  • 51. Data: 2010-02-19 12:40:38
    Temat: Re: Mandat za postój na dziwnym postoju taxi
    Od: "Krzysiek Niemkiewicz" <mojeinicjały[at]post.pl>

    neelix napisał(a):
    > Im dłuższa przerwa
    > tym wiedza coraz mniejsza. neelix

    to w trosce o zdrowie - mniej wiesz, lepiej śpisz ;)

    ----- ----- ---- -- ---- ----- ------
    MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

  • 52. Data: 2010-02-19 12:50:25
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:hljagv$17hu$1@news2.ipartners.pl...

> [...]
    > Tam gdzie się zaczyna jest znak początku, a końca na końcu.
    > Tak jest logicznie dla 99% użytkowników drogi, i tak być powinno dla
    > wszystkich znaków określających obszar (taki czy śmaki), a nie dla 99%.
    > Dla kogo jest logiczny opis odwrotny akurat (i tylko) dla postoju taxi?
    > Ano, dla samych taksiaży i ich klientów, czyli może 1% uzytkowników
    > drogi w danym momencie. Uważam za niewłaściwe, żeby nie powiedzieć
    > mocniej,
    > aby cała reszta była zmuszona dostosowywać się do ich "poglądów".
    > Przepisy powinny być jednorodne i zawierać jak najmniej wyjątków.

    Bo to jest obszar dla taksiarzy i pasażerów, a jak należy podchodzić do
    wyznaczonego obszaru jest napisane w przepisach. Każdy nawet minimalnie
    rozgarnięty użytkownik pojazdu powinien wiedzieć jak to działa. 99% więc nie
    zna przepisów. Usprawiedliwianie ich brakiem logiki w oznakowaniu jest
    demoralizujące. Tego nie wolno usprawiedliwiać. Postój taxi to pikuś. Lepiej
    żeby znaki B-35 i B-36 były dwustronne, bo ktoś podjeżdża do lewej i nie wie
    że jest zakaz.
    neelix

  • 53. Data: 2010-02-19 13:06:20
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    neelix wrote:

    > Tak właśnie są oznakowane postoje taxi.

    Czy wiesz może dlaczego tak?

    --
    Bydlę

  • 54. Data: 2010-02-19 13:09:18
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Rafał VFR" <r...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Dla mnie życie powinno być proste lud do tego dążyć.
    > Obszar zabudowany rozpoczyna się zgodnie z tablicą (mniejsza o jej nazwę z
    > kodeksu) a kończy taką samą z przekreśleniem.
    > To samo tyczy sie zakazu parkowania, etc etc.
    > Jeśli kodeks stanowi, że wyjątkeim jest postój takxi i jak widać fakt tez
    > umyka wielu jeżdzącym to po prostu jest to dla mnie nie zrozumiałe.
    > Tak tak wiem nieznajomość przepisów nie zwalnia (...)
    > No ale w naszym kraju absurów sterta więc i tan przyjmuje do wiadomości.
> [...]

    Chcąc jeździć po drogach trzeba przyjąć pewne fakty do wiadomości. Tak
    zdecydowano, tak oznaczono i nie jest to żadnym problemem. Postoje taxi
    bardzo często są w zatokach, na placach poza jezdnią i praktycznie dotyczą
    tylko konkretne zinteresowane osoby. Jeśli ktoś wpada na oznakowaniu postoju
    to musi być matołem i powinien zwrócić to kupione PJ. Jeśli nie chciało się
    kupić kodeksu z gazetą za 7zł to trzeba zapłacić mandat. Zresztą o czym tu
    dyskutować? U nas jak ktoś chce zaparkować to staje nawet na ewidentnym
    zakazie i włącza awaryjne mimo że nie ma ani awarii, ani wypadku. Pajac
    tylko gada sobie przez telefon, albo kogoś wysadza.

    neelix

  • 55. Data: 2010-02-19 13:12:33
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "WIHEDCNF" <2...@h...nl> napisał w wiadomości
    > jak już pisalem
    > 1 taksówka, 2 taksówka, 3 taksówka, n-ta taksówka, ostatnia taksówka
    > Jaki znak znajduje sie przy pierwszej taksówce w kolejce a jaki przy
    > ostatniej taksówce w kolejce?
    > I czy czasem początek postoju taksówek nie jest z przodu a koniec z tyłu?
    > Czy to aby nie jest bardzo logiczne?
    > pospowiedz:
    > Jest logiczne.

    Tylko dla niektórych zbyt trudne by oczywistość przyjąć do wiadomości.
    neelix

  • 56. Data: 2010-02-19 13:17:12
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Niemkiewicz" <inicjaly[at]post.pl> napisał w
    wiadomości news:4b7c47a1$1@news.home.net.pl...
    > Użytkownik "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info> napisał
    > Gdyby wszystkie postoje taxi miały i początek i koniec, można by tak było
    > zrobić. Jednak sporo postojów oznaczonych jest tylko znakiem D-19 - w
    > takim przypadku pasażer taksówki przychodzący na postój powinien
    > wsiadać do ostatniej taksówki w rzędzie, przyblokowanej przez następną,
    > która musiałaby się ustawiać przed nią. To dopiero jajca by były :)

    I ten pierwszy nigdy by nie zjechał, bo zawsze wyjeżdżałby ostatni. Kto
    chciałby być tym pierwszym przy D-19? Na szczęście dla taksiarzy pasażerowie
    wiedzą gdzie jest początek, a gdzie koniec. Kierowców innych pojazdów ta
    organizacja nie dotyczy. Wystarczy,że będą wiedzieć jak to wygląda.
    neelix
    neelix

  • 57. Data: 2010-02-19 13:24:53
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysiek Niemkiewicz" <mojeinicjały[at]post.pl> napisał w
    wiadomości news:4b7e78ba$1@news.home.net.pl...

    > to w trosce o zdrowie - mniej wiesz, lepiej śpisz ;)

    I luźniej (swobodniej) jeździsz. Mówisz wtedy takiemu patafianowi, że on
    czegoś nie zrobił a musiał, a on ma gotową odpowiedź: w Polsce żyję i nic
    nie muszę. :-)
    neelix

  • 58. Data: 2010-02-19 13:28:36
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Bydlę" <b...@b...com> napisał w wiadomości
    neelix wrote:
    > Tak właśnie są oznakowane postoje taxi.
    Czy wiesz może dlaczego tak?
    --
    Bydlę

    A czy to ważne dlaczego na stół mówimy stół a nie krzesło? Tak ktoś
    wcześniej zdecydował za nas. Nawet do wydającego się absurdalnym oznakowania
    jest przecież opis zachowania. Wystarczy go przeczytać i zapamiętać.
    Pamietamy nip, pesel, nr bankowego konta a tego nie można zapamiętać? Można
    choćby z tego że pewnie raz w życiu ktoś jechał taksówką i szedł na ten
    pierwszy znak początku postoju.
    neelix

  • 59. Data: 2010-02-19 13:51:28
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-02-17 22:45, MariuszM pisze:

    > W Peru 90% taxi to Tico:-)

    Z tego co pamiętam w Maroko również:)

    A.

  • 60. Data: 2010-02-19 15:32:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Feb 2010, Jacek Osiecki wrote:

    > Niestety, koleżanka padła ofiarą arcyidiotycznej zasady znaków początku
    > i końca postoju taksówek. Ta przekreślona, wbrew zdrowej logice, oznacza
    > POCZĄTEK postoju...

    Nie, to kierowca jedzie pod prąd kolejki.
    Ktoś mu kazał? ;)

    BTW: Pretensje (Twoje i paru innych) są skutkiem hm... "kierowcocentrycznego"
    spojrzenia na świat. Przyjęcia, że dany znak jest *tylko* dla kierowców.

    A wystarczy przyjąć wersję że znaki są dla użytkowników danego obszaru,
    to są znaki drogowe, czyli dla *różnych* użytkowników drogi (niekoniecznie
    kierujących), dajmy na to - znak przystanku autobusowego czy postoju taxi,
    a jedynie *zobowiązują* kierowców do określonego zachowania na tym obszarze.
    I już jest jasnośc.

    > Szok że ta głupota nadal nie została usunięta.

    Kiedy to nie głupota, tylko skutek tezy iż "znak jest dla kierowców".

    A "początek postoju" jest dla pasażerów, zaś "koniec" dla taksiarzy,
    aby wiedzieli gdzie kończy się "miejsce na ich kolejkę".
    Kierujący (dajmy na to rowerzysta, żeby sprawiedliwie było ;)) ma
    wiedzieć gdzie jest teren wyłączony dla pasażerów taksówek i ich
    kierowców (w tej kolejności :P)

    > Pozdrawiam,

    Wzajemnie - Gotfryd