eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMam takie pytanie co do pitolenia o klekocie.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 126

  • 71. Data: 2010-04-18 22:28:43
    Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie.
    Od: to <t...@a...xyz>

    Robert Rędziak wrote:

    > Regulamin jest po to, by były to zawody, a nie seria niezależnych od
    > siebie zdarzeń połączonych jednym tytułem.

    To można zrobić regulamin, w którym ograniczy się maksymalny moment
    obrotowy do 200 Nm i wszystkie diesle z miejsca polegną.

    > A smutna prawda jest taka, że można iść grubo na autobahnie supercarem,
    > ale szybki diesel na długim dystansie wygra, bo będzie tankował o
    > kilkaset km później.

    Można sobie zamontować większy bak i tyle.

    --
    cokolwiek


  • 72. Data: 2010-04-18 22:31:52
    Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Robert Rędziak pisze:

    >> Pytanie jeszcze czy nie ma tam narzuconych maksymalnych obrotów silnika
    >> i innych regulacji.
    >
    > Określona zwężka, określone ciśnienie doładowania i pojemność
    > zbiornika, zmniejszona zresztą dla diesli jakiś czas temu.

    A zwężka taka sama dla silników diesla i benzynowych?

    Mimo wszystko największym ograniczeniem dla konstruktora silnika jest
    ograniczenie pojemności skokowej.
    Skoro jest zwężka, to spokojnie powinno wystarczyć jako ogranicznik mocy
    (przy okazji nadal premiujący sprawniejsze rozwiązania), a pojemność
    silnika mogłaby być taka sama.


  • 73. Data: 2010-04-18 22:35:30
    Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie.
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 18 Apr 2010 22:23:52 +0200, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Ale jeżeli dla różnych zawodników regulamin przewiduje inne
    > ograniczenia, to jest to nic innego niż handicap.
    > A to już psuje jakiekolwiek porównania..

    Bo regulamin w jakiś tam sposób stara się pogodzić jedno i
    drugie. Jak poczytasz regulamin, to zauważysz że każde ma swoje
    plusy i minusy. Regulamin jest jeden dla wszystkich, a jak go
    wykorzystasz, żeby dał Ci przewagę, to już Twoja sprawa.

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 74. Data: 2010-04-18 22:38:08
    Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie.
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On 18 Apr 2010 22:28:43 +0200, to <t...@a...xyz> wrote:

    > Można sobie zamontować większy bak i tyle.

    Tak. Zamiast siedzenia pasażera. Jak się ładnie uśmiechniesz to
    nawet dostaniesz na to TUV, DOT, THC i WWW. Face it: dieslem
    możesz machnać nawet do 1kkm na jednym zbiorniku. Nawet jak
    pójdziesz bardzo grubo, to wciąż będzie to sporo ponad 500km.
    Żaden normalny, benzynowy samochód takiego zasięgu nie ma.

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 75. Data: 2010-04-18 22:42:11
    Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie.
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 18 Apr 2010 22:31:52 +0200, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    > A zwężka taka sama dla silników diesla i benzynowych?

    A 930kg minimalnej wagi dla diesla jest takie samo jak 900 dla
    benzynowca? A 81 litrów zbiornika dla diesla jest takie samo jak
    90 dla benzynowca?

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 76. Data: 2010-04-18 22:47:56
    Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie.
    Od: to <t...@a...xyz>

    Robert Rędziak wrote:

    > Tak. Zamiast siedzenia pasażera. Jak się ładnie uśmiechniesz to nawet
    > dostaniesz na to TUV, DOT, THC i WWW. Face it: dieslem możesz machnać
    > nawet do 1kkm na jednym zbiorniku. Nawet jak pójdziesz bardzo grubo, to
    > wciąż będzie to sporo ponad 500km. Żaden normalny, benzynowy samochód
    > takiego zasięgu nie ma.

    A na cholerę mi taki zasięg? Jeździsz 1000 km bez wysiadania z auta
    chociaż na kilka minut? Mało zdrowe.

    --
    cokolwiek


  • 77. Data: 2010-04-18 23:01:46
    Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Robert Rędziak pisze:
    > On Sun, 18 Apr 2010 22:23:52 +0200, Tomasz Pyra
    > <h...@s...spam.spam> wrote:
    >
    >> Ale jeżeli dla różnych zawodników regulamin przewiduje inne
    >> ograniczenia, to jest to nic innego niż handicap.
    >> A to już psuje jakiekolwiek porównania..
    >
    > Bo regulamin w jakiś tam sposób stara się pogodzić jedno i
    > drugie. Jak poczytasz regulamin, to zauważysz że każde ma swoje
    > plusy i minusy. Regulamin jest jeden dla wszystkich, a jak go
    > wykorzystasz, żeby dał Ci przewagę, to już Twoja sprawa.

