  • 81. Data: 2014-03-19 15:13:49
    Temat: Re: Mandaty
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:XnsA2F5936375468budzik61pocztaonetpl@12
    7.0.0.1...

    Użytkownik Ergie e...@s...pl ...

    > A ja nie. Uwazam ze prawdziwy górnik ma pracę o wiele trudniejsza.

    Ty znowu o "prawdziwych górnikach". Ja piszę o obecnych górnikach (których
    znaczna większość nie pracuje na przodku, a sporo nigdy nie było pod
    ziemią).

    > Ale połowa ludzi ma. A postulujesz podwyżki tylko dla policji.
    > A co z pozostałymi?

    Ja nie pisze o innych ludziach napisałem tylko że moim zdaniem policjant
    (przeciętny nie tylko AT i nie tylko stójkowy) powinien zarabiać więcej niż
    górnik (tez przeciętny, nie tylko przodkowy i nie tylko biurowy). Nie
    odnoszę się do innych zawodów.

    > No i?

    Nie dziwię się że ludzie nie chcą pracować za takie pieniądze w takich
    warunkach. Tylko tyle i aż tyle.

    [ciach]

    > Tylko czy to jest brak pieniedzy czy złe zarządzanie?
    > Komputer do prac biurowych kosztuje dzis 400zł. Z monitorem.

    Nie kosztuje, bo przepisy nakazują ogłosić przetarg i tam najniższa oferta
    to np. 2 tysiące. Ja nie pisze jakby mogło być ja pisze jak jest.

    > Jak myslisz - jakie kupuje policja?

    Takie jakie wygrają przetarg. A przetarg organizuje np. Marszałek
    województwa a nie policja.

    > Znajoma opowiadała mi jak kilka lat temu składała zeznania to gośc
    > przyjmował je w pokoju w ktorym ledwo co było widac, bo policjant palił
    > tam
    > fajki. To tez przez brak pieniedzy?

    Mnie się pytasz? A co to ja rzecznik policji jestem.

    > Nie słyszałes o pani górnik?
    > http://www.fakt.pl/zona-posla-PiS-2-lata-nie-pokazyw
    ala-sie-w-pracy-
    > ,artykuly,55832,1.html

    Nie, telewizora nie mam Faktu nie czytam, a w innych gazetach to w zasadzie
    tylko sport i gospodarkę.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 82. Data: 2014-03-19 15:34:42
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    7.0.0.1...

    > Nic czego człowieka nie mozna by nauczyć przez kilka miesiecy.

    Oczywiście, ale ten człowiek musi _chcieć_ się dać nauczyć. Czyli znowu
    trzeba rekrutować chętnych do nauki a nie najtańszych.

    > Zreszta - przeciez nie w tym jest problem. Policjanci nie maja problemu z
    > wiedza, tylko z tym, za czym gonią, powodowani przez przełozonych.

    Ale to tylko do pewnego stopnia. Ja też mam pod sobą ludzi i wiem, co od
    kogo mogę wymagać. Jak ktoś się nadaje tylko do suszenia to się go nie wyśle
    do niczego innego.

    Ale wróćmy do liczb 1,5 mln mandatów za prędkość. 10mln kierowców którzy
    średnio przejeżdżają 7 tysięcy (nie wiem czy to aktualne wartości, ale rząd
    wielkości pewnie się zgadza). To daje jeden mandat za prędkość na 45 tysięcy
    przejechanych kilometrów toż to śmiech na sali o czym tu dyskutować. Każdy
    średnio rozgarnięty pirat drogowy sobie wkalkuluje 500zł na 45 tysięcy i
    tyle. Gdyby piraci płacili 5 tysięcy co kilometr to szybko by zniknęli a
    policja mogłaby ścigać blokujących lewy pas - na czy mi najbardziej zależy
    :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 83. Data: 2014-03-19 16:00:17
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Ergie e...@s...pl ...

> [...]
    > zarabiać więcej niż górnik (tez przeciętny, nie tylko przodkowy i nie
    > tylko biurowy). Nie odnoszę się do innych zawodów.

    Nie wiem co to przecietny policjant i przecienty górnik (jak widac po
    powyzszych problemach z przyjętą nomenklatura) wiec trudno odnieśc się do
    Twojej wypowiedzi.

    > Nie dziwię się że ludzie nie chcą pracować za takie pieniądze w takich
    > warunkach. Tylko tyle i aż tyle.

    W przeciwienstwie do tych wszystkich innych miejsc, gdzie pracuje sie w
    super warunkach?

    > [ciach]

    > Nie kosztuje, bo przepisy nakazują ogłosić przetarg i tam najniższa
    > oferta to np. 2 tysiące. Ja nie pisze jakby mogło być ja pisze jak
    > jest.

    Dobrze ogłoszony przetarg to i ceny mogłyby byc inne.
    W przetargu mozna zreszta zawszec cene maks.

    > Takie jakie wygrają przetarg. A przetarg organizuje np. Marszałek
    > województwa a nie policja.

    Podoba mi sie taka spychologia - uwielbiam urządniczą ideologię "niedasie".

    > Mnie się pytasz? A co to ja rzecznik policji jestem.

    Postulujesz wzrost wynagrodzeń. Wiec wystepujesz w pewnym sensie jako
    rzecznik. A skoro wystepujesz o cos takiego to chyba wiesz co i dla kogo?

    No to juz wiesz, jaka to pani górnik...

  • 84. Data: 2014-03-19 16:58:52
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    7.0.0.1...

    > Nie wiem co to przecietny policjant i przecienty górnik (jak widac po
    > powyzszych problemach z przyjętą nomenklatura) wiec trudno odnieśc się do
    > Twojej wypowiedzi.

    Górnik - osoba zatrudniona w górnictwie posiadająca górnicze przywileje.
    Policjant - osoba zatrudniona w policji posiadająca policyjne przywileje.

    > W przeciwienstwie do tych wszystkich innych miejsc, gdzie pracuje sie w
    > super warunkach?

    Ja nie odnoszę się do "wszystkich innych miejsc" tylko odnoszę pracę
    policjantów do górników.

    > Dobrze ogłoszony przetarg to i ceny mogłyby byc inne.
    > W przetargu mozna zreszta zawszec cene maks.

    Nie ma prawnej możliwości aby w przetargu który jest dofinansowywany przez
    UE (a obecnie to chyba wszystkie są) umożliwić zakup starego albo używanego
    sprzętu.

    > Podoba mi sie taka spychologia - uwielbiam urządniczą ideologię
    > "niedasie".

    Patrz wyżej. Sprzęt musi być _nowy_. Takie przepisy. Ja wiem, ze mogłyby być
    inne ale jak już pisałem nie pisze jak mogłoby być ale jak jest.

    > Postulujesz wzrost wynagrodzeń. Wiec wystepujesz w pewnym sensie jako
    > rzecznik. A skoro wystepujesz o cos takiego to chyba wiesz co i dla kogo?

    Nie postuluję wzrostu. Postuluję zmianę proporcji. Już pisałem to samo można
    osiągnąć przez obniżkę górnikom i nauczycielom :-)

    > No to juz wiesz, jaka to pani górnik...

    Na śląsku mamy takich "górników" całe rzesze i cała polska ich utrzymuje ze
    swoich podatków.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 85. Data: 2014-03-19 18:40:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "tomas" <t...@b...pl> napisał w wiadomości grup

    > Nieuctwo i brak kultury to raczej pisanie "z czym kurwa jest".
    > Jezeli w twoim gronie to norma a pomylka 76 to wielkie przestepstwo

    Aaa, czyli nawet nie zauważyłeś na co odpowiadasz?
    HINT: Sprawdź jak się pisze "hasło".

  • 86. Data: 2014-03-19 18:41:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "tomas" <t...@b...pl> napisał w wiadomości grup

    > A ja ci powiem w "skrucie" sram na polską ortografię

    I nawzajem.
    PLONK

  • 88. Data: 2014-03-19 19:17:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Ergie e...@s...pl ...

    > Oczywiście, ale ten człowiek musi _chcieć_ się dać nauczyć. Czyli
    > znowu trzeba rekrutować chętnych do nauki a nie najtańszych.

    E tam. Wietrzenie kadr plus chęć uczenia i nie ma bata zeby nawet
    najgłupszy się pewnych rzeczy nie nauczył.

