  • 31. Data: 2010-09-30 08:48:13
    Temat: Re: Mandaty z fotorapida. Już mnie to wkur***
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2010-09-30 07:49, Agent pisze:

    > A ja jeżdże juz rok przed radarami + 10 do 15 i jeszcze żaden mi nie
    > strzelił :)

    Chyba przed obudowami ;) z których duża większość ma jeszcze przykrywkę
    na wyjściu na obiektyw :D

    Pozdrawiam !!

  • 32. Data: 2010-09-30 08:57:16
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-09-30 08:41, paranoix pisze:

    > No to uważaj na drogach Zachodniopomorskiego, jeśli tamtędy się
    > poruszasz, bo ja z jakiejś okolicznej mieściny otrzymałem niestety
    > mandat z fotoradaru za 61/50 km/h.

    Fakt, jest ich tam trochę i do tego czasem nieźle zamaskowane :)

    > Normalnie WARYJAT drogowy.

    No risk, no fun.

    > Ja nie mam czasu ani ochoty na użeranie się ze strażą wiejską, więc
    > płace dopiero po ostatecznym ponagleniu (listy polecone za
    > potwierdzeniem odbioru i biurokracja też kosztują).

    Wiesz, ktoś tutaj strasznie narzekał jak to ci źli Słowacy namierzyli
    go na terenie zabudowanym z podobną prędkością, a przecież to nic
    złego i absolutnie normalne zachowanie...

  • 33. Data: 2010-09-30 08:58:14
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 30-09-2010 08:42, Artur 'futrzak' Maśląg pisze:

    > Zazwyczaj - dzięki temu nie narzekam i nie płaczę, a mam święty spokój

    Futrzak, ja Cie chyba kiedyś nagram na Puławskiej;)

  • 34. Data: 2010-09-30 09:02:01
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-09-30 08:58, MariuszM pisze:

    > Futrzak, ja Cie chyba kiedyś nagram na Puławskiej;)

    Proszę bardzo - możesz nawet ten film wysłać do WRD KSP. Przy okazji
    możesz też spróbować zasięgnąć informacji kiedy i za co dostałem
    ostatni mandat.

  • 35. Data: 2010-09-30 09:02:55
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    Użytkownik "wharton" <k...@y...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
    Mój 3.mandat karny za przekroczenie prędkości. Pierwszy był o 14 km/h
    - dostałem 100zł/2pkt. Nie zapłaciłem przyszedł komornik. Było minęło.
    Drugi był o całe 11 km/h. SM wystawiła mi na 100/2, ale to w okolicy
    to się dogadałem, spuścili na 50/2. Teraz niedawno wracałem z wakacji
    14.08. Mandat dostałem po ponad miesiącu od SM gdzies koło
    Człuchowa :D ale nie w samej gminie i nie to jest meritum. Mandat
    karny w wysokości 200/4 za przekroczenie o 21 km/h (doz. 70/91
    stwier.)

    Wg obowiązującego taryfikatora:
    Przekroczenie dopuszczalnej prędkości:
    do 10km/h - do 50 zł
    o 11-20km/h - od 50 do 100 zł
    o 21-30km/h - od 100 do 200 zł
    o 31-40km/h - od 200 do 300 zł
    o 41-50km/h - od 300 do 400 zł
    powyżej 50 - od 400 do 500 zł

    Za każdym razem przekroczenie w dolnej granicy tzw. "widełek". Jak tu
    się nie wkur*** kiedy ciągle dostaję maksymalnie po dupie. Pisałem
    odwołanie do SM mailem ale zero odzewu. Czekam. Witki mi już opadają.
    Czy wy też dostajecie "zawyżone" mandaty od Straszaków?

    Ja zawsze dostawałem w dolnej granicy z taryfikatora, ale może stołeczna SM
    wie, że i tak na swoje wyjdzie, bo ludzie nie beda sie odwoływać i
    kombinować jak dostaną kwotę z dołu widełek. Poza tym miałem zawsze grubsze
    przekroczenia typu 90 z hakiem na 50.
    Myslę, że za małe przekoczenia dają górne widełki, bo więcej zarobią po
    odliczeniu kosztu obróbki fot.
    Czarnuchy z SM stosują dość prymitywną technikę fotografowania. Focą z
    samochodu w krzakach lub za zakrętem (nawet nie chce im się na deszcz i
    zimno wychodzić. :). Łatwo ich uniknąć mając CB radio, u mnie odkąd mam zero
    mandatów. Polecam zakup radia i antenki. Zestaw w cenie twoich mandatów
    posłuży przez lata i można potraktować to jako inwestycję w bezpieczeństwo
    własnego portfela, a w innych sytuacjach radio też się przyda.

  • 36. Data: 2010-09-30 09:14:54
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 29-09-2010 22:30, J.F. pisze:

    > Wiecej, bo dojda koszta.
    > Ale wplynie do innej kasy, wiec chlopie negocjuj.
    > Mozecie dostac polowe albo nic i nagane :-P

    Nie tylko koszta.
    Dostanie też za krnąbrność obywatelską, najpewniej x2.
    SM nie interesuje się stanem majątkowym obywatela, śle wniosek o
    ukaranie, a sąd w trybie nakazowym również nie interesując się tym od
    razu wydaje wyrok i śle do domu, gdyż iż "wina obwinionego i
    okoliczności czynu nie budzą wątpliwości".
    SM wysyła wnioski hurtowo a sądy hurtowo to załatwiają...Jak ktoś ma
    jaja odwołuje się i zaczyna się zabawa w homologację zapaliczki
    samochodowej;)

    M.

  • 37. Data: 2010-09-30 09:20:48
    Od: r...@k...pl

    Dnia Thu, 30 Sep 2010 01:01:02 +0200, Jotte napisał(a):

    > Nie jest durny,
    > Po prostu rozmawiasz ze zdeklarowanym i powszechnie znanym idiotą.

    > Jest takie powiedzenie - kto jest głupszy? głupiec, czy ten kto za głupcen
    > podąża?

    > Mówiłem wyżej, że rozmawiasz z debilem.
    > Czytnik sobie skonfiguruje i co wówczas poczniesz? ;)

    Potwierdzam w całości!:)))
    --
    Z pozdrowieniami
    RonnyPL - r...@k...pl

  • 38. Data: 2010-09-30 09:21:33
    Od: GB <g...@o...pl>

    W dniu 2010-09-30 08:42, Artur 'futrzak' Maśląg pisze:

    > Zazwyczaj - dzięki temu nie narzekam i nie płaczę, a mam święty spokój

    pewnie pracujesz sam dla siebie, do biura masz 2km i mieszkasz na wsi.

    > Problem jest zasadniczy - byle uciec od odpowiedzialności i zapłacić
    > jak najmniej. Jeśli mandat niezasłużony to nie przyjmować, a nie
    > bawić się w dość rozpowszechnioną patologię.

    Patologia? że gość dostaje z górnej półki mandat zamist z dolnej skoro
    tak wskazuje prędkościomierz?

    > Od kiedy widełki zależą od samej prędkości? Zdecydowanie bardziej
    > od sytuacji i miejsca - np. przekroczenie na autostradzie o 21km/h
    > jest dużo mniej niebezpieczne niż to samo w mieście.

    już widzę jak tak goście kalkulują.

    GB

  • 39. Data: 2010-09-30 09:24:16
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "paranoix" <p...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > Ja nie mam czasu ani ochoty na użeranie się ze strażą wiejską, więc płace
    > dopiero po ostatecznym ponagleniu (listy polecone za potwierdzeniem
    > odbioru i biurokracja też kosztują).

    ONI o tym wiedzą. Dlatego wystawiają te tysiące mandatów.
    Nie chcesz płacić - musisz poświęcić trochę czasu, ale wcale do tego nie
    namawiam. Przez to, że większość "nie ma czasu ani ochoty" SM odpuszcza tym,
    którzy ten czas na walkę o swoje prawa znajdują. SM wie, że gdy kierowca się
    postawi, to sprawa się znacznie wydłuża, strażnicy muszą poświęcić jej sporo
    energii i nie zobaczą już ani grosza.

  • 40. Data: 2010-09-30 09:29:44
    Temat: Re: Mandaty z fotorapida. Już mnie to wku=?ISO-8859-2?Q?r***?=
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Artur 'futrzak' Maśląg wrote:

    > Od kiedy widełki zależą od samej prędkości? Zdecydowanie bardziej
    > od sytuacji i miejsca - np. przekroczenie na autostradzie o 21km/h
    > jest dużo mniej niebezpieczne niż to samo w mieście.

    Z drugiej strony - stwierdzone np. 91 na 70 to chyba nie kwalifikuje
    się przedział 21-30, nie?
    Skoro zazwyczaj błąd pomiaru fotoradaru to +-3 km/h do 100 km, powyżej
    - 3 procent (nie wiem czy fotorapidy też taki błąd mają), to jak byk
    nie można udowodnić że przekroczył o 21, a jedynie że przekroczył na
    pewno o 18... i wpada do niższego przedziału.

    --
    Pozdro
    Massai