  • 11. Data: 2013-05-31 14:24:09
    Temat: Re: Markowy zasilacz wysadził mi korki w mieszkaniu
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-05-31 12:21, Mr. Misio pisze:

    > No nie wiem, moze tak było 5 lat temu, jak mozna bylo kupic chinskiego
    > no name.
    >
    > Obecnie choć są zasilacze po 50 zł to kupuje za ok. 100+ zł. I nie
    > doświadczylem jeszcze spalenia kompa choc kilka zasilaczy padlo (mam pod
    > opieką troche sprzetu).
    >
    > Imho zamiast wydawac krocie na zasilacz, lepiej miec tanszy zasilacz i
    > UPS chocby najslabszy, ale troche usprawniajacy siec elektryczną.

    Kupiłem jakiegoś Tracera 420W za 100 zł. Wiatrak ma 12 cm.
    Komputer ruszył.

    A co do zabezpieczeń - w każdym opisie zasilaczy widziałem, że mają
    pełno zabezpieczeń anty-coś-tam różnego rodzaju.

    Ten spalony TAGAN był cały wypełniony radiatorami. Nowy jest dość pusty.
    Widać kilka radiatorków, jednak zmieściłoby się więcej.

    --
    MN

  • 12. Data: 2013-05-31 14:47:33
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-05-31 14:24, Marcin N pisze:

    > Kupiłem jakiegoś Tracera 420W za 100 zł. Wiatrak ma 12 cm.
    > Komputer ruszył.
    a jak z cichością?

  • 13. Data: 2013-05-31 14:51:21
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-05-31 14:47, Jawi pisze:

    > a jak z cichością?

    Za wcześnie, by już oceniać, ale wydaje się cichszy od tego TAGANA.
    Tamten był zapchany kurzem więc wirował cały czas dość szybko.

    Córka mówi, że nowy jest wyraźnie cichszy.

    --
    MN

  • 14. Data: 2013-05-31 15:17:07
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Marcin N napisał:

    > Za wcześnie, by już oceniać, ale wydaje się cichszy od tego TAGANA.
    > Tamten był zapchany kurzem więc wirował cały czas dość szybko.
    >
    > Córka mówi, że nowy jest wyraźnie cichszy.

    Pozdro dla córy od ekipy pecet ;) ;)

  • 15. Data: 2013-06-01 10:17:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 May 2013, Marcin N wrote:

    > http://www.komputronik.pl/product/133605/Sprzet_komp
    uterowy_/Podzespoly/MODECOM_Feel_1_420W.html

    > Ja się pytam, gdzie on ma 6-pinowe złącze do karty graficznej?

    A wytłumaczysz mi, po co komputerowi do biura, który ma zintegrowaną
    grafikę, potrzebny jest zasilacz ze złączem do karty graficznej
    której tam NIGDY nie będzie?

    > Serio robią teraz takie "niedokończone" zasilacze?

    Niektórzy potrzebują "skończonych" pecetów, do których nikt już
    niczego nie będzie dokładał, a nawet jeśli, to nie karty graficznej.
    To że ja jestem wyjątkiem (i skoro tak piszesz, to Ty pewnie też)
    nie powoduje, że reszta świata *musi* mieć taaaakie wymagania!

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2013-06-01 18:21:33
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    A ten UPS to pomoże na zwarcie w zasilaczu z kilograma kurzu w
    połączeniu z wilgocią, hę?
    Słuchaj dalej takich rad, to razem z zasilaczem pożegnasz się następnym
    razem pewnie z połową komputera. Najbardziej boli spalenie dysków (dane).

    > Kupiłem jakiegoś Tracera 420W za 100 zł. Wiatrak ma 12 cm.
    > Komputer ruszył.

    Widocznie nie uczysz się na błędach. Ten Tagan przez zabezpieczenia
    uratował Ci tyłek. Przy podobnym zwarciu od wilgotnego kurzu nowy
    badziew Tracera (Importet-"producent" naklejki do najtańszego chińskiego
    szajsu :> pewnie nie będzie tak łaskawy by odejść bez większego "bum".

    > A co do zabezpieczeń - w każdym opisie zasilaczy widziałem, że mają
    > pełno zabezpieczeń anty-coś-tam różnego rodzaju.

    W _OPISIE_. Taki TAGAN i Tracer "trochę" inaczej podchodzą do
    rzetelności deklaracji.

    > Ten spalony TAGAN był cały wypełniony radiatorami. Nowy jest dość pusty.
    > Widać kilka radiatorków, jednak zmieściłoby się więcej.