    > Ale to tylko do pewnego stopnia. Ja też mam pod sobą ludzi i wiem, co
    > od kogo mogę wymagać. Jak ktoś się nadaje tylko do suszenia to się go
    > nie wyśle do niczego innego.

    Moim zdaniem przesadzasz.
    Policjanci to nie jest jakis odrzut spoleczny, wiekszośc ktorych spotkałem
    to byli inteligentni ludzie.

> [...]
    > tysięcy co kilometr to szybko by zniknęli a policja mogłaby ścigać
    > blokujących lewy pas - na czy mi najbardziej zależy

    Nie scigają bo maja zle ułożone priorytety pracy a nie dlatego, ze nie
    umieją.

  • 87. Data: 2014-03-19 19:17:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Ergie e...@s...pl ...

    > Górnik - osoba zatrudniona w górnictwie posiadająca górnicze
    > przywileje. Policjant - osoba zatrudniona w policji posiadająca
    > policyjne przywileje.

    W takim układzie nie idzie zrobić łatwego przeliczenia kto powinien
    zarabiać wiecej.
    Bo jak porównać prace rozpoczynającego "kraweznika" z biurową księgową?

> [...]
    >
    > Nie ma prawnej możliwości aby w przetargu który jest dofinansowywany
    > przez UE (a obecnie to chyba wszystkie są) umożliwić zakup starego

    To trzeba pieniadze unijne wydawać na rzeczy ktore trzeba kupić nowe.
    Ale nowy komp tez mozna kupic za 800zł i za 4.000.

    > Patrz wyżej. Sprzęt musi być _nowy_. Takie przepisy. Ja wiem, ze
    > mogłyby być inne ale jak już pisałem nie pisze jak mogłoby być ale jak
    > jest.

    I nadal moze kosztowac x albo 5x.

> [...]
    > można osiągnąć przez obniżkę górnikom i nauczycielom :-)

    > Na śląsku mamy takich "górników" całe rzesze i cała polska ich

    Ano wlasnie...

  • 89. Data: 2014-03-19 19:43:04
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2014-03-19 19:17, Budzik pisze:
    > Użytkownik Ergie e...@s...pl ...

    Jakie, q... "przywileje"??? Z jakiej racji jakieś przywileje?
    Przywileje, to może mieć w PL np. Małysz.

    > W takim układzie nie idzie zrobić łatwego przeliczenia kto powinien
    > zarabiać wiecej.
    > Bo jak porównać prace rozpoczynającego "kraweznika" z biurową księgową?

    Co to za gadanie "ile *powinien* zarabiać"? Te sprawy ma regulować rynek
    pracy. W innym przypadku mamy tysiące bezrobotnych absolwentów.
    Dygresja (a może urban legend): w Australii pewien młody człowiek
    wybierając kierunek studiów wybrał glacjologię. Argument: po takich
    studiach ni ch..a roboty nie znajdzie, więc zaraz po dyplomie ląduje na
    zasiłku i zaczyna szczęsliwe życie na koszt podatnika.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 90. Data: 2014-03-19 20:05:17
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl>

    > Ale ja nie chcę by oni stali po krzakach. Niestety jak się mało płaci i
    > chętni sa tylko "ciecie" to nic innego nie można od nich wymagać.

    Ty wiesz jak wygląda nabór ? To nie są ciecie. Napisałem, że do tego, czym
    się zajmują, wystarczą ciecie. Obojętnie czy będą stali w krzakach czy
    jeździli po drogach pojazdami kosmicznymi w poszukiwaniu ufo. To nie mają
    być sędziowie tylko tacy urzędnicy jak w każdym innym urzędzie. Wyobrażasz
    sobie, by ci wszyscy urzędnicy mieli takie przywijele jak policjanci ? To
    czemu ci mają ?!

    > To tak jakby dentystom płacić o połowę mniej na ich miejsce zgłoszą się
    > kowale i później jest lament że tylko wyrywają a nie leczą._Najpierw_
    > trzeba zatrudnić kompetentnych a dopiero póxniej można od nich wymagać
    > czegoś więcej niż stania po krzakach.

    Ale oni niczego więcej nie mają robić !!! Tu chodzi tylko o to, że
    irracjonalne jest szukanie wysoko wykwalifikowanych ludzi, dawanie im pracy
    zwykłego ciecia i jeszcze przywilejów emerytalnych.