    No tylko pytanie o sens takiego wyrównania. Bo prawdę mówiąc w sporcie
    wcale nie chodzi o to żeby szanse były równe, ale o to żeby lepszy miał
    szanse większe.

    Bo regulamin można ustawić nawet tak że w wyścigach równe szanse będzie
    miał zawodnik na motocyklu i na rowerze. Tylko nijak się to będzie miało
    do porównania zarówno samych pojazdów jak i nawet kierowców, czyli cały
    sport bierze w łeb.

    Zwłaszcza w motorsporcie gdzie różnice to są ułamki sekund i jak już
    robi się takie regulacje to pozostanie masa pytań bez dobrej odpowiedzi
    - bo dlaczego 5500ccm, a nie 5400ccm? Dlaczego 81 litrów a nie 80 litrów
    itp. itd.


  • 78. Data: 2010-04-18 23:09:59
    Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Robert Rędziak pisze:
    > On Sun, 18 Apr 2010 22:31:52 +0200, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:
    >
    >> A zwężka taka sama dla silników diesla i benzynowych?
    >
    > A 930kg minimalnej wagi dla diesla jest takie samo jak 900 dla
    > benzynowca? A 81 litrów zbiornika dla diesla jest takie samo jak
    > 90 dla benzynowca?

    Dlatego to jest bez sensu, w którąkolwiek stronę by tych regulacji nie
    ciągnąć.

    Trudno zgadnąć - może to diesle to przyszłość motorsportu i motoryzacji
    ogólnie, ale żeby się o tym przekonać to trzeba zrobić równe reguły
    porównania.

    IMO wystarczyłaby zwężka i masa minimalna samochodu.
    I wtedy tylko można by porównać która technologia jest wszechstronnie
    lepsza.


  • 79. Data: 2010-04-18 23:19:41
    Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie.
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 18 Apr 2010 23:09:59 +0200, Tomasz Pyra wrote:
    >Trudno zgadnąć - może to diesle to przyszłość motorsportu i motoryzacji
    >ogólnie, ale żeby się o tym przekonać to trzeba zrobić równe reguły
    >porównania.
    >
    >IMO wystarczyłaby zwężka i masa minimalna samochodu.

    Ale czemu sie ograniczacz jakas srednica i balastem ?

    >I wtedy tylko można by porównać która technologia jest wszechstronnie
    >lepsza.

    A moze odwrotnie, zdjac wszystkie ograniczenia.

    Wtedy sie okaze czy lepszy pojazd F1 turbobenzynowy czy dieslowski :-)

    J.


  • 80. Data: 2010-04-18 23:28:54
    Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    J.F. pisze:
    > On Sun, 18 Apr 2010 23:09:59 +0200, Tomasz Pyra wrote:
    >> Trudno zgadnąć - może to diesle to przyszłość motorsportu i motoryzacji
    >> ogólnie, ale żeby się o tym przekonać to trzeba zrobić równe reguły
    >> porównania.
    >>
    >> IMO wystarczyłaby zwężka i masa minimalna samochodu.
    >
    > Ale czemu sie ograniczacz jakas srednica i balastem ?

    Bo się pozabijają.
    To już kiedyś tak było że do sportu budowało się cokolwiek, jakkolwiek,
    byle tylko się odpychało, ale po prostu było za dużo ofiar.

    >> I wtedy tylko można by porównać która technologia jest wszechstronnie
    >> lepsza.
    >
    > A moze odwrotnie, zdjac wszystkie ograniczenia.
    >
    > Wtedy sie okaze czy lepszy pojazd F1 turbobenzynowy czy dieslowski :-)

    Zwężka jest o tyle dobra, że ustala jakąś uniwersalną granicę która
    będzie tak samo dotyczyć każdego silnika "na opał". I tu może się
    swobodnie ścigać i silnik Wankla, Diesla, Stirlinga czy Benza.

    Oczywiście do drzwi już pukają silniki elektryczne - czy to jakieś
    KERS-y, czy w ogóle pojazdy czysto elektryczne produkujące swoją energię
    na pokładzie.

strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9 ... 13


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: