-
11. Data: 2017-03-01 12:11:50
Temat: Re: Marketing & sciema ?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Waldek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:o968c3$24n$...@n...news.atman.pl...
W dniu 2017-03-01 o 11:10, J.F. pisze:
>> No, jeszcze kwestia czy akumulator te 20A przyjmie.
>Oj chyba nie przyjmie :) przynajmniej z 14,2V jakie oferuje
>alternator
>- sprawdzone podczas procesu ładowania w domu ;)
IMO - przyjalby, jakby byl rozladowany. Moze jednak jest naladowany ?
>Spodziewam się że ma obecnie max. 50% nominalnej pojemności
>i na dodatek pewnie jest zasiarczony.
Skoro zapala, to znaczy, ze nie jest tak zle.
>Generalnie aku daje jeszcze rade, ale srednio raz na kwartał
>nie udaje się żonce odpalić autka - dlatego pomyślałem o jakiejś
>alternatywnej a mało klopotliwej metodzie rozruchu
A aku wtedy rozladowany ?
Moze problem gdzie indziej .
>Jest dokladnie tak jak piszesz - IMO nawet jak wsadze nowa baterie
>to tez dlugo zapewne nie pociagnie bez "doładowywania konserwujacego"
>;)
IMO - powinna pociagnac.
A tu ... nowe aku 200zl, booster 200zl ..
Parkowane pod chmurka ? Moze baterie sloneczna wsadzic i niech
doladowuje.
Zaczalbym od woltomierza do zapalniczki - moze pokaze co sie dzieje.
J.
-
12. Data: 2017-03-01 12:46:09
Temat: Re: Marketing & sciema ?
Od: Waldek <m...@n...dam>
W dniu 2017-03-01 o 12:11, J.F. pisze:
>
>> Generalnie aku daje jeszcze rade, ale srednio raz na kwartał
>> nie udaje się żonce odpalić autka - dlatego pomyślałem o jakiejś
>> alternatywnej a mało klopotliwej metodzie rozruchu
>
> A aku wtedy rozladowany ?
> Moze problem gdzie indziej .
Jak go wyjałem z auta miał coś koło 11V
podpiąłem go pod automat ładujący (max 3,8A)
ale dosc szybko po ~2h prad spadł do ok. 0,5 A
Doszedłem do wniosku ze za wiele się nie naładował ;)
wiec wyjąłem z szafy zasilacz i wymusiłem 2A ładowania
- przy ok. 15,5-16V - patrząc czy "nie gotuje" za mocno
Meczyłem go jakies 4h prądem 2A po czym musiałem zamontowac
bo kobita miała zaplanowany wyjazd.
Póki co, 3 tyg. jeździ
... ale nie wiadomo kiedy znów zdechnie (aku) :)
Ps.
Właśnie zalukałem na ebay-a i widzę np. baterie 6 "s-capów"
350 FARAD-ów - cena 125 $
No i jestem w lekkim szoku...
- za moich czasów -LOL- to takich cudów nie było ;)
Module Brand:CSDWELL
Cell brand:MAXWELL
Manufacturer Model:MODWJ001PM031Z2 (Download the datasheet from offical
website with exclusive code)
Rated Voltage:16V
Absolute Max.Voltage:17V
Rated Capacitance:58F
Capacitance Tolerance:0%~10%
ESR(DC):22m?
Maximum Continuous Current (at 15°C):35A
Maximum Peak Current:203A
Short Circuit Current:727A
Maximum Leakage Current (72hrs/mA):0.3mA
Capacitance of Individual Cells:350F
-
13. Data: 2017-03-01 13:51:23
Temat: Re: Marketing & sciema ?
Od: Kris <k...@g...com>
W dniu środa, 1 marca 2017 08:08:58 UTC+1 użytkownik Waldek napisał:
> No ale pytałem o "kieszonkowe" awaryjne urządzenie rozruchowe
> a nie o stan techniczny auta ;)
Po co komplikować sprawę.
Nowy auku do tego autka to pewnie w cenie poniżej 200zł
Skoro ten ma 5 lata to wymienić i nie bawić się w jakieś niewiadomo jak działające
urządzenia które:
-jak będzie potrzebne to nie zadziała bo rozładowane
-spali instalacje czy innych szkód w aucie narobi
-inne kłopoty wygeneruje
W aucie albo padnięte aku, albo ładowanie albo to i to.
Sąsiad listonosz auto jeszcze bardziej ekstremalnie eksploatuje a objawów że
alternator nie nadążał lądować aku nie miał.
-
14. Data: 2017-03-01 15:52:48
Temat: Re: Marketing & sciema ?
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Do siedemnastu woltow trzeba bylo ladowac. Pomysl z kupieniem tego awaryjnego
akumulatorka dobry. Szukal bym jednak drozszych bo beda lepsze.
-
15. Data: 2017-03-01 15:55:05
Temat: Re: Marketing & sciema ?
Od: Waldek <m...@n...dam>
W dniu 2017-03-01 o 13:51, Kris pisze:
> W dniu środa, 1 marca 2017 08:08:58 UTC+1 użytkownik Waldek napisał:
>
>> No ale pytałem o "kieszonkowe" awaryjne urządzenie rozruchowe
>> a nie o stan techniczny auta ;)
>
> Po co komplikować sprawę.
> Nowy auku do tego autka to pewnie w cenie poniżej 200zł
> Skoro ten ma 5 lata to wymienić i nie bawić się w jakieś niewiadomo jak działające
urządzenia które:
Masz 100% racje - że żaden wynalazek na dłuższa metę
nowego "kwasiora' nie zastąpi :)
Jednak w pewnych sytuacjach dodatkowe "mobilne źródło rozruchowe"
może być bardzo pomocne zwłaszcza jak się nie ma pod ręka nikogo
kto mógłby prądu użyczyć z własnego pojazdu.
Wspomniany "wynalazek" wymieniony w pierwszym poście który stanowił
zaczątek dyskusji : - czy to faktycznie może miec baterie 8 Ah :)
http://allegro.pl/jump-power-pack-car-starter-drive-
goclever-i6712133879.html
Pozdrawiam
-
16. Data: 2017-03-01 16:24:27
Temat: Re: Marketing & sciema ?
Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>
On 01/03/2017 14:55, Waldek wrote:
> W dniu 2017-03-01 o 13:51, Kris pisze:
>> W dniu środa, 1 marca 2017 08:08:58 UTC+1 użytkownik Waldek napisał:
>>
>>> No ale pytałem o "kieszonkowe" awaryjne urządzenie rozruchowe
>>> a nie o stan techniczny auta ;)
>>
>> Po co komplikować sprawę.
>> Nowy auku do tego autka to pewnie w cenie poniżej 200zł
>> Skoro ten ma 5 lata to wymienić i nie bawić się w jakieś niewiadomo
>> jak działające urządzenia które:
>
> Masz 100% racje - że żaden wynalazek na dłuższa metę
> nowego "kwasiora' nie zastąpi :)
>
> Jednak w pewnych sytuacjach dodatkowe "mobilne źródło rozruchowe"
> może być bardzo pomocne zwłaszcza jak się nie ma pod ręka nikogo
> kto mógłby prądu użyczyć z własnego pojazdu.
>
> Wspomniany "wynalazek" wymieniony w pierwszym poście który stanowił
> zaczątek dyskusji : - czy to faktycznie może miec baterie 8 Ah :)
Pewnie ze moze. Sam rozbieralem takie, które maja po 15Ah przy podobnej
wielkosci.
Oczywiscie zawsze podają pojemnosc przy 3.7V
c.
-
17. Data: 2017-03-01 18:23:38
Temat: Re: Marketing & sciema ?
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2017-03-01 o 12:46, Waldek pisze:
> W dniu 2017-03-01 o 12:11, J.F. pisze:
>
>>
>>> Generalnie aku daje jeszcze rade, ale srednio raz na kwartał
>>> nie udaje się żonce odpalić autka - dlatego pomyślałem o jakiejś
>>> alternatywnej a mało klopotliwej metodzie rozruchu
>>
>> A aku wtedy rozladowany ?
>> Moze problem gdzie indziej .
>
> Jak go wyjałem z auta miał coś koło 11V
> podpiąłem go pod automat ładujący (max 3,8A)
> ale dosc szybko po ~2h prad spadł do ok. 0,5 A
> Doszedłem do wniosku ze za wiele się nie naładował ;)
> wiec wyjąłem z szafy zasilacz i wymusiłem 2A ładowania
> - przy ok. 15,5-16V - patrząc czy "nie gotuje" za mocno
> Meczyłem go jakies 4h prądem 2A po czym musiałem zamontowac
> bo kobita miała zaplanowany wyjazd.
>
> Póki co, 3 tyg. jeździ
> ... ale nie wiadomo kiedy znów zdechnie (aku) :)
>
> Ps.
> Właśnie zalukałem na ebay-a i widzę np. baterie 6 "s-capów"
> 350 FARAD-ów - cena 125 $
Za mała pojemność, jak się nie uda odpalić za 1 razem to będą problemy.
Poza tym nominalne nap scapa masz 16 a ty w instalacji przed rozruchem
będziesz miał w porywach 11V, czyli będziesz miał połowę mniej energii,
o 200A w peek cuurent możesz zapomnieć.
JF dał Ci dobrą radę, zamontować/przykleić na dach panel słoneczny
elastyczny aby doładowywał aku, bo Twoim problemem jest stały pobór
prądu przez auto na parkingu.
--
--
Pozdr
Janusz
-
18. Data: 2017-03-01 19:23:35
Temat: Re: Marketing & sciema ?
Od: "V.L.Pinkley" <v...@g...com>
użytkownik Waldek napisał:
> Na dodatek prawdopodobnie jest zasiarczony przy tym reżimie pracy
> i jego pojemność dość okrojona.
> Pewnie wystarczyłoby go raz w miesiącu wyjąc i doładować ... ale jest to
> upierdliwe jak się nie ma warunków.
Jak taki akumulator odsiarczyć? Doładowanie nic nie daje.
Widziałem różne wynalazki, a to rozładowują aku prądem kilkuset A
w czasie kilku/dziesięciu ns, inne wynalazki dają traktują aku
podając impuls prądowy rzędu setek A. Ktoś bawił się takimi gadżetami?
-
19. Data: 2017-03-01 19:42:55
Temat: Re: Marketing & sciema ?
Od: LeonKame <k...@l...com>
Waldek ty nmie pierdol tylko kup nowy akumulator koszt 74Ah to ponizej
190zł a wystarczy na dluuuugo
-
20. Data: 2017-03-01 19:53:53
Temat: Re: Marketing & sciema ?
Od: Waldek <m...@n...dam>
W dniu 2017-03-01 o 16:24, Cezar pisze:
>> Wspomniany "wynalazek" wymieniony w pierwszym poście który stanowił
>> zaczątek dyskusji : - czy to faktycznie może miec baterie 8 Ah :)
>
> Pewnie ze moze. Sam rozbieralem takie, które maja po 15Ah przy podobnej
> wielkosci.
> Oczywiscie zawsze podają pojemnosc przy 3.7V
>
Jeśli dla 3,7V to się zgodzę ;)
i raczej musi to być pakiet z min. 3 ogniw
bo jak inaczej wydusić te 200A/12V na rozruch ?
- czyli dla 5V przetwornica step-down ?
No ale jeśli pakiet z 3 ogniw to pojemność jednego ~2,6 Ah
Taki pakiet, a może i ciut większy pojemnosciowo
można przygarnąć już za ok. 80 zl
http://www.banggood.com/ZOP-Power-11_1V-3500mAh-3S-6
0C-Lipo-Battery-XT60-Plug-p-1087249.html?rmmds=searc
h
Pozdrawiam