  • 21. Data: 2017-03-01 20:15:41
    Temat: Re: Marketing & sciema ?
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2017-03-01 o 19:23, V.L.Pinkley pisze:

    > Jak taki akumulator odsiarczyć? Doładowanie nic nie daje.
    > Widziałem różne wynalazki, a to rozładowują aku prądem kilkuset A
    > w czasie kilku/dziesięciu ns, inne wynalazki dają traktują aku
    > podając impuls prądowy rzędu setek A. Ktoś bawił się takimi gadżetami?

    Dawno temu jak chodziłem do technikum i był w domu "maluch" :)
    a zakup nowego akumulatora nie taki prosty ;)
    "Spece" radzili aby zalać aku wodą destylowaną i ładować
    pozniej dość wysokim napieciem, po czym wypłukać i ponownie zalać
    elektrolitem

    W efekcie zniszczyłem tylko troche emalie wanny,
    za co dostałem niezła bure od ojca ;) a akumulator i tak poszedł na szrot :)

    Pojawiały się też w Re schematy "ładowaczek z odsiarczaniem"
    gdzie o ile dobrze pamietam np. podawany był prostokąt
    o regulowanym wypełnieniu oraz stosunku prądu ładowania do rozładowania.

    No ale to też IMO tylko "okadzanie umierającego" ;)

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2017-03-01 21:49:13
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2017-03-01 11:10, J.F. wrote:
    > No, jeszcze kwestia czy akumulator te 20A przyjmie.
    > Rozladowany powinien ... Ale alternator jak auto stoi na swiatlach, to z
    > pradem moze byc cienko.
    >
    > Wez jeszcze pobor pradu jalowy - 20mA w dobe uzbiera 0.5Ah, auto stoi 3
    > dni, to trzeba uzupelnic 1.5Ah,
    > 5A przez 20 minut ... z zona jedzie 10 minut, z czego 6 minut na jalowym
    > biegu :-)

    Tak, oczywiście - uprościłem coby rozprawy doktorskiej nie pisać.
    20mA to za dużo.

    > Coraz czestsze w samochodach.
    > Moze jednak 13.8V utrzymuje dobra kondycje, a 14.3 niszczy akumulator ? :-)

    Tak - żelowy w trybie pracy buforowej niszczy.

  • 23. Data: 2017-03-02 02:04:32
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Waldek" napisał:

    > http://allegro.pl/jump-power-pack-car-starter-drive-
    goclever-i6712133879.html

    Tylko kompletny kretyn da się nabrać na ten bełkotliwy opis. "Inteligrntne"
    kable??? Nowy akumulator też tyle kosztuje, a nawet trochę mniej. Na wszelki
    wypadek dobrze mieć ze sobą kable. Zawsze ktoś się trafo co pomoże. Nowy
    akumulator nie zawiedzie pod warunkiem, że układ ładowania jest sprawny,
    rozrusznik takoż i nie zostawimy samochodu na światłach :)

    Pzdr

  • 24. Data: 2017-03-02 02:04:46
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Waldek" napisał:

    > dlatego pomyślałem o jakiejś alternatywnej a mało klopotliwej metodzie
    > rozruchu

    Korba?

    Pzdr

  • 25. Data: 2017-03-02 02:05:03
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Pcimol" napisał:

    > Onegdaj w fiacie 125p ustawiałem na miejską zimę 14.5V (lato 14.2V -
    > 14.3V) i aku 10 lat śmigał.

    Kiedy to było? Wówczas na akumulator dawano gwarancję na rok, a wytrzymywał
    8 lat. Teraz gwarancja jest na dwa lata i tyle wytrzymuje akumulator. Tak
    twierdzi zaprzyjaźniony serwis.

    Pzdr

  • 26. Data: 2017-03-02 04:50:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zmien serwis bo oszukuje. Najtanszy marketowy akumulator ma za soba szosta zime i
    wszystko wskazuje ze do nastepnej zimy nie wyladuje na zlomie. Samochod jezdzony na
    poziomie dziesieciu kilometrow tygodniowo.

  • 27. Data: 2017-03-02 08:09:45
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    W dniu 01-03-2017 o 02:23, Waldek pisze:
> [...]
    > wołają sobie ponad 200 zeta ;)
    > A gdzie reszta ? Obudowa, kabelki, ładowarka, siakas elektronika,
    > że już nie wspomnę o innych kosztach...
    >
    > Nie wątpię, że za pomocą takiego cudaka można zakręcić rozrusznikiem
    > tylko coś mi trochę nie pasują podawane parametry urządzeń w stosunku do
    > cen.
    >
    > Czy coś koledzy mogą doradzić, odnośnie sprzęta do "awaryjnego"
    > odpalenia autka dla mojej żonki ?
    >
    > Ps.
    > Pomijam, że widziałem już w opisach innych "markowych" urządzeń
    > np. 18000 mAh :) - a na zdjęciu "z sekcji zwłok" pakiet 3Ah ;)

    Kup zapasowy mały akumulator, żelowy, wstaw do bagażnika, masz kable to
    sobie odpali.
    Weź w miarę lekki i wygodny.
    Niekiedy w Li..., itp można dokupić urządzenia rozruchowe. Od wielkiego
    dzwonu wystarczy na sporadyczne uruchomienie. Po użyciu doładować w domu.

    ---
    Avast.

  • 28. Data: 2017-03-02 08:41:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Kamil,

    Thursday, March 2, 2017, 2:05:03 AM, you wrote:

    > Kiedy to było? Wówczas na akumulator dawano gwarancję na rok, a wytrzymywał
    > 8 lat. Teraz gwarancja jest na dwa lata i tyle wytrzymuje akumulator. Tak
    > twierdzi zaprzyjaźniony serwis.

    Nie masz samochodu?

    W moim, pełnoletnim już, mam 4 akumulator:
    - oryginalnie zamontowany Delkor wytrzymał 9 lat - od produkcji w 1998 roku
    do 2007 roku,
    - w 2007 roku kupiłem Centrę - ona rzeczywiście z trudem wytrzymała 2
    lata - do 2009 roku,
    - w 2009 roku no-name z małą nalepką Daewoo - wytrzymał 7 lat - do
    2016 roku.

    Zaprzyjaźniony serwis ma chyba doświadczenia z Centrą...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 29. Data: 2017-03-02 10:06:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "Waldek" napisał:
> [...]

    >"Inteligrntne"
    >kable??? Nowy akumulator też tyle kosztuje, a nawet trochę mniej. Na

    Dobre kable tez sa drogie ... no ale nie zapsuja sie po paru latach
    :-)

    >Zawsze ktoś się trafo co pomoże.

    Z tym moze byc problem - w zaleznosci od miejsca i godziny.

    >Nowy
    >akumulator nie zawiedzie pod warunkiem, że układ ładowania jest
    >sprawny,
    >rozrusznik takoż i nie zostawimy samochodu na światłach :)

    Jak jednak zawiedzie - takie pudelko moze sie przydac.
    I spelnia role powerbanku do telefonu.

    J.

  • 30. Data: 2017-03-02 10:33:11
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2017-03-02 o 02:04, Kamil pisze:

    goclever-i6712133879.html

    > Tylko kompletny kretyn da się nabrać na ten bełkotliwy opis. "Inteligrntne"
    > kable???

    No co Ty chcesz ?
    Kable są inteligentne bo nie da się ich odwrotnie podłączyć
    (znaczy da się ale nie zadziała)
    poza tym mają 2 mrugające ledki - a to już wyższa inteligencyja ;)

    Stawiam sześciopak ze są najnormalniej przylutowane do laminatu
    bez dodatkowego umocowania mechanicznego, bo to by juz wykraczało poza
    ich inteligencje ;)

    > Na wszelki wypadek dobrze mieć ze sobą kable. Zawsze ktoś się trafo co pomoże.

    Kable (porządne samoróbki) mam zawsze w bagazniku, bo o ile nie przydaja
    sie mnie (jeszcze), to trafia się kogos poratować
    kto ich akurat nie ma ;)
    Zona tez wozi ze sobą - tylko nie zawsze trafia się szybko
    ktoś życzliwy, kto chciałby poświęcić kilka minut swojego cennego czasu ;)