eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaMarketowe a firmowe › Re: Marketowe a firmowe
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Piotr Wyderski <p...@n...mil>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Marketowe a firmowe
    Date: Thu, 10 Mar 2016 16:41:16 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 30
    Message-ID: <nbs4is$smc$1@node1.news.atman.pl>
    References: <3...@g...com>
    <nbi0vb$53p$1@node2.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <nbimmp$9i6$1@dont-email.me>
    <d...@g...com>
    <56dd48e7$0$22826$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <nbkmm2$8e0$1@node1.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    <nbp38k$5fi$1@dont-email.me>
    NNTP-Posting-Host: 195.66.98.6
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1457624476 29388 195.66.98.6 (10 Mar 2016 15:41:16 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 10 Mar 2016 15:41:16 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/38.5.1
    In-Reply-To: <nbp38k$5fi$1@dont-email.me>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:695817
    [ ukryj nagłówki ]

    Pszemol wrote:

    > I ten ostatni szczegół jest dla mnie zagadką.
    > Czy prawo polskie wymusza na producencie odnawianie gwarancji?

    Polskie prawo nie wymusza na producencie istnienia gwarancji w ogóle.
    Jej danie jest dobrą wolą producenta i to on określa zasady gwarancji,
    w tym zasady jej przedłużania i ma on w tym zakresie pełną dowolność.

    Polskie prawo wymusza natomiast na *sprzedawcy* istnienie mechanizmu
    "rękojmi", co jest obecnie zwane wadą produktu (a do nieda3wna nazywało
    się niezgodnością towaru z umową). Wg tego prawa produkt ma wytrzymać
    2 lata, a jeśli padnie przed upływem roku od zakupu, to domniemywa się,
    że wada istniała już w momencie zakupu produktu. Na ustosunkowanie się
    do reklamacji w tym trybie spzredawca ma 14 dni -- jeśli się z dowolnego
    powodu nie wywiąże, oznacza to, że reklamacja została uznana. Okres
    ochronny przedłuża się o czas jego naprawy/wymiany. Koszty przesyłki
    od/do klienta ponosi sprzedawca.

    Z tego powodu w Polsce klient sam decyduje, z jakiego tytułu składa
    reklamację, tj. w zamierzeniu powinien wybrać korzystniejszy dla siebie
    wariant i reklamację kieruje do stosownego do trybu podmiotu: producenta
    bądź sprzedawcy.

    Mnie się z tytułu gwarancji zdarzyło reklamować towar
    dokładnie raz w życiu -- pani powiedziała, że z gwarancji może
    mi wymienić pendrive od ręki, a z rękojmi potrwa to dłużej.

    Pozdrawiam, Piotr

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: