eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika › Marketing & sciema ?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 42

  • 11. Data: 2017-03-01 12:11:50
    Temat: Re: Marketing & sciema ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:o968c3$24n$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2017-03-01 o 11:10, J.F. pisze:
    >> No, jeszcze kwestia czy akumulator te 20A przyjmie.

    >Oj chyba nie przyjmie :) przynajmniej z 14,2V jakie oferuje
    >alternator
    >- sprawdzone podczas procesu ładowania w domu ;)

    IMO - przyjalby, jakby byl rozladowany. Moze jednak jest naladowany ?

    >Spodziewam się że ma obecnie max. 50% nominalnej pojemności
    >i na dodatek pewnie jest zasiarczony.

    Skoro zapala, to znaczy, ze nie jest tak zle.

    >Generalnie aku daje jeszcze rade, ale srednio raz na kwartał
    >nie udaje się żonce odpalić autka - dlatego pomyślałem o jakiejś
    >alternatywnej a mało klopotliwej metodzie rozruchu

    A aku wtedy rozladowany ?
    Moze problem gdzie indziej .

    >Jest dokladnie tak jak piszesz - IMO nawet jak wsadze nowa baterie
    >to tez dlugo zapewne nie pociagnie bez "doładowywania konserwujacego"
    >;)

    IMO - powinna pociagnac.
    A tu ... nowe aku 200zl, booster 200zl ..

    Parkowane pod chmurka ? Moze baterie sloneczna wsadzic i niech
    doladowuje.

    Zaczalbym od woltomierza do zapalniczki - moze pokaze co sie dzieje.

    J.


  • 12. Data: 2017-03-01 12:46:09
    Temat: Re: Marketing & sciema ?
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2017-03-01 o 12:11, J.F. pisze:

    >
    >> Generalnie aku daje jeszcze rade, ale srednio raz na kwartał
    >> nie udaje się żonce odpalić autka - dlatego pomyślałem o jakiejś
    >> alternatywnej a mało klopotliwej metodzie rozruchu
    >
    > A aku wtedy rozladowany ?
    > Moze problem gdzie indziej .

    Jak go wyjałem z auta miał coś koło 11V
    podpiąłem go pod automat ładujący (max 3,8A)
    ale dosc szybko po ~2h prad spadł do ok. 0,5 A
    Doszedłem do wniosku ze za wiele się nie naładował ;)
    wiec wyjąłem z szafy zasilacz i wymusiłem 2A ładowania
    - przy ok. 15,5-16V - patrząc czy "nie gotuje" za mocno
    Meczyłem go jakies 4h prądem 2A po czym musiałem zamontowac
    bo kobita miała zaplanowany wyjazd.

    Póki co, 3 tyg. jeździ
    ... ale nie wiadomo kiedy znów zdechnie (aku) :)

    Ps.
    Właśnie zalukałem na ebay-a i widzę np. baterie 6 "s-capów"
    350 FARAD-ów - cena 125 $

    No i jestem w lekkim szoku...
    - za moich czasów -LOL- to takich cudów nie było ;)

    Module Brand:CSDWELL
    Cell brand:MAXWELL
    Manufacturer Model:MODWJ001PM031Z2 (Download the datasheet from offical
    website with exclusive code)
    Rated Voltage:16V
    Absolute Max.Voltage:17V
    Rated Capacitance:58F
    Capacitance Tolerance:0%~10%
    ESR(DC):22m?
    Maximum Continuous Current (at 15°C):35A
    Maximum Peak Current:203A
    Short Circuit Current:727A
    Maximum Leakage Current (72hrs/mA):0.3mA
    Capacitance of Individual Cells:350F


  • 13. Data: 2017-03-01 13:51:23
    Temat: Re: Marketing & sciema ?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 1 marca 2017 08:08:58 UTC+1 użytkownik Waldek napisał:

    > No ale pytałem o "kieszonkowe" awaryjne urządzenie rozruchowe
    > a nie o stan techniczny auta ;)

    Po co komplikować sprawę.
    Nowy auku do tego autka to pewnie w cenie poniżej 200zł
    Skoro ten ma 5 lata to wymienić i nie bawić się w jakieś niewiadomo jak działające
    urządzenia które:
    -jak będzie potrzebne to nie zadziała bo rozładowane
    -spali instalacje czy innych szkód w aucie narobi
    -inne kłopoty wygeneruje

    W aucie albo padnięte aku, albo ładowanie albo to i to.
    Sąsiad listonosz auto jeszcze bardziej ekstremalnie eksploatuje a objawów że
    alternator nie nadążał lądować aku nie miał.


