    From: "Mr. Misio" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Markowy zasilacz wysadził mi korki w mieszkaniu
    Date: Sat, 01 Jun 2013 19:44:48 +0200

    Użytkownik Michal napisał:

    > A ten UPS to pomoże na zwarcie w zasilaczu z kilograma kurzu w
    > połączeniu z wilgocią, hę?

    Nie.

    > Słuchaj dalej takich rad, to razem z zasilaczem pożegnasz się następnym
    > razem pewnie z połową komputera. Najbardziej boli spalenie dysków (dane).

    Pod moim okiem spalilo sie kilka zasilaczy, w tym jeden "zywym ogniem".
    Brak utraty danych. Bo nawet jakby... Jak sie ma cenne dane to sie ma
    backup. W domu najprosciej kupic dysk sieciowy i zautomatyzowac
    synchronizacje.

    > Taśmowo wymieniam znajomym spalone Deery,
    > Tracery, Megabajty itp (albo resztki jakie przeżyły ich spalenie) na
    > takie Fortrony za ~50 zł i jak dotąd jeszcze żaden nie wrócił ponownie,

    i ile z tych wizji straty danych bylo wsrod tych przypadkow?

    > P.S.
    > Podziwiam ludzi, którzy potrafią zwarciem od kilograma kurzu zabić
    > Tagana. Swojego U33II 650 rozbierałem ostatnio do czyszczenia po
    > ~5 latach przy zmianie obudowy i kurzu w środku było tyle co nic.

    To zalezy od "srodowiska" sa takie co sie nie kurzy i kurz sie nie
    zbiera. Ale wystarczy miec kota on-da-house i juz jest całkiem inaczej...

> [...]
    > jakiego koloru są płyta główna i karta graficzna (a nie były jakieś
    > szaro brązowe, tylko intensywnie czerwone), wentylator na grafice stoi,
    > na CPU też alobo ledwie się kręci albo zatrzymuje, w zasilaczu rzęzi i
    > rusza jak mucha w smole, a wszędzie kilo kurzu. Jakimś cudem wszystko
    > działa, a podobno CPU AMD paliły się same. Co ciekawe to były komputer
    > "dziuni". Niektórzy, w tym kobiety potrafią ślęczeć pół życia przed
    > lustrem, albo godzinami sprzątać dom ale komputera nie odkurzą (nawet
    > tego nie zlecą). Przecież taki rozsadnik roztoczy potrafi z 2/3 ludzi

    Coz, jakby bylo prawko na komputery, kurs, i obowiazkowe przeglady wtedy
    nawet nieswiadomi byliby swiadomi.

    Tak ludzie traktuja komp jak odtwarzacz dvd, telewizor, czy pralke -
    dziala to dziala, zepsuje sie to wzywa sie fachowca... ;)