    I nie dało Ci to do myślenia?
    Jak nie chciałeś wydawać 250 zł na nowy zasilacz klasy tego spalonego
    Tagana, który uratował Ci tyłek, to mogłeś kupić choćby któregoś z
    licznych FORTRONów (nawet używkę za 50 zł) zamiast Tracera za 100 zł i
    liczyć że jakoś będzie. Taśmowo wymieniam znajomym spalone Deery,
    Tracery, Megabajty itp (albo resztki jakie przeżyły ich spalenie) na
    takie Fortrony za ~50 zł i jak dotąd jeszcze żaden nie wrócił ponownie,
    a jak komputery w biurze równocześnie wstają, to światło przygasa, więc
    lekko one nie mają.

    P.S.
    Podziwiam ludzi, którzy potrafią zwarciem od kilograma kurzu zabić
    Tagana. Swojego U33II 650 rozbierałem ostatnio do czyszczenia po
    ~5 latach przy zmianie obudowy i kurzu w środku było tyle co nic.
    Za to kupiłem ostatnio paroletni komputer na części na podmianę i po
    otworzeniu dostałem lekkiego opadu szczęki: nie potrafiłem stwierdzić
    jakiego koloru są płyta główna i karta graficzna (a nie były jakieś
    szaro brązowe, tylko intensywnie czerwone), wentylator na grafice stoi,
    na CPU też alobo ledwie się kręci albo zatrzymuje, w zasilaczu rzęzi i
    rusza jak mucha w smole, a wszędzie kilo kurzu. Jakimś cudem wszystko
    działa, a podobno CPU AMD paliły się same. Co ciekawe to były komputer
    "dziuni". Niektórzy, w tym kobiety potrafią ślęczeć pół życia przed
    lustrem, albo godzinami sprzątać dom ale komputera nie odkurzą (nawet
    tego nie zlecą). Przecież taki rozsadnik roztoczy potrafi z 2/3 ludzi
    zrobić alergików.

    --
    /MB

  • 17. Data: 2013-06-01 19:23:38
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-06-01 18:21, Michal pisze:
> [...]
    > takie Fortrony za ~50 zł i jak dotąd jeszcze żaden nie wrócił ponownie,
    > a jak komputery w biurze równocześnie wstają, to światło przygasa, więc
    Nie przeceniaj tych Taganów. ;)
    Coś jednak też w tym jest, ja synowi włożyłem do nowej obudowy stary
    zasilacz 400W choć w obudowie był 450W. Nie dawał rady :) A syn uparł
    się na konkretną obudowę.
    Z drugiej strony masz wielką ilość znajomych skoro wkładasz zasiłki
    które służą bez awaryjnie a ty ciągle wymieniasz te codegeny, deery itd ;)

  • 18. Data: 2013-06-01 19:44:48
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Michal napisał:

    > A ten UPS to pomoże na zwarcie w zasilaczu z kilograma kurzu w
    > połączeniu z wilgocią, hę?

    Nie.

    > Słuchaj dalej takich rad, to razem z zasilaczem pożegnasz się następnym
    > razem pewnie z połową komputera. Najbardziej boli spalenie dysków (dane).

    Pod moim okiem spalilo sie kilka zasilaczy, w tym jeden "zywym ogniem".
    Brak utraty danych. Bo nawet jakby... Jak sie ma cenne dane to sie ma
    backup. W domu najprosciej kupic dysk sieciowy i zautomatyzowac
    synchronizacje.

    > Taśmowo wymieniam znajomym spalone Deery,
    > Tracery, Megabajty itp (albo resztki jakie przeżyły ich spalenie) na
    > takie Fortrony za ~50 zł i jak dotąd jeszcze żaden nie wrócił ponownie,

    i ile z tych wizji straty danych bylo wsrod tych przypadkow?

> [...]
    > Tagana. Swojego U33II 650 rozbierałem ostatnio do czyszczenia po
    > ~5 latach przy zmianie obudowy i kurzu w środku było tyle co nic.

    To zalezy od "srodowiska" sa takie co sie nie kurzy i kurz sie nie
    zbiera. Ale wystarczy miec kota on-da-house i juz jest całkiem inaczej...

> [...]
    > lustrem, albo godzinami sprzątać dom ale komputera nie odkurzą (nawet
    > tego nie zlecą). Przecież taki rozsadnik roztoczy potrafi z 2/3 ludzi

    Coz, jakby bylo prawko na komputery, kurs, i obowiazkowe przeglady wtedy
    nawet nieswiadomi byliby swiadomi.

    Tak ludzie traktuja komp jak odtwarzacz dvd, telewizor, czy pralke -
    dziala to dziala, zepsuje sie to wzywa sie fachowca... ;)

  • 19. Data: 2013-06-01 20:28:41
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-06-01 19:23, Jawi pisze:
    > Nie przeceniaj tych Taganów. ;)

    Akurat pytający i ja je mamy, wstaw sobie tu jedną z porządnych marek
    zasilaczy i też będzie dobrze. Zresztą padła wyżej propozycja używki
    Fortrona za 50 zł w cenie połowy tego Tracera.

    > Coś jednak też w tym jest, ja synowi włożyłem do nowej obudowy stary
    > zasilacz 400W choć w obudowie był 450W. Nie dawał rady :) A syn uparł
    > się na konkretną obudowę.

    Ano. Co to za obudowa, że tak go zachwyciła? Te lepsze są w większości
    przypadków bez zasilacza (same blachy) z tendencją do beznarzędziowego
    montowania napędów, co może i jest fajne na początku, za to po paru
    latach jak te nadmiarowe prowadnice na hdd poginą to jest wybitnie
    wpieniające rozwiązanie.

    > Z drugiej strony masz wielką ilość znajomych skoro wkładasz zasiłki
    > które służą bez awaryjnie a ty ciągle wymieniasz te codegeny, deery itd ;)

    Jedna zaprzyjaźniona firma wieloodziałowa robi robotą (bo znajomi
    współwłaściciele o których pisałem są w liczbie szt. 2). Parę lat temu
    ktoś tam wpadł na genialny pomysł zamówienia składaków zamiast
    dotychczas stosowanych Delli. Jak to w takich zestawach przy porządnej
    płycie, RAM, CPU ciągnącego ciut prądu jak C2Q Q6600 jak zwykle są
    najtańsze zasilacze z kompletu z obudową. Pali się toto na potęgę.
    Co ciekawe - wiem tylko chyba o 1 czy 2 padniętych zasilaczach na około
    400-500 komputerów w tych jeszcze starszy Dellach, a to nie są żadne
    Alienware, tylko typowe biurówki Della.

    --
    /MB

  • 20. Data: 2013-06-01 20:42:00
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-06-01 19:44, Mr. Misio pisze:

    > Pod moim okiem spalilo sie kilka zasilaczy, w tym jeden "zywym ogniem".
    > Brak utraty danych.

    Zależy co przez to rozumiesz. AFAIK ~10-15% tych najtańszych zasilaczy
    Megabajta itp. z kompletu z obudową padając pociągnęła za sobą dyski
    i mobo. Niby teoretycznie do odratowania jakby tam było coś niezmiernie
    istotnego (zazwyczaj pali się elektronika), ale wolałbym się w coś
    takiego nie bawić.

    > Bo nawet jakby... Jak sie ma cenne dane to sie ma backup.
    > W domu najprosciej kupic dysk sieciowy i zautomatyzowac
    > synchronizacje.

    Większe firmy mające osobą komórkę odpowiedzialną za informatykę
    oczywiście to robią, w przypadku tych najmniejszych oraz userów domowych
    w większości wypadków to teoria. Już widzę usera dopuszczającego do
    zarośnięcia komputera kilkuletnim kurzem robiącego codziennie backup
    przyrostowy ;>

    > i ile z tych wizji straty danych bylo wsrod tych przypadkow?

    Jak wyżej - AFAIK 10-15%. Dokładniej nie jestem w stanie powiedzieć, bo
    do mnie do zrobienia docierają te które przeżyły. Takie które po
    podłączeniu zasilania testowego nie dają znaków życia na mobo/HDD idą od
    razu do utylizacji - szkoda czasu na naprawianie tego i ewentualne
    późniejsze problemy z niestabilnym działaniem po takim spaleniu.

    > To zalezy od "srodowiska" sa takie co sie nie kurzy i kurz sie nie
    > zbiera. Ale wystarczy miec kota on-da-house i juz jest całkiem inaczej...

    Co to za kot? Pers czy inny latający dywan? ;)
    Mając nie najmniejszego zwierzaka w domu (dog niemiecki) nie
    stwierdziłem sierści w zasilaczu, czy nawet wewnątrz komputera.

> [...]
    > Tak ludzie traktuja komp jak odtwarzacz dvd, telewizor, czy pralke -
    > dziala to dziala, zepsuje sie to wzywa sie fachowca... ;)

    No dobra, ale zanim doprowadzi się komputer do takiego stanu wcześniej
    on się nie raz wiesza, rzęzi niemiłosiernie zacierającymi się
    wentylatorami itp. Jak Ci pralka ze źle dokręconymi amortyzatorami
    zaczyna skakać po piwnicy to raczej nie używasz ją w takim stanie przez
    kolejny rok-dwa, aż stwierdzisz że kolejna ma więcej obrotów/min i nie
    skacze. Doprowadzenie komputera do takiego stanu to nie jest grom z
    jasnego nieba, tylko trwa i zanim nastąpi potrafi być wybitnie
    wkurzające (z tego co widzę nic nie padło, ale nie wierzę we
    wcześniejszą stabilną, wielogodzinną pracę w takim stanie.

    --
    /MB