  • 14. Data: 2017-03-01 15:52:48
    Temat: Re: Marketing & sciema ?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Do siedemnastu woltow trzeba bylo ladowac. Pomysl z kupieniem tego awaryjnego
    akumulatorka dobry. Szukal bym jednak drozszych bo beda lepsze.


  • 15. Data: 2017-03-01 15:55:05
    Temat: Re: Marketing & sciema ?
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2017-03-01 o 13:51, Kris pisze:
    > W dniu środa, 1 marca 2017 08:08:58 UTC+1 użytkownik Waldek napisał:
    >
    >> No ale pytałem o "kieszonkowe" awaryjne urządzenie rozruchowe
    >> a nie o stan techniczny auta ;)
    >
    > Po co komplikować sprawę.
    > Nowy auku do tego autka to pewnie w cenie poniżej 200zł
    > Skoro ten ma 5 lata to wymienić i nie bawić się w jakieś niewiadomo jak działające
    urządzenia które:

    Masz 100% racje - że żaden wynalazek na dłuższa metę
    nowego "kwasiora' nie zastąpi :)

    Jednak w pewnych sytuacjach dodatkowe "mobilne źródło rozruchowe"
    może być bardzo pomocne zwłaszcza jak się nie ma pod ręka nikogo
    kto mógłby prądu użyczyć z własnego pojazdu.

    Wspomniany "wynalazek" wymieniony w pierwszym poście który stanowił
    zaczątek dyskusji : - czy to faktycznie może miec baterie 8 Ah :)

    http://allegro.pl/jump-power-pack-car-starter-drive-
    goclever-i6712133879.html

    Pozdrawiam



  • 16. Data: 2017-03-01 16:24:27
    Temat: Re: Marketing & sciema ?
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 01/03/2017 14:55, Waldek wrote:
    > W dniu 2017-03-01 o 13:51, Kris pisze:
    >> W dniu środa, 1 marca 2017 08:08:58 UTC+1 użytkownik Waldek napisał:
    >>
    >>> No ale pytałem o "kieszonkowe" awaryjne urządzenie rozruchowe
    >>> a nie o stan techniczny auta ;)
    >>
    >> Po co komplikować sprawę.
    >> Nowy auku do tego autka to pewnie w cenie poniżej 200zł
    >> Skoro ten ma 5 lata to wymienić i nie bawić się w jakieś niewiadomo
    >> jak działające urządzenia które:
    >
    > Masz 100% racje - że żaden wynalazek na dłuższa metę
    > nowego "kwasiora' nie zastąpi :)
    >
    > Jednak w pewnych sytuacjach dodatkowe "mobilne źródło rozruchowe"
    > może być bardzo pomocne zwłaszcza jak się nie ma pod ręka nikogo
    > kto mógłby prądu użyczyć z własnego pojazdu.
    >
    > Wspomniany "wynalazek" wymieniony w pierwszym poście który stanowił
    > zaczątek dyskusji : - czy to faktycznie może miec baterie 8 Ah :)

    Pewnie ze moze. Sam rozbieralem takie, które maja po 15Ah przy podobnej
    wielkosci.
    Oczywiscie zawsze podają pojemnosc przy 3.7V

    c.




  • 17. Data: 2017-03-01 18:23:38
    Temat: Re: Marketing & sciema ?
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-03-01 o 12:46, Waldek pisze:
    > W dniu 2017-03-01 o 12:11, J.F. pisze:
    >
    >>
    >>> Generalnie aku daje jeszcze rade, ale srednio raz na kwartał
    >>> nie udaje się żonce odpalić autka - dlatego pomyślałem o jakiejś
    >>> alternatywnej a mało klopotliwej metodzie rozruchu
    >>
    >> A aku wtedy rozladowany ?
    >> Moze problem gdzie indziej .
    >
    > Jak go wyjałem z auta miał coś koło 11V
    > podpiąłem go pod automat ładujący (max 3,8A)
    > ale dosc szybko po ~2h prad spadł do ok. 0,5 A
    > Doszedłem do wniosku ze za wiele się nie naładował ;)
    > wiec wyjąłem z szafy zasilacz i wymusiłem 2A ładowania
    > - przy ok. 15,5-16V - patrząc czy "nie gotuje" za mocno
    > Meczyłem go jakies 4h prądem 2A po czym musiałem zamontowac
    > bo kobita miała zaplanowany wyjazd.
    >
    > Póki co, 3 tyg. jeździ
    > ... ale nie wiadomo kiedy znów zdechnie (aku) :)
    >
    > Ps.
    > Właśnie zalukałem na ebay-a i widzę np. baterie 6 "s-capów"
    > 350 FARAD-ów - cena 125 $
    Za mała pojemność, jak się nie uda odpalić za 1 razem to będą problemy.
    Poza tym nominalne nap scapa masz 16 a ty w instalacji przed rozruchem
    będziesz miał w porywach 11V, czyli będziesz miał połowę mniej energii,
    o 200A w peek cuurent możesz zapomnieć.
    JF dał Ci dobrą radę, zamontować/przykleić na dach panel słoneczny
    elastyczny aby doładowywał aku, bo Twoim problemem jest stały pobór
    prądu przez auto na parkingu.



    --

    --
    Pozdr
    Janusz


  • 18. Data: 2017-03-01 19:23:35
    Temat: Re: Marketing & sciema ?
    Od: "V.L.Pinkley" <v...@g...com>

    użytkownik Waldek napisał:

    > Na dodatek prawdopodobnie jest zasiarczony przy tym reżimie pracy
    > i jego pojemność dość okrojona.
    > Pewnie wystarczyłoby go raz w miesiącu wyjąc i doładować ... ale jest to
    > upierdliwe jak się nie ma warunków.


    Jak taki akumulator odsiarczyć? Doładowanie nic nie daje.
    Widziałem różne wynalazki, a to rozładowują aku prądem kilkuset A
    w czasie kilku/dziesięciu ns, inne wynalazki dają traktują aku
    podając impuls prądowy rzędu setek A. Ktoś bawił się takimi gadżetami?


  • 19. Data: 2017-03-01 19:42:55
    Temat: Re: Marketing & sciema ?
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    Waldek ty nmie pierdol tylko kup nowy akumulator koszt 74Ah to ponizej
    190zł a wystarczy na dluuuugo


  • 20. Data: 2017-03-01 19:53:53
    Temat: Re: Marketing & sciema ?
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2017-03-01 o 16:24, Cezar pisze:

    >> Wspomniany "wynalazek" wymieniony w pierwszym poście który stanowił
    >> zaczątek dyskusji : - czy to faktycznie może miec baterie 8 Ah :)
    >
    > Pewnie ze moze. Sam rozbieralem takie, które maja po 15Ah przy podobnej
    > wielkosci.
    > Oczywiscie zawsze podają pojemnosc przy 3.7V
    >

    Jeśli dla 3,7V to się zgodzę ;)
    i raczej musi to być pakiet z min. 3 ogniw
    bo jak inaczej wydusić te 200A/12V na rozruch ?
    - czyli dla 5V przetwornica step-down ?

    No ale jeśli pakiet z 3 ogniw to pojemność jednego ~2,6 Ah

    Taki pakiet, a może i ciut większy pojemnosciowo
    można przygarnąć już za ok. 80 zl

    http://www.banggood.com/ZOP-Power-11_1V-3500mAh-3S-6
    0C-Lipo-Battery-XT60-Plug-p-1087249.html?rmmds=searc
    h

    Pozdrawiam





strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: