-03-06 18:44:27
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Np 126p. I specjalnie nic sie zlego nie dzialo z tego powodu.

    ROTFL
    I te przebiegi po milion kilometrów...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

  • 90. Data: 2017-03-06 23:37:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Widze ze cos Ci sie zjebalo we lbie.126p pomimo ze byl z pewnych wzgledow samochodem
    wielozadaniowym z zalozenia byl samochodem miejskim. I przebieg pomiedzy naprawami
    silnika w granicach 70 tysiecy byl prawidlowo zalozony przez konstruktorow silnika. I
    takie 70 tysiecy normalnie eksploatowany silnik 126p wytrzymywal. Panewki glowne
    wytrzymywaly do trzech wymian cylindrow z tlokami. Wymiana cylindrow z tlokami trwala
    ok 4 godziny i nie wymagala wyjmowania silnika. Wymienialo sie panewki korbowodowe i
    glowice na wczesniej zregenerowana. Jedynym slabym punktem silnika 126p byl rozrzad
    oparty na lancichu produkcji Rometu. Wytrzymywal 20 tysiecy kilometrow w dobrej
    kondycji. A przy trzydziestu tysiacach z reguly wymagal pilnenej wymiany.