  • 11. Data: 2010-02-17 20:48:55
    Temat: Re: Mandat za postój na dziwnym postoju taxi
    Od: "Krzysztof Niemkiewicz" <inicjaly[at]post.pl>

    Użytkownik "WIHEDCNF" <2...@h...nl> napisał

    > Bez ironi z mojej strony - opowiedz mi proszę o logice w której znak
    > oznaczający koniec postoju jest jego początkiem - jakie widzisz praktyczne
    > zalety tego rozwiązania?

    Sporo postojów oznaczonych jest tylko jednym znakiem D-19.
    W przypadku postawienia go na początku postoju, pasażer taksówki
    przychodzący na postój powinien wsiadać do ostatniej taksówki w rzędzie,
    przyblokowanej przez następną, która musiałaby się ustawiać przed nią.
    To dopiero jajca by były :)

    Green Golf III Variant '96 1.9 GT TDI
    ----- ----- ---- -- ---- ----- ------
    MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

  • 12. Data: 2010-02-17 20:56:14
    Od: "Krzysztof Niemkiewicz" <inicjaly[at]post.pl>

> [...]

    > Bez ironi z mojej strony - opowiedz mi proszę o logice w której znak
    > oznaczający koniec postoju jest jego początkiem - jakie widzisz praktyczne

    Jeszcze jedna sugestia - postój taksówek to kolejka, w której ustawiają
    się taksówkarze. Tak jak w przypadku kolejki w sklepie - początek jest
    z przodu, przy kasie, a koniec wcześniej - przed początkiem.
    Jest to logiczne, choć niekonsekwentne w powszechnie przyjętym
    rozumieniu pojęcia początku i końca.

  • 13. Data: 2010-02-17 21:01:19
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    =Marcos= napisał(a):
    > Czy to poprawne oznakowanie i czy można
    > wlepiać za to mandat? Przy wlepianiu mandatu oznajmiono koleżance, że to
    > jedyne znaki, gdzie najpierw może być "koniec postoju", a potem "postój
    > taksówek".
    Jest to prawidłowe oznaczenie i logiczne.
    Przecież taksówki ustawiają sie przodem do kierunku ruchu,
    to logiczne że przed nimi jest początek postoju (D-19) a za
    nimi koniec miejsca postoju (D-20)
    Oznaczenie takie tez jest informacją dla klientów którzy
    czekając na taryfę (były takie czasy) ustawiali sie w
    kolejce na znaku D-19 a nie na D-20 :)

    Co do mandatu.
    Jeżeli zaparkowała i poszła sobie na godzinę, a taryfy przez
    jej zaparkowane auto nie mogły wjechać w zatokę, to mandat
    słuszny.
    A jeżeli zaparkowała na chwile na pustym i nie utrudniała
    pracy taryfom, to mogła nie przyjmować mandatu.
    No i jeszcze pytanie, czy był na tej drodze znak B-35 lub B-36
    --
    Krzysiek

  • 14. Data: 2010-02-17 21:08:04
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info> napisał w
    wiadomości news:hlhe75$j4u$1@mx1.internetia.pl...
    > Może ja już zapomniałem jak działają niektóre znaki drogowe, ale mam taką
    > zagwozdkę. Koleżanka dostała mandat za postój na postoju taxi, który jest
    > oznakowany tak, że w kierunku jazdy najpierw jest znak D-20 "koniec
    > postoju taksówek", a potem jest znak D-19 "postój taksówek". Ostatnio
    > przejeżdżałem tam właśnie i potwierdziło się, że to nie fantazja :) W
    > Bytomiu tak jest. Czy to poprawne oznakowanie i czy można wlepiać za to
    > mandat? Przy wlepianiu mandatu oznajmiono koleżance, że to jedyne znaki,
    > gdzie najpierw może być "koniec postoju", a potem "postój taksówek".
> [...]
    5.jpg - tu to ładnie
    > rozrysowałem, koleżanka zaparkowała w miejscu z zielonym iksem.

    Wszystkie postoje tak są oznakowane, bo tak ma byc

    Teraz wersja dla niedowierzających:

    Jest sobie postój.
    Stoi pierwsza taksówka, druga taksówka, trzecia taksówka, n-ta taksówka,
    ostatnia taksówka

    Przy ktorym znaku stoi pierwsza, a przy którym ostatnia?
    Już wiesz dlaczego początek postoju jest na początku a koniec na koncu?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 15. Data: 2010-02-17 21:10:06
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "WIHEDCNF" <2...@h...nl> napisał w wiadomości

    > wydaje ci się to normalne? mnie nie, podobnie jak naciskanie przycisku
    > "start" gdy chcę zamknąć windowsa ;-)

    jak już pisalem

    1 taksówka, 2 taksówka, 3 taksówka, n-ta taksówka, ostatnia taksówka

    Jaki znak znajduje sie przy pierwszej taksówce w kolejce a jaki przy
    ostatniej taksówce w kolejce?
    I czy czasem początek postoju taksówek nie jest z przodu a koniec z tyłu?

    Czy to aby nie jest bardzo logiczne?
    pospowiedz:
    Jest logiczne.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 16. Data: 2010-02-17 21:10:34
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > Ta przekreślona, wbrew zdrowej logice, oznacza
    > POCZĄTEK postoju...

    Oznacza początek postoju, ale nazywa się "koniec postoju". Przynajmniej
    takie info widzę we wszelkich materiałach, które znajduje google. Przyznam
    szczerze, że w kodeksie nie grzebałem.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z moich podróży

  • 17. Data: 2010-02-17 21:11:53
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Użytkownik "Krzysztof Niemkiewicz"

    > Bez ironi z mojej strony - opowiedz mi proszę o logice w której znak
    > oznaczający koniec postoju jest jego początkiem - jakie widzisz praktyczne
    > zalety tego rozwiązania?

    gdzie stoi pierwsza taksówka w kolejce?
    Na początku postoju taksówek.
    A gdzie stoi ostatnia taksówka w kolejce?
    Na koncu postoju taksówek.

    Jak myslisz - dlaczego początek jest tam gdzie początek, a koniec tak gdzie
    koniec?

    Inny przyklad.
    Początek pociągu jest tam gdzie lokomotywa.
    Jesli przyjdziesz na peron od tyłu - to czy początek pociągu będzie tam,
    gdzie ostatni wagon?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 18. Data: 2010-02-17 21:16:15
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

> [...]
    > przychodzący na postój powinien wsiadać do ostatniej taksówki w rzędzie,
    > przyblokowanej przez następną, która musiałaby się ustawiać przed nią.

    Tutaj należy zadać następne pytanie:
    - czy kolejność/sposób ustawiania taksówek jest w jakikolwiek sposób
    usankcjonowana prawem?
    - czy wsiadanie do konkretnej taksówki stojącej na postoju jest w
    jakikolwiek sposób usankcjonowane prawem?
    Bo wydaje mi się, że wsiadanie do pierwszej taksówki i ustawianie się w
    kolejce to jest grzecznościowy układ taksówkarzy i pasażerów, żeby każdy
    miał szansę zarobienia? Załóżmy, że na postój przychodzą cztery osoby z
    dwoma walizkami. Na początku postoju stoi Tico, potem same Mercedesy. Czy
    jakiś przepis zmusza klientów do wsiadania do tego Tico? Jest na pięć osób,
    bagażnik ma... Ale logiczniej byłoby wsiąść do Mercedesa, w którym nie
    będzie tłoku jak w białoruskim tramwaju. Uprzedzając pytania, tak, po Śląsku
    jeździ co najmniej jedna taksówka Tico. Uprzedając kolejne pytania, tak
    chodzi o Daewoo Tico :]

  • 19. Data: 2010-02-17 21:37:30
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    MadMan w <news:ypwrx4e3d3r1.dlg@pedalarstwo.to.moja.pasja.net
    >:

    5.jpg - tu to ładnie

    > Oczywiście nie ma przyjmować, o ile nie było tam zakazu zatrzymywania
    > się/postoju.

    Pewnie jesteś jednym z tych, którzy parkują na miejscach dla inwalidów -- w
    sumie powinieneś iść i kwit odebrać -- inwalido umysłowy ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 20. Data: 2010-02-17 22:04:58
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

> [...]
    >
    > Przy ktorym znaku stoi pierwsza, a przy którym ostatnia?
    > Już wiesz dlaczego początek postoju jest na początku a koniec na koncu?

    Poczytałem sobie "prawo o ruchu drogowym" i "rozporządzenie w sprawie znaków
    i sygnałów drogowych" i na razie nigdzie nie znalazłem informacji, że
    taksówki na postoju muszą stawać w określonej kolejności i że istnieje w
    prawie coś takiego jak "pierwsza" i "ostatnia" taksówka. Owszem, jest
    informacja, że jeśli nie ma znaku "koniec postoju taksówek", to "postój
    taksówek" obowiązuje 20m przed, ale nie ma informacji, że jak wcześniej jest
    znak "koniec postoju taksówek", to znak obowiązuje w kierunku przeciwnym do
    kierunku jazdy, w przeciwieństwie do wszystkich pozostałych znaków.

    Równie dobrze możnaby taki wymysł zastosować do strefy parkowania. Załóżmy,
    że jest jedna ulica o długości 250m i kolejno co 50m są znaki: koniec strefy
    parkowania, strefa parkowania, koniec strefy parkowania, strefa parkowania.
    Zgodnie z teorią promowaną względem znaków "postój taksówek", za ostatnim
    znakiem "strefa parkowania" parkowanie powinno być zabronione. A jest
    dozwolone